Toló mozdony létezik?
A csavarkapocs szakítószilárdsága is számít!
Vannak olyan helyzetek amikor azért kell a tolómozdony, hogy a kapcsolókészülékek terhelését csökkentsék megelőzve egy vonatszakadást.
#9: persze, a 6 emeletes kocsihoz kevés a 6400 lóerő és a terhelés miatt mindenképp szükség van a a 12800 lóerőre.
Ezt direkt így rakták össze. A motorvonatok érkezése miatt felszabaduló 4/4-es mozdonyokból és felújított emeletes kocsikból csinálták ezeket a 6 kocsis szerelvényeket amik Zürich környékén járnak elővárosi ingavonatként. Valami 15 ilyen ingavonatot építettek. A két mozdony teljesítménye bőven több, mint elég, de ehhez a kocsikhoz csak olyan emeletes vezérlő volt, ami a Re450-nel működik együtt így maradt a dupla mozdonyos ingavonat.( eredetileg 10 kocsis vonatokat terveztek, oda tényleg kellett volna két mozdony )
Van ilyen rokonyom vasutas...
A vonat végére vezérlőkocsit raknak.
Ha viszafelé jön a vonat a végállomásról akkor a vezérlőkocsiból irányítják a mozdonyt ami ilyenkor tol.
Régi 30 40 éves technika. Az új ingázó vonatok akár több helyen is tudnak hajtani, azok olyanok inkább mint a villamos vagonok.
"Mi ebben olyan hihetetlen?
Elöl van.
Ha hátul működő mozdonyon van masiniszta akkor neki nem kell kilátni, a műszerekből látja mit mikor kell csinálnia ha a mozdonya nincs távvezérelve.
Elég egyetlen jelzés a hátul lévő mozdonyvezetőnek, hogy gyorsítson. A fékezést pedig a vezérlőkocsin lévő fékezőszelepről csinálják.
A mozdonyon lévő ember is ismerte a pályát és látta a sebességet is, úgyhogy tudott "vakon" vezetni.
Az utasításban a mai napig szerepel az alábbi jelzés. És alkalmazzák is ha egy vonatot tolni kell.
"6.2.3. Tolást megkezdeni!
Három hosszú hang (▬ ▬ ▬).
A „Tolást megkezdeni!” jelzéssel tolómozdonnyal közlekedő vonatnál, a vonat elején lévő mozdonyvezető rendelkezést ad a tolás megkezdésére a tolómozdony vezetőjének."
"A gőzös eleve nem látott előre a csőrétől"
Ezért néztek ki két oldalról. Gőzöst nem vezettek CSM-ben (csm - csak mozdonyvezető)
A mai napig vannak olyan mozdonyok ahol a védház miatt külön szabályok vonatkoznak a közlekedésükre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!