Mi lehet az oka szerintetek hogy manapság egyre több órával mennek vizsgázni a tanulok? (40-de akár 50-ről is hallottam)?
Ennek több oka is lehet. Nekem 100 óra kellett, szerintem a következők miatt:
Egyrészt nincs hozzá érzékem. Nem is vagyok már olyan nagyon fiatal, alapvetően nem vágytam kocsit vezetni, de ahol élek (pesti agglomeráció) sajnos muszáj, mert a távolságok nagyok, tömegközlekedés meg nincs. Régebben sokkal jobban meg lehetett lenni jogsi nélkül, nem mindenki erőltette.
Másrészt a túlterhelt oktatók. Ha mindenki mehetne heti két alkalommal vezetni, akkor két hónap alatt meglenne a kötelező óraszáma, és mehetne vizsgázni. Nekem az oktatóm átlag havi egy időpontot adott, 60 óra után mentem vizsgázni először, ez 30 alkalom és ez 1 év 7 hónap alatt sikerült összehozni. Ennek így semmi értelme, egyik alkalomról a másikra mindent elfelejtettem. (Utána oktatót váltottam.)
Talán a vizsgabiztosok is szigorúbbak, és a nagyobb forgalomban hibázni is többet lehet.
Szerintem sok oka van.
Egyrészt, a 30 óra egyszerűen kevés a mai forgalmi körülmények között megtanulni vezetni. Vagy például behozták az 580 km dolgot amit szintén esélytelen 30 óra alatt teljesíteni.
Nem tudom most hogy van, pár éve csináltam jogsit, és hát az oktató szarásig be volt táblázva. Alapból nála összevonva volt 1,5 óra, nyilván nem annyit vezettem hanem az előző még kiszállt, én beszálltam, elmondta mi lesz, néha elmentünk tankolni, boltba, akármi. A valós vezetési órámat amit 30 órában kellett volna levezetnem, azt 40 órában vezettem le.
Szerintem a vizsgabiztosok is jobban meg vannak fogva, régen fizettél átmentél, most már ez annyira nem megy. Kénytelen vagy tudni vezetni.
Az sem mindegy tényleg, mennyit tudsz vezetni, a heti egy egyszerűen kevés.
Szerintem az is sokat segítene, ha vissza hoznák a kötelező tanpályát. Ott tanulja meg a tanuló az alap kezelést, mint váltás, lassítás, kormánykezelés. A parkolást, manőverezést. És ha ez megvan mehet a forgalom. Sajnos most pont ez a baj, hogy még nem tudja a tanuló az autót kezelni, de már forgalomban mozog, figyelnie kell.
Egyetértek az 1-essel, mert tényleg nagyon elhúzzák, és ritkán lehet menni. Én motorra járok egy kollégámmal, és a rutin meg pont olyan,hogy az ügyességet kellene fejleszteni, de ha 1-2 hetente lehet csak menni, akkor nem fejlődik az ember. Kollégának volt olyan hónapja mikor nem is ment. Neki már közel 40 órája benne van a rutinban, és még mindig nincs vizsgaidőpontja, ami után még jön a városi vezetés.
Elég nagy tanulói kartonpakkal jön mindig, egy 60-70 tanulója biztos van ennek a házaspárnak.
Nincs rutin.
Előírt minimum km.
Nagyobb forgalom, bonyolultabb csomópontok, azaz több bukási lehetőség.
Pont nemrég volt ismerősi társaságban egy nagy arcú fazon, aki fiatalon versenyszerűen ralizott Ladával. Olyanokat mesélt, hogy simán pár centire mentek egymástól, meg az oktatója haver volt, úgy tanult vezetni, hogy az oktató közben aludt mert tudta, hogy "hát te úgy is tudsz vezetni".
Aztán a vizsgáján meg elmondása szerint annyira nem sikerült a parkolás hogy már azt mondta a vizsgabiztos, aki szintén ismerte, hogy kiszáll és irányít, aztán végül hagyták a fenébe és úgy engedték át, hogy konkrétan parkolni nem tudott.
Legnagyobb különbség a forgalom.
Arra már a tanuló is rájön magától, hogy viszonylag kevés gyakorlás után elég jól elvezetget, ha nincs nagy forgalom, pl vasárnap kora délután van a gyakorlás.
Viszont hétköznapokon már sokszor a kisebb településeken is tömeg van az utakon, mozgásban vannak, változik a környezet, intenzíven kell figyelni, több a munka az autóval is.
Ez változott meg az évek, évtizedek alatt.
Említette valaki, hogy régen a katonaság fizette a jogosítványt... nem pontosan úgy volt de valóban volt lehetőség az MHSZ-en keresztül kdvezményesen jogosítványt szerezni (vagy búvárkodni, ejtőernyőzést, lövészetet tanulni, stb)
Megvolt annak az oka, indoka, a sikeres tanfolyamok után fél éven belül általában a behívó is megérkezett, de pl az egészségügyi alkalmassági is eltérhetett az MHSZ-nél, sokszor kiszórták a szemüvegeseket (honvédségnél, gyakorlatokon gázálarcban is kellett esetleg vezetni)
A kitéri lényege nem ez, hanem az, milyen volt akkoriban a közlekedés.
Nagyon kevés volt az autó, akiknek volt is, azok sem használták azt napi szinten, az autó sokszor állt a garázsban, akkoriban más volt a technikai elvárás, egy akkori autó lehet összesen nem bírt 100ezer kilométert, kímélni kellett.
Kötelező volt dolgozni, iskolába járni, tömegközlekedtek sokan, hétköznapokon kiürültek az utcák, csak néhány lézengő gyalogos, autó, busz volt a nehezítő körülmény a vezetni tanulóknak.
Ez változott mára oda, hogy sok családban több autó is van, azzal járnak rövid távokra is, és hát valahogy a gyalogosokból is többnyire sok van az utcákon.
Statisztikákat meg lehet nézni, de kb 3,5 millió személygépkocsi van forgalomban Magyarországon, és ez csak a személygépkocsi park, egy részük valószínűleg a tanulóval egy időben ott is lesz a közelében, ha nem.mozog, akkor az utak mentén parkol, ha mozog, akkor egy része szabálytalanul is közlekedik, stb.
Ennyi bőven elég ahhoz hogy mostanság több gyakorlás kelljen a sikeres forgalmi vizsgához, és hozzá jönnek az adalékok, a kevés, sokszor pedagógiai érzék híján lévő oktató, és a többi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!