Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan verik alá az MFAV...

Hogyan verik alá az MFAV pályáját?

Figyelt kérdés
Hogyan verik alá a kisföldalatti vasúti pályáját? Befér oda aláverőgép? Vagy kézzel? De úgy meg fél évig tartana nem? Régen is voltak aláverőgépek? A rezgés nem teszi tönkre az alagutat?
2010. aug. 27. 22:17
 1/10 anonim ***** válasza:
Mit értesz aláverés alatt?
2010. aug. 27. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
ugyanazt mint a vasúti pályák esetében: ágyazattömörítés, beszabályozás, stb...
2010. aug. 27. 22:48
 3/10 anonim ***** válasza:

ALáverőgép nem fér be, kézzel szabályozzák be a pályát.

AMúgy csak egy rövid szakaszon van ágyazatban a pálya, asszem 1 megálló távolság, a többi betonba van ágyazva.

Amúgy a zúzottköves ágyazat egy része ragasztott, azt aláverni sem kell.

2010. aug. 28. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
53%
Földalattinál a zúzott köves pálya is ugyan azon az alapn van mint a többi. Ott a kő csak zajtompító nem az a pálya alapja.
2010. aug. 28. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
"Amúgy a zúzottköves ágyazat egy része ragasztott, azt aláverni sem kell." - Modellvasútnál lehet "ragasztott" elveszítené a jelentőségét..., miért lenne jobb a fixen ragasztott zúzottkő, mint a beton?
2010. aug. 29. 05:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

"Ott a kő csak zajtompító nem az a pálya alapja." - Ez nyilván így van zaj és rezgéscsillapító előnyei miatt választhatták ezt az ágyazást, de

aláverni, szabályozni muszáj.

2010. aug. 29. 05:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Érdemi választ tudom, hogy nem adtam.

Tetszik a jogos kérdés, ígérem kinyomozom.

2010. aug. 29. 05:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

05:12!


Tudom, csak vicces akartál lenni a modellvasúttal, de valóban létezik ragasztott ágyazat, ráadásul magyar találmány! A MÁV-Thermit Kft találmánya és ők alkalmazzák.


Előnya, hogy a ragasztott ágyazat sokkal stabilabb, mégis megmarad a szükséges rughalmassága, ami a betonról nem mondható el. Utólag is felvihető a problémás részekre, ahol esetleg torzulást észleltek, nem kell új pályát építeni mnt a betonnál.

Rengeteg eszközt kivált, például eddig a vasútnál sínvándorlásgátló eszközöket használtak, ragasztott ágyazatban ez szükségtelen. Sokkal stabilabban tartja a sínillesztéseket, ezért tartósabbak maradnak.

És egy "mellékes" hogy könnyebben tisztántartható a vágányköz, akár gépi tisztítóberendezéssel is.


Itt lehet olvasni róla:

[link]

2010. aug. 29. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Köszönöm szépen.

Új technológiára mutattál rá.

2010. aug. 29. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
azt nem értem, hogy én olyan beton talpfákat látok az ablakon kilesve, ami máshol is van, de beton alapot nem. Akkor a beton talpfák alatt lenne mégegy betonréteg? Viszont akkor miért nem úgy oldották meg, mint az M2-M3-nál, ahol végig csak beton van és kész?
2010. aug. 29. 18:03

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!