Milyen a ponyvás munka kamionsofőrként? Jót is hallottam róla meg rosszat is, nektek mi a véleményetek?
#10
Székesfehérvári cég volt, onnan indultam és nemzetközis meló volt.
#11: Akkor nem. Képzeld el ugyanezt a melót, amikor BP agglomerációban kell megcsinálni ezt a kört, napi 1x, 20 km-re. Az milyen jól fizet...
#10
A ponyvás és az autószállítós meló a legszarabb ebben a szakmában (meg rövidtávon a hűtőzés).
A ponyvát már leírták.
Autószállítón a fülke mérete a kisebbik gond, de császkálhatsz belvárosokban azzal a túlméretes szarral, a márkakereskedésekbe. Emellett a felrakodás/lerakodás is valami mocskos sz*r.
Autószállítón én csak egy faja melót lennék hajlandó (azt is jó sok pénzért) elvállalni, vannak azok akik a gyárakból/lerakatokból a kikötőkbe hordják az autókat, na mondjuk az egy elég csókos meló.
Rövidtávú hűtőzésnél, meg rakodómunkásnak kellesz nem sofőrnek. Nem is nagyon találnak embert bolti áruterítésre, nem véletlenül.
#13 csak egy ellenpelda, a Bandur es Fia kft hutozik belfoldon, szal viszonylag rovidtavu melo, tescoznak es ott annyit kell rakodni hogy kinyitod a hatuljat. Vagyis en ezt lattam egyszer, meg masok is mondtak. Na meg azok a hollandok,belgak meg nemetek a legfullosabb tuningolt kamionokkal, alt mind hutozik de farmergatya meg ing, 100% hogy nem rakodnak es azert ezek nem azok a naciok akik tobb ezer km-es fuvarokat csinalnak…
Ha nincs rakodas, nincs raklapcsere, akkor a legjobb szerintem a hutozes. Habar ha elektromos bekaval kell rakodni, amelyikre ra is lehet allni, akkor az sem valami megerolteto dolog, itt magyarban van keg ez a pumpalos hidraulikus szarrakas kezi targoncazas
#14
Írtam is, hogy a bolti áruterítős rész a sz*r. Az ilyen napizós szutykolások valami borzasztóak. Nem kell feltétlen több ezer km-es fuvarokra gondolni. Már egy magyar-osztrák pálya is toronymagasan jobb, mint a Lidl, Penny és társai.
A Bandur is úgy hirdeti az állásokat, hogy békával kell rakodni, de nem dolgoztam náluk, szóval ezt nem tudom.
#16
Mindig azt mondtam a pályakezdő kollégáknak, hogy egyből irány nyugat, ha ezt szeretnék csinálni és mellette vágynak egy minőségi életre is.
Menjenek el egy olyan céghez ahol felveszik pályakezdőként lehetőleg magyar betanítással (Gartner Ausztria, Transalliance Francia, Reining Hollandia stb, stb).
Kint vannak, betanulnak + megtanulják az ottani nyelvet és 1 év után lehet dobbantani "ekte" osztrák, német, holland vagy kinek mi tetszik céghez.
A magyar szarakodásokra szerintem felesleges időt pazarolni.......
#17 en ugyan most nemet cegnel dolgozok, de nekem nagyon hianyzik a nagybetus kamionozas, amikor egy munka 1000+ km-es, amikor sosem rakodsz ugyan azokon a helyeken, es bejarhatod a fel vilagot :/ nyugaton ugye ez abszolut nem divat, a nemzetkozizes is max a szomszed orszagig megy.
Szoval azert a keleti cegeknek is van elonye, de sajnos tul sok a negativ :/
Egyszer mondjuk lattam egy norveg kamiont ausztriaban, meg svajcit magyarorszagon, nyugati berert a “keleti” munkakor, ez lehet a legjobb :D
#18
Ízlések és pofonok. Én például a fix körfuvaros rendszert szeretem. Kamionnal nem szeretek "kirándulni" :)
Fix körfuvarokat általában gyárak rendelnek, olyan helyekre kell járni ahova a kamion való. Nincsenek szűk szarakodós, szenvedős magáncímek.
Dolgoztam olyan cégnél ahol állandó építőanyagoztunk, magánházakhoz kellett beállni a kamionnal. Volt olyan körbecsengettem a fél utcát, hogy kicsodáé a fehér autó, mert nem tudtam tőle befordulni, egyáltalán nem hiányzik.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!