Volt már olyan, hogy egy repülőgép kényszerfelszállást hajtott végre?
Figyelt kérdés
2022. aug. 7. 19:30
2/14 anonim válasza:
Termeszetesen számos alkalommal. Olyankor fordul elő, ha a földön/fedélzeten maradás veszélyes. Feltétele, hogy repülésre kész legyen. Tűz, földrengés, terrortámadás stb.
3/14 anonim válasza:
Legutoljára talán a II. világháborúban volt ilyen, de amennyire én tudom csak az USA szóhasználatában létezett/létezik az emergency take-off kifejezés.
4/14 anonim válasza:
Nem humor, nem 2. világháború és nem is amerikai dolog. Volt már rá példa, hogy bizonyos félresikerült okokból arra a pályára tereltek egy leszállni készülő gépet, ahol egy másik épp felszállni készült és az utóbbinak az ellenőrző listát figyelmen kívül hagyva kellett "kényszerfelszállnia", hogy eltűnjön onnan, mire a másik földet ért volna. Utasszállító gépekről beszélünk és nem is túl régen történt. És szerintem több ilyen is lehetett, de egyről biztosan tudok.
5/14 anonim válasza:
Persze. Ha spuri van akkor spuri van. Pl. ha anno küszöbön állt egy támadás egy repülőtér vagy anyahajó ellen akkor ami gép csak repülni bírt azt felzavarták.
6/14 anonim válasza:
Az eddigieken felül igazából egy ponton túl minden felszállás “kényszer”, mert bizonyos sebesség felett már semmiképp nem lehet megszakítani a folyamatot. Pl. A Concorde baleseténél is muszáj volt felszállni, hiába tudták már, hogy ég a gép, nem lett volna képes már megállni a pályán akkora sebességgel.
7/14 anonim válasza:
#4 Ilyen viszont egészen biztosan nem létezik. Az ATC nem kényszerítheti a pilótát veszélyes cselekményre. Olyan létezik, hogy engedélyt ad az azonnali felszállásra, ami annyit jelent, hogy taxizás után nem kell külön engedélyt kérnie a kifutópályára való ráfordulásra és a felszállásra, hanem azonnal mehet, kérdés nélkül. Ettől még ráfordulásra után megállnak és végigmennek a checklisten. Anélkül nem száll fel senki.
8/14 anonim válasza:
6. Ilyen alapon minden leszállás is kényszer. Mérgesek az utasok, ga fent maradnak, elfáradnak a pilóták, elfogy az üzemanyag.
9/14 anonim válasza:
#7 Hát pedig sajnos volt ilyen. Kiküldték a pályára, felszállási engedélyt megkapták, aztán jött az üzenet, hogy na gyorsan húzás onnan, mert mögöttük jön a leszálló. Valami légi közlekedéses csatornán láttam egyszer róla egy rövid "dokumentumfilmet", megtörtént eset.
10/14 anonim válasza:
Ha a repülőgép a felszállás során eléri a v1 elhatározási sebességet, akkor bármi történik (akár az egyik motor leállása vagy kigyulladása is), minden esetben fel fog szállni, akkor is, ha annyira nagy a baj, hogy néhány iskolakör és a fölös üzemanyag kiengedése után ugyanoda fog leszállni, mert kitérő repülőtérig sem biztonságos elrepülnie. Ezt, ha szeretnéd, lehet kényszerfelszállásnak hívni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!