Miért nem terjedtek el a dízel/benzines-elektromos autók?
Ugyebár a vasúti mozdonyoknál a dízel üzeműeknél sem közvetlenül a dízel motor hajtja meg a mozdony kerekeit, hanem vagy hidraulikus erőátvitel van, vagy pedig a mozdony forgóvázaiba épített villanymotorok áramellátását biztosítja a dízelmotor. Ilyen módon nem kell kialakítani pl. az autókéhoz hasonló sebességváltót és kuplungot.
Kérdés: Miért nem alkalmazták ezt a megoldást a közúti dízel/benzines járműveknél, pl. személyautóknál, vagy ha voltak rá kísérletek, akkor miért nem terjedt el?
Attól hogy te nem tudsz róla még létezik! Még a Formula 1-es autókban is megtalálhatod!
Való igaz, hogy a klasszik mozdonyos elrendezés nincs az autókban. De ennek számos oka van. A helytakarékosság, súlycsökkentés, hatékonyság, komfortosság, stb. miatt kicsit más elrendezésben, más felpítésben találjuk ezeket a hajtásokat az autókban.
Hidraulikus hajtás is van az autókban, a legtöbb automata váltós autó hidromechanikus váltóval rendelkezik.
Egyszerűen nem összehasonlítható a dízel elektromos mozdony az autóval.
A mozdony több ezer tonnákat kell megmmozdítson, ehhez sokkal optimálisabb a finoman szabályozható elektromos motor. Míg a dízelmotor konstanso fordulatszámon csak az áram termelésért felel.
Autókban ilyen formában viszont nincs akkora jelentősége, hiszen alapvetően sokkal kisebb tömeget kell mozgatni jól tervezhető tartománon belül. Így pedig ha már amúgy is van egy dízel/benzines motorod, akkor egyszerűbb azt felhasználni a közvetlen hajtásra. Kevesebb alkatrész, kisebb tömeg.
Az sem mindegy hogy egy mozdonyt alapból évtizedekre terveznek, egy autót meg alapvetően 5-10 évre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!