Toló mozdony létezik?
Bár nem értek a vasúthoz, de tolni minden mozdony tud, és mindennapos jelenség olyan szerelvényt látni, amelyen hátul van a gép.
A kezdeti időkben és volt ilyen, a gőzmozdonyok távvezérelni sem lehet, mégis megoldották valahogy.
A vezérlőkocsis szerelvény teljesen megszokott dolog.
Amerikai vasutakat bemutató műsorokban látok olyant, hogy akár 4-5 mozdony is van egy extrém hosszú tehervonatban, egy részük elöl, a többi a végén.
Az ingázó vonatok ma már nem a régi mozdonyokkal mennek, hanem (Flirt vagy Desiro) két vezetőállásos egységekkel, igy nem kell forgatni, vagy körbejárni.
Egy ingázó vonaton nincs elől-hátul mozdony.
Amire te gondolsz, azt tolt menetnek hívják, de nem távvezérlésű. A hátsó mozdonyban is van vezér, és max 40-el közlekedhet a szerelvény. De ez a fehér holló kategória amikor ilyet kell alkalmazni.
Lemaradt.
Tolt menetnél valóban a hátsó mozdony dolgozik.
#2
Meg ez is lemaradt.
Vezér, a mozdonyvezető.
#2, #3
Ja, és várom a pirospacsizók kommentjét.
Az ingavonatokon nincs két mozdony! Csak az egyik végén van mozdony, a másik végén csak vezérlőkocsi van. Tehát amikor az van menetirány szerint elöl akkor tolt üzemben működik a rendszer. A mozdony a szerelvényt tolja és távvezérléssel irányítják a vezérlőkocsiból.
"A kérdés az, hogy létezik olyan felállás, amikor a menetirány szerint hátul lévő mozdony távvezérelt módban tolja a vonatot"
Ha Budapest környékén kimész a sínek mellé akkor biztosan látsz ilyen vonatot!
A motorvonatokon nincs mozdony, mert motorvonat, ez egy külön kategória. A két végén csak 1-1 vezetőállás van, a gépészeti berendezések meg el vannak dugva ide-oda (padló alá, tetőre, szekrényekbe, ...) a forgóvázak jelentős része hajtott.
"kvázi rásegítés jelleggel? Tehát elől lévő mozdony húzza, abban ül a vezető, a hátul lévő pedig tolja."
Ilyen is létezik, Magyarországon is teljesen bevett teknika és rendszeresen alkalmazzák is. A nagyobb vonatoknál alkalmazzák olyan pályákon ahol 1 mozdony nem lenne elég. létezik kapcsolt toló és kapcsolatlan toló módszer is. A kapcsolt értelemszerűen össze van rakva a vonattal, annak részét képezi. A kapcsolatlan pedig nincs összekapcsolva a szerelvénnyel, amikor már nem kell akkor lelassít és elválik a vonattól.
Igen, 1-es jól írja, a gőzmozdonyoknál is megoldották a távvezérlést!
"azt tolt menetnek hívják"
van ilyen igen
"de nem távvezérlésű"
persze, mert elöl nincs mozdony tolt menetnél.
"A hátsó mozdonyban is van vezér"
mivel csak ott van mozdony :D
"és max 40-el közlekedhet a szerelvény"
nem 25? változott?
"De ez a fehér holló kategória amikor ilyet kell alkalmazni"
Jellemzően iparvasutaknál alkalmazzák amikor máshogyan nem lehet megoldani.
"Ugye bevett szokás, hogy ha egy vonat ingázik, akkor a két végén egy-egy mozdony van"
Nem, valójában ez elég ritka. A megszokott az az, hogy az egyik végén mozdony, a másik végén vezérlőkocsi van. Ha a vezérlőkocsi van elöl, akkor a mozdony értelemszerűen tolja a vonatot.
Tessék, ezek napi szinten ilyen összeállításban közlekednek:
Ezeknél megoldott a többes távvezérlés, így mindkét gép dolgozik.
Sima személyvonatoknál nem igazán kell +1 mozdony ami még tol is.
Nagyobb szerelvényeknél ami például Amerikában van, olvastam egyszer, hogy milyen úton-módon vannak elosztva a mozdonyok, nem is csak a gyorsítás, hanem a fékezés elosztása miatt is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!