Van rá mód, hogy bizonyítsam az ártatlanságom?
4éve dolgozom kamionsofőrként és eddig csak hírből hallottam a büntetőfékezésről, múlthét péntekig nem történt velem ilyesmi.
80al haladtam az országúton, és megelőzött egy ócska rongyos Swift. Amint befejezte az előzést azonnal a fékre ugrott, úgy, hogy alig volt köztünk egy autóhossznyi távolság. Természetesen a 40tonnás szerelvénnyel nem tudtam tartani a féktávot és nekiütköztem. A Swift csomagteréből kb 30cm eltűnt, összepréselődott akár a harmónika. A sofőr nyaki fájdalmakra panaszkodott és elvitték a mentők, én nem sérültem meg, viszont a 11éves kamionban kb 3000 eurós kár keletkezett. Állítása szerintem nem büntetőfékezett, csak átszaladt előtte egy nyúl és amiatt lassított. Volt pofája azt hazudni, hogy nem is az előzés után lassított, mert már az ütközés előtt legalább 5percel megelőzött és én nem tartottam a követési távolságot. Egyikünk sem tudta bizonyítani az igazát, így a rendőrök szerint mindenki marad a saját kárjával. Sajnos a kamionon nincs casco, a főnököm őrjöngött és elvárja, hogy én fizessen ki a kárt.
A kamion annyira megsérült, hogy önerőből nem tudtam továbbmenni mert elfolyt a hűtővíz és elvontatni sem volt lehetőség. Szombatig az út szélén éjszakáztam a rakománnyal, majd jött egy szerelőbrigád és felszereltek egy nem típusazonos radiátort, amivel el tudtam menni a telephelyig. Leghamarabb péntekre ígérték a teljes javítást és addig nincs is mivel dolgozzak.
Szerinted mennyi egy lökhárító? És egy hűtő? És az egyéb szirszarok, amik sérülnek? A szerviz munkadíja?
Itt nincs sufniműhely, okosba, bontott alkatrésszel.
Ez a 800 kg vs. 40 tonna hasonlítgatás kicsit GTA-s, egy kamion nem feltétlenül keményebb attól, hogy rakománnyal együtt 40 tonna.
Gondolom olyat sem láttál még, amikor frontális ütközésnél egy személyautó kiüti a fél első futóművet a vontató alól.
EZ végül is nem sokba kerül.
Nekem a veszting munkahenger ment szét és a vége több mint 3000 euró lett.
Autópályán tilos javitani, behúzott az autó mentő , de először 15 km vissza felé , majd megfordult és úgy húzott a szervizbe vissza.
Másnapr a lett kész, engem elvittek egy szállodába mert ott a műhelyben nem aludhattam.
Ez még plusz euró volt, de azt nem tudom mennyi , mert nem láttem a számlát.
#12 én ismerem a fizika törvényeit, te nem ismered.
Pont olyan alulinformált és egyszerű elképzelésekkel rendelkező vagy (próbáltam szépen körbeírni, amit egy szóval segghülyének neveznek), mint az, aki egy komolyabb buszbaleset után azt fejtegette egy kérdésben, hogy nem érti a buszsofőrt, miért kapta félre a kormányt, miért nem gázolt frontálisan keresztül a személyautón.
Hiába majdnem 20 tonna egy busz, és csak 1 tonna egy személyautó, a busz nem keményebb. Épp úgy törik, nyeklik-nyaklik, mint egy személyautó. A masszív létraváztól eltekintve minden ami erre a vázra van szerelve, épp úgy törik, mint egy személyautón. Tök mindegy mi hány tonna, az csak abból a szempontból számít, hogy sokkal nagyobb erőt kell kifejtenie a fékeknek, és ha csattant a vontató, akkor a félpótkocsi még szépen begyűrődik hátulról a fülkébe. Ennyit jelent a 40 tonna, és nem többet.
Mielőtt osztanád az észt, nem árt ellenőrizni, hogy van-e miből osztani...
Látom nem elég az önégetésből, de te akartad!
Miért ne vihetne ki 50 liter hűtőfolyadékot? (persze a szervizig akár csapvíz is megteszi, úgyis átmossák a rendszert).
És miért ne lehetne akármilyen bontott hűtőt feldrótozni valahogy, és bekötni a csöveit? Még mindig olcsóbb, mint leakasztani a trélert, elvinni a gépet erre alkalmas autómentővel, és a trélerért kiküldeni egy másik gépet. Így meg valahogy begurult saját lábon.
Gumicsont bedobva, lássuk a hisztit!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!