Egyetértenél azzal, hogy a magyar autópályákon 175- vagy akár 200 km/óra legyen a megengedett legnagyobb sebesség, és aki ezt a legcsekélyebb mértékben is átlépi, arra hétszámjegyű bírság legyen kiszabva?
Amúgy konkrétan semmi értelme nem lenne egy ilyen szabályozásnak.
Egyrészt rengeteg autó nem tud ekkora tempót, vagy csak 2x-es fogyasztás árán.
Másrészt az alapvetően figyelmetlen, kőparaszt, agresszív, vérbeli balkáni közlekedési morálunk mellett nyilván esélytelen elvárni, hogy majd "ésszel" vezetnek gyorsan.
Azt is tegyük hozzá, ehhez alapból 3-4 sávos pályák kellenének a lassabb járművek miatt. Csak hát ugye az a fránya jobbratartás senkinek nem megy, így csak még több balesetet szülne egy ilyen értelmetlen intézkedés.
Ráadásul sokkal biztonságosabb ha van egy átlag sebesség amit mindenki képes tartani.
Mindenütt lefelé viszik , itt is az kellene.
Max a 100km/h lenne elfogadható.
Hiába jönnek sokszor a német limittel, szinte lehetetlen ott is kihasználni, ellenben vannak olyan torlódások hogy a 30 km/h is alig jön ki hosszú távon.
"Aha, 6-os, akkor szerinted mekkora tempóra tervezték a magyar autópályákat?"
Mit kell tervezni azon, hogy a modern autók 160al mehessenek?
"Bírom ezt a no limit német autópálya süket dumát. Ilyen szakasz az össz autópályájuk talán 10%-án van. De lehet hogy sokat is írtam."
Sok okosságot akartál mondani, de nem jött össze. Gyakorlatilag minden egyes autobahn tempólimit nélküli, még azok is, amit még Hitler idejében csináltak, pedig ott még nem számoltak a 250es tempóval. Néhany km-n szokott lenni városok mellett, kanyargós részeken limit, ez természetes. De utána megint lehet menni ahogy bírsz. Persze, nem péntek délután, de a lehetőség adott. Korona óta amúgy is meglepően jól tartható a 200 feletti tempó is akár végig is, azoknak mondom, akik szerint Nemetországban csak 30al lehet araszolni mindig.
"Ilyen szakasz az össz autópályájuk talán 10%-án van. De lehet hogy sokat is írtam."
Több helyről hallottam már ezt a marhaságot, de ez egyszerűen nem igaz. Utánanézhetsz, a német autópályák kb. 70%-án nincs sebességkorlátozás. És nem csak a 2x3 sávosokon, hanem a 2x2 sávosokon is.
Nyilván sok helyen felújítás alatt van, de ez szükséges, különben olyan lyukas, foltos lenne, mint itthon a Pesthez közeli, régebben épült autópálya szakaszok.
Egyébként nem értenék egyet.
Sem az úthálózat, sem a járműpark és főként az autóvezetők nem alkalmasak ekkora tempóra.
Az utolsó mondatodra kitérnék a kérdésben. Nemleges választ már írtam, szavaztam is.
Szakaszellenőrzés kellene minden pályán, csak drága.
A bírság mértékét meg jövedelmi viszonyokhoz kellene igazítani, hogy fájjon. Csak megint az, hogy egy olyan országban, ahol nem csak cégtulajdonosak, de még miniszterek, államtitkárok stb. is papíron nincstelenek, ez megint nem lenne teljesen korrekt.
"Bírom ezt a no limit német autópálya süket dumát. Ilyen szakasz az össz autópályájuk talán 10%-án van. De lehet hogy sokat is írtam"
Nem sokat, hanem xart írtál. kb 70% körül van, én rengeteget autópályázom. Münchentől Salzburgig valóban sok a 120as korlát, de feljebb nincs. Ez a tipikus "fingomsincssosejártamNémetországban deahaverommondta" duma.
és erdekes, én még sose láttam balesetet 200-250nel, pedig én is meg a nejem is naponta járunk rajta munkába. az tény, hogy a no limit szakaszon is ajánlott a 130, de nem kötelező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!