Hogyan verik alá az MFAV pályáját?
ALáverőgép nem fér be, kézzel szabályozzák be a pályát.
AMúgy csak egy rövid szakaszon van ágyazatban a pálya, asszem 1 megálló távolság, a többi betonba van ágyazva.
Amúgy a zúzottköves ágyazat egy része ragasztott, azt aláverni sem kell.
"Ott a kő csak zajtompító nem az a pálya alapja." - Ez nyilván így van zaj és rezgéscsillapító előnyei miatt választhatták ezt az ágyazást, de
aláverni, szabályozni muszáj.
Érdemi választ tudom, hogy nem adtam.
Tetszik a jogos kérdés, ígérem kinyomozom.
05:12!