Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi lehet az oka szerintetek...

Mi lehet az oka szerintetek hogy manapság egyre több órával mennek vizsgázni a tanulok? (40-de akár 50-ről is hallottam)?

Figyelt kérdés
Apám mondta hogy náluk fősulin mindenki elsőre átment minimum óraszámmal, pedig egyikük sem volt egy bérszámfejtő. Nálunk is suliba mindenkinek max másodjára lett meg, ezzel szemben yt-n meg fb-n olvasom hogy csomó tanuló 20-25 óránál sem tud helyesen váltani, vagy indexelni, fingja sincs mit miért csinál, csak megy. Én kb 20.-nál vagyok, oktatómat még nem mertem megkérdezni hogy elengedne-e 30. óránál vizsgázni, de szerintem jól megy a vezetés, sok fszságot nem csináltam , nyilván néha vannak lefulladások, de ez mindenkivel megesik. Szóval vélemények?
2022. okt. 10. 21:24
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Ennek több oka is lehet. Nekem 100 óra kellett, szerintem a következők miatt:

Egyrészt nincs hozzá érzékem. Nem is vagyok már olyan nagyon fiatal, alapvetően nem vágytam kocsit vezetni, de ahol élek (pesti agglomeráció) sajnos muszáj, mert a távolságok nagyok, tömegközlekedés meg nincs. Régebben sokkal jobban meg lehetett lenni jogsi nélkül, nem mindenki erőltette.

Másrészt a túlterhelt oktatók. Ha mindenki mehetne heti két alkalommal vezetni, akkor két hónap alatt meglenne a kötelező óraszáma, és mehetne vizsgázni. Nekem az oktatóm átlag havi egy időpontot adott, 60 óra után mentem vizsgázni először, ez 30 alkalom és ez 1 év 7 hónap alatt sikerült összehozni. Ennek így semmi értelme, egyik alkalomról a másikra mindent elfelejtettem. (Utána oktatót váltottam.)

Talán a vizsgabiztosok is szigorúbbak, és a nagyobb forgalomban hibázni is többet lehet.

2022. okt. 10. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Szerintem sok oka van.


Egyrészt, a 30 óra egyszerűen kevés a mai forgalmi körülmények között megtanulni vezetni. Vagy például behozták az 580 km dolgot amit szintén esélytelen 30 óra alatt teljesíteni.


Nem tudom most hogy van, pár éve csináltam jogsit, és hát az oktató szarásig be volt táblázva. Alapból nála összevonva volt 1,5 óra, nyilván nem annyit vezettem hanem az előző még kiszállt, én beszálltam, elmondta mi lesz, néha elmentünk tankolni, boltba, akármi. A valós vezetési órámat amit 30 órában kellett volna levezetnem, azt 40 órában vezettem le.


Szerintem a vizsgabiztosok is jobban meg vannak fogva, régen fizettél átmentél, most már ez annyira nem megy. Kénytelen vagy tudni vezetni.


Az sem mindegy tényleg, mennyit tudsz vezetni, a heti egy egyszerűen kevés.


Szerintem az is sokat segítene, ha vissza hoznák a kötelező tanpályát. Ott tanulja meg a tanuló az alap kezelést, mint váltás, lassítás, kormánykezelés. A parkolást, manőverezést. És ha ez megvan mehet a forgalom. Sajnos most pont ez a baj, hogy még nem tudja a tanuló az autót kezelni, de már forgalomban mozog, figyelnie kell.

2022. okt. 10. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Egyetértek az 1-essel, mert tényleg nagyon elhúzzák, és ritkán lehet menni. Én motorra járok egy kollégámmal, és a rutin meg pont olyan,hogy az ügyességet kellene fejleszteni, de ha 1-2 hetente lehet csak menni, akkor nem fejlődik az ember. Kollégának volt olyan hónapja mikor nem is ment. Neki már közel 40 órája benne van a rutinban, és még mindig nincs vizsgaidőpontja, ami után még jön a városi vezetés.

Elég nagy tanulói kartonpakkal jön mindig, egy 60-70 tanulója biztos van ennek a házaspárnak.

