Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért van az, hogy V43 szilit...

Miért van az, hogy V43 szilit úgy tudok vezetni mint a pinyty, személykocsit pedig nem tudok, nem is tudnám?

Figyelt kérdés
Nincs jogsim, nem is lesz, mert nekimennék mindennek, nem tudnék autót vezetni, nem is fogok soha tudni, viszont a v43-asnak a szili-nek a vezetése nagyon jól megy. Ez mi miatt van?

2022. júl. 11. 22:55
1 2 3 4
 21/38 anonim ***** válasza:
100%

Tényleg beküldtem, és ha nem érkezik hamarosan válasz, akkor anonim módon a rendőrségnek is elküldöm. Közlekedés biztonságának veszélyeztetése, járművezetés tiltott átengedése.

Ők tuti meg fogják találni az önkéntes vezért, és a most még hivatalos vezért is, aki átengedte a gépet.

Többet az életben nem fog mozdonyt vezetni, de semmilyen tömegközlekedési járművet sem, az biztos.


#20 te beteg vagy? Ha nem történik semmi... és ha történik?

Átengedni egy szerelvényt egy külsősnek, az semmi? Mert párszor megúszták? És ha egyszer nem ússzák meg? Mert miközben baromira örülnek egymásnak odafent a vezérállásban, esetleg benéznek valamit, akkor mi van?


Mozdonyba én is felkéredzkedtem már, de az más volt. Erdei kisvasút, végsebessége kb 30 km/h, és véletlenül sem akartam a kezelőszervek közelébe menni, csak nézni. Nem írom meg hol. Mivel holt idő volt, üres szerelvényt vitt volna a mozdonyvezető, és tudta, hogy felszálló sehol sem lesz. Ha csak egy darab utas is lett volna a vonatot, nem engedett volna fel.

2022. júl. 13. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/38 anonim ***** válasza:
100%

20: Ez úgy kezdődik, hogy én felelek az emberek biztonságáért, hogy már a vagyonvédelmet ne is mondjuk, lehet kismillió esetben nincs baj, de csak egyszer legyen. Ráadásul ez nem azon múlik, hogy mennyire szeret valaki jelentgetni másokat, mert nem innen kell nézni, hanem onnan, hogy aki felszáll a vonatra az úgymond bízik abban, hogy megérkezik épségben oda ahová tart, és abban, hogy a vonat személyzete felkészült és szakszerűen kezel minden helyzetet.


Most ha helyettem ott ül egy olyan ember akinek úgymond el lett magyarázva, hogy nézd így indulsz el, így állsz meg és ha adódik egy helyzet amire nincs felkészülve? Most csak a leggyakoribbat vegyük, átjáróban valaki eléd hajt. Én reflexből gyorsfékezek aki meg ott ül, az lehet előtte gondolkodik 2 másodpercet mit is kéne, vagy épp a vezér nyúl át gyorsan rajta keresztül, de épp az a pár másodperc elvesztegetett idő akár életeket jelenthet, ha épp mondjuk 40 helyett 60-al fogom meg az autót.


Aztán a jogi részére már ne is térjünk ki, hogy mi történik utána, mikor jön a kérdés, hogy uram ön a mozdonyvezető? Igen. És a másik úriember talán gyakornok? Nem.... a többit mindenki képzelje utána.

2022. júl. 13. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/38 A kérdező kommentje:

22.


Írtad.


"40 helyett 60-al fogom meg az autót."


Nem ikább 60 helyett 40-nel???


Gyorsan írsz. Elírtad.

2022. júl. 14. 02:29
 24/38 anonim ***** válasza:
100%
23. Inkább azzal foglalkoz, hogyan tudod megúszni a börtönt.
2022. júl. 14. 06:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/38 anonim ***** válasza:
78%

A #23-as válaszból ítélve egy métert sem vezetett mozdonyt, csak beültetett a hintába minket egy MSTS huszár 🤣

