Ha két gőzmozdonyt összekapcsoltak, hogyan működtették őket? Mindkettőt fűtötték vagy mi?
Manuális "szinkron" üzem :D
Azaz mindkettőn volt személyzet. Az előfogat gép vezetője fékezett az átmenő légfékkel, illetve sípjelekkel tudtak kommunikálni, hogy mikor toljon a hátsó. De rendszerint erre nem is volt túlzottan szükség indulást kivéve, mert volt vonalismeretük, meg érezték, hogy viselkedik a vonat.
Nevetni fogsz, de volt még ingavonatokkal tolóüzemben vezérlőkocsival közlekedő 424-es is.
A vezérlőkocsin volt légtartály, amit egy közvetlen összeköttetésű csövön töltött a mozdony légsürítője. Ez nem volt azonos a főfékvezetékkel. Tudta kezelni a világítást, a hangjelző berendezést (kürt), és a légféket. A légfék egy speciálisan átalakított kormányszelep és munkahenger segítségével elvette a gőzt a szabályzó működtetésével. A várható gőzigényt és a kivánt tolóerőt elektromos csengővel vagy telefonnal jelezte a vezér a mozdonyon lévő segédszemélyzetnek. Mivel a mozdonyszemélyzetnek is volt vonalismerete, kívülálló számára az együttműködésük szinte gondolatolvasásnak tűnhetett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!