2022. okt. 10. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Illetve azt is nézzük, egyre több a tanuló, mindenki autót vezet. És sajnos rohadt sok ember nem alkalmas a közlekedésre. Még gyalog sem engedném az utcára őket.
2022. okt. 10. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Régen is ekörül voltak a számak. Nekem még volt rutinvizsga, vizsgaórával együtt az 10, arra jött rá a 20 óra forgalmi. Én 6 plusz órát vettem, hogy kitöltsük az időt vizsgáig, tehát ez eddig 36. Ha buktam volna, kövi vizsgáig simán belefért volna 2x2 óra, egyből kijött volna a 40. Tehát aki nem megy elsőre át, az reflexből 40 felett van, főleg, ha nincs annyi érzéke hozzá és alapból nem a minimum óraszám +nagyon kevés óra után megy el először vizsgázni. Az 50 az teljesen normális. Korlátlan A kategóriára pl. nekem rutinból végig kellett járni a létrát három különböző motorral, mire vizsgázhattam, csak rutinra ráment majd' 40 órám, persze utána forgalmiból kevesebbet nyomtam, mint a kötelező, mert közlekedési rutinom viszont autóval már volt. Szóval ez megint csak egy olyan kérdés, amit nem lehet leegyszerűsíteni. Az is nagyon fontos, hogy milyen gyakran mennyit megy az ember. Nekem pl. mázlim volt, gimnazistaként jogsiztam, szülővárosomban volt az iskola, a megyeszékhelyen kellett vezetni, ahol egyébként kollégistaként tanultam. Így ha az oktató épp oktatott és volt egy szabad órája, felvett, vezettünk 1-2 órát, hazadobott, pénteken meg suli után feljött 2 diákkal, én voltam a harmadik, felváltva vezettünk estig 1-2 órát mindannyian, én meg hazavittem a kocsit, így lett mindenkinek országúti meg éjszakai vezetése (ezeket Budapesten nem is erőltetik, durva is, hogy friss jogsisok nem mernek 60-nál gyorsabban menni). Szóval nagyon sok mindentől függ, pedagógiai módszer, körülmények, oktatók terheltsége (milyen gyakran tudsz menni), illetve az érzék, ami a korral csak csökken - vannak országok, ahol a kötelező minimum óraszám az életkorral nő, és aki vezetett korábban valamilyen módon, vagy 14 éves kora óta közlekedett robogóval, az érezhetően könnyebben csinálja, apám mindig mondta, és utólag bánom is, hogy én 17 éves koromig csak bicikliztem. Motoros kategóriákra dettó, gyerekkorban kisebb a félsz (nézz csak meg egy óvodást a mászókán), felnőttként kezdeni sokkal több gátat kell leküzdeni, ezért hatalmas a szükséges óraszám, vagy annak hiányában azért sokadjára van meg a rutinvizsga.
2022. okt. 10. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Nekem is vagy 50 óra kellett, és én még 2003-ban vizsgáztam. Nehezen ment a rutin az elején, az oktató csak heti egy alkalomra ért rá, utána meg az első vizsgán buktam, másodikra viszont sikerült. De több ismerősöm szintén nem az előírt óraszám után ment vizsgára már akkoriban sem.
2022. okt. 10. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
Illetve ne felejtsünk el egy nagyon fontos dolgot. Akik főleg a ma jogsizó szülők, lassan nagyszülők korosztályából mondják, milyen könnyű volt a jogsi... Valószínűleg gyerekkora óta simsonozott vagy nyomatta a traktort a pusztában, mert ott nőtt fel. Na meg nekik még a katonaság fizette, nyilván motiváltak voltak rendesen abban, hogy megcsinálják. Sokan úgy szereztek buszon kívül mindenféle jogsit, hogy hamarabb vezettek C, C+E kategóriás járművet, mint személyautót, tehát mondhatják, hogy minek középre tükör (én sem használom mondjuk), meg hogy nekik a vérükben van a vezetés, de ennek oka is van. Nem tagadom, tényleg tudnak, mert megtanulták, de nem is olyan keretek között (vagy nélkül), mint a mai úrivezető.
2022. okt. 10. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Nincs rutin.

Előírt minimum km.

Nagyobb forgalom, bonyolultabb csomópontok, azaz több bukási lehetőség.

2022. okt. 10. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Pont nemrég volt ismerősi társaságban egy nagy arcú fazon, aki fiatalon versenyszerűen ralizott Ladával. Olyanokat mesélt, hogy simán pár centire mentek egymástól, meg az oktatója haver volt, úgy tanult vezetni, hogy az oktató közben aludt mert tudta, hogy "hát te úgy is tudsz vezetni".


Aztán a vizsgáján meg elmondása szerint annyira nem sikerült a parkolás hogy már azt mondta a vizsgabiztos, aki szintén ismerte, hogy kiszáll és irányít, aztán végül hagyták a fenébe és úgy engedték át, hogy konkrétan parkolni nem tudott.

2022. okt. 11. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Legnagyobb különbség a forgalom.

Arra már a tanuló is rájön magától, hogy viszonylag kevés gyakorlás után elég jól elvezetget, ha nincs nagy forgalom, pl vasárnap kora délután van a gyakorlás.

Viszont hétköznapokon már sokszor a kisebb településeken is tömeg van az utakon, mozgásban vannak, változik a környezet, intenzíven kell figyelni, több a munka az autóval is.

Ez változott meg az évek, évtizedek alatt.

Említette valaki, hogy régen a katonaság fizette a jogosítványt... nem pontosan úgy volt de valóban volt lehetőség az MHSZ-en keresztül kdvezményesen jogosítványt szerezni (vagy búvárkodni, ejtőernyőzést, lövészetet tanulni, stb)

Megvolt annak az oka, indoka, a sikeres tanfolyamok után fél éven belül általában a behívó is megérkezett, de pl az egészségügyi alkalmassági is eltérhetett az MHSZ-nél, sokszor kiszórták a szemüvegeseket (honvédségnél, gyakorlatokon gázálarcban is kellett esetleg vezetni)

A kitéri lényege nem ez, hanem az, milyen volt akkoriban a közlekedés.

Nagyon kevés volt az autó, akiknek volt is, azok sem használták azt napi szinten, az autó sokszor állt a garázsban, akkoriban más volt a technikai elvárás, egy akkori autó lehet összesen nem bírt 100ezer kilométert, kímélni kellett.

Kötelező volt dolgozni, iskolába járni, tömegközlekedtek sokan, hétköznapokon kiürültek az utcák, csak néhány lézengő gyalogos, autó, busz volt a nehezítő körülmény a vezetni tanulóknak.

Ez változott mára oda, hogy sok családban több autó is van, azzal járnak rövid távokra is, és hát valahogy a gyalogosokból is többnyire sok van az utcákon.

Statisztikákat meg lehet nézni, de kb 3,5 millió személygépkocsi van forgalomban Magyarországon, és ez csak a személygépkocsi park, egy részük valószínűleg a tanulóval egy időben ott is lesz a közelében, ha nem.mozog, akkor az utak mentén parkol, ha mozog, akkor egy része szabálytalanul is közlekedik, stb.

Ennyi bőven elég ahhoz hogy mostanság több gyakorlás kelljen a sikeres forgalmi vizsgához, és hozzá jönnek az adalékok, a kevés, sokszor pedagógiai érzék híján lévő oktató, és a többi.

2022. okt. 11. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!