Viccen kívül sokan szeretnék kipróbálni a mozdonyvezetést. Nem lenne jó ötlet, hogy erre hivatalos lehetőséget biztosítson a MÁV felügyelet mellett? Mondjuk befizetsz x forintot (mondjuk 20 ezer forintot) és vezethetsz mondjuk kb fél-1 órát. Előtte lenne egy gyorstalpaló oktatás, hogy ne menet közben tanuld a kezelőszervek kezelését és egy vizsga valami szimulátorban (mondjuk az MSTS-ben), ha ezeken átmegy a jelentkező, mehet egyet felügyelet mellett viszonylag kis forgalmú helyen és időszakban, amikor nem probléma a csökkentett sebesség és hamarabb fékezés (ezzel csökkentsük a veszélyt). Akár lehetne úgy is hogy olyan menetét adnának így ki amit amúgy is leközlekedtetnének, pl x állomás - fűtőház stb. (természetesen csak garázsmenetet utas nélkül) Így nem lenne plusz üzemanyag/áramfogyasztás, mivel ha nincs jelentkező, akkor a vezér elviszi. Ha a vezér azt lássa hülyeséget csinál a jelölt, akkor átveszi a kontrollert. Akkor se lehessen menni, ha az előzetes vizsga sikertelen. Trükközéseknek vége lenne így. Ha lenne ilyen jelentkeznék 😉

2022. júl. 14. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/38 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező barátom, te itt most ne okoskodj! Kuss a neved. Inkább azon agyalj, hogy fogod ezt megúszni.


Egyébként igaza volt a vezérnek. Ha két másodpercet késik a gyorsfékkel, 40 helyett 60-al fogja megtolni az autót.


De mit érdekel téged ez, mit érdekel hogy emberéletekkel játszottál, téged csak az érdekel, "hogy de jó, mozdonyt vezettem"... remélhetőleg életedben utoljára. B+, a tömegközlekedés nem vidámpark, ahol a saját örömödre szórakozhatsz az erre a célra szolgáló eszközökkel. Tudod mit? Ha beteg leszel, szeretnélek én műteni. Mert az olyan jó buli. Nyugi, lesz orvos mellettem, de akkora élmény, felvágom a bőrt, átvvágom a bordákat, megkeresem a daganatot, próbálom megtippelni hol kezdődik az ép szövet, és nyissz. Jaj, bocs, az artéria is vele ment. Hm... doki, ez mindjárt elvérzik. Most mi lesz? Ja, meghótt, hát bocs, nem akartam.


Te ugyanezt csináltad, te értetlen egoista majom.

2022. júl. 14. 08:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/38 anonim ***** válasza:
100%

#25 az a 20.000 Ft egy cseppet kevés. 50.000 reálisabb. Egy Taurussal egy 0-100 sprint mennyit is zabál másodpercenként? Aki ráér, majd kiszámolja. Plusz a vezér órabére közterhekkel, pályahasználat, stb.

20.000 az önköltséget nem fedezné.

2022. júl. 14. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/38 anonim ***** válasza:
100%
#27: A 20 ezer rögtönzött szám volt, a Taurus mennyit zabál meg a pályahasználati nem feltétlen releváns, ha úgy valósítsuk meg, ahogy írtam, hogy amúgy is közlekedő tervezett gépmeneteken lenne megvalósítva (természetesen olyanokon, aminél nem probléma, ha csökkentett sebességgel lassabb lassulással hamarabb fékezve állunk meg, vagyis nem tartunk fel semmilyen menetrend szerinti járatot), a mozdonyvezető amúgy is vezetné, esetleg az oktatás igényelne plusz óradíjat, esetleg a vezérnek egy kis plusz, mert végülis többletfeladat lenne neki, így akár 50 is lehet, de ha a MÁV tényleg megvalósítaná, akkor úgy is ők szabják az árat 😉 Ha csak ezért indítanánk a mozdonyt, akkor az 50-be se férne be, főleg dízel esetén (Szergej egy tehervonatos gyorsulása 30 ezer dízel, gyk-n olvastam, most biztos több az infláció miatt, gondolom gépmenetbe is kéri bőven az üzemanyagot) + ez esetben a vezér óra díja teljes mértékben releváns + amortizáció + pályahasználat (lehet már 200-nál tartanánk)
2022. júl. 14. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/38 A kérdező kommentje:

Sok okos!

Egy kérdés, ha ennyire okoskodtok, azt mondjátok meg, hogy egy fázishatár után, ha visszakapcsolja a vezér a főmegszakítót, szellőző, légsúrítő stb... melyik mozdony ad "csengő" hangot a szili vagy a gigant?


Még egy kérdés. A bejárati jelzők túloldalán lejjebb egy fényjelző található, ami viszont az állomás felé néz, egy lefordított "V" jelzés található rajta. Na az mit jelent?

2022. júl. 15. 18:54
 30/38 anonim ***** válasza:
100%
Most ez tényleg ennyire ..... vagy direkt csinálja a fejét?
2022. júl. 16. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!