Üzemanyagszállító kamionok is benzinkúton tankolnak vagy egy parkolóban félreállva a saját utánfutójából tankol?
Tegyük fel, hogy egy dízel szállító kamionról van szó (benzinszállító értelemszerűen csak kútból tud :) )
Ha ők is kúton tankolnak, akkor vészhelyzet esetén (elfelejtett tankolni a sofőr és kénytelen megállni az út szélén) vontatót kell kérjen, vagy ilyenkor van rá megoldása pár liter lecsapolására?
Nem létezik az általad kitalált vészhelyzet és nincs náluk a tartályra csatlakoztatható kútfej, hogy meg tudjon tankolni róla. Az átfejtő tömlő pedig nem alkalmas erre a célra.
Persze okosba minden megoldható. Láttam én már tartályvagonból kannába tankoló fickót is.
#1 Köszi. Tudom, hogy nincs ilyen, csak kíváncsi voltam, ha ilyen lenne, hogy oldanák meg. Vagyis képzeljük el az alábbi beszédet a vezető és a diszpécser között:
- Jó napot / estét kívánok! Bocsánatot kérek, nem vettem észre, hogy fogytán van az üzemanyag és kénytenen voltam Bükkfapuszta alsónál megállni az út szélén. Mit tegyek?
Mi lenne a válasz? (Tegyük fel, hogy nem az, hogy ki vagy rúgva)
- Oké, küldöm a kamionmentőt, elvisz az első kútig és következőbe ne forduljon elő.
Vagy
- Vedd elő a kannát és pár litert csapolj le, hogy önerőből eltudj menni a következő kútig, a lecsopolt üzemanyagot levonjuk a fizuból és követketőbe ne forduljon elő.
Azt veszem ki, hogy az 1. a helyes válasz.
#2 :D Nem vagyok kamionos, elméleti kérdés
A válasz az lenne, hogy Béla, vazze, meg ne próbálj a szállított áruhoz hozzányúlni.
Egyrészt mert nem a tiéd, nem a miénk, hanem a megbízóé.
Másrészt kibszottul veszélyes, és karóba húznak téged is, minket is, ha az országút szélén ilyesmibe belekezdesz.
Harmadrészt meg műszak végén jelentkezel az azonnali felmondásodért, amiért ilyesmi akár csak eszedbe jut.
A tartányban lévő üzemanyag ugyanolyan áru, mint a teszkós áru, le van plombálva, a sofőr nem nyúlhat hozzá, sőt, távfelügyelettel folyamatosan ellenőrzik a tartály szinteket. Az üzemanyagszállító teherautók a saját telephelyükön tankolnak minden műszak végén, illetve az indulónak is kötelessége ellenőriznie az üzemanyag (gázolaj) és az adalék (AdBlue) szintjét.
Végszükségre sok cég sofőrjeinél van üzemanyagkártya, de azzal csak azt a kártyát elfogadó benzinkútnál lehet tankolni (pl. MOL, Shell). Mivel a külsős benzinkútnál tankolás jóval drágább, mint a saját telephelyi, ezért a különbözetet levonják a sofőr fizetéséből.
Ha kamionmentőt kell hívni, az 300-500 ezer forintos tétel. Ha a sofőr hülyesége miatt kell, akkor azt ki is fizettetik a sofőrrel.
Aki élelmiszert szállít az szerinted visz magával kaját, megveszi egy boltban, vagy felnyitja az egyik dobozt a raktrérben és onnan csemegézik?
Persze csak egy vészhelyzetben, amikor nagyon éhes.
Ennyire végtelenül debil kérdéseket minek írsz ki?
Szerintem írhattad volna rögtön, hogy játék miatt...
Na mindegy. Szerintem nagyon kezdő járművezetőnek kell lenni ahhoz, hogy úgy fogyjon ki a nafta, hogy nem is veszi észre.
Még egy ostoba, ezer éves személykocsi is jelzi, hogy illene tankolni.
Kötve hiszem, hogy a traktorokban nincs semmi ilyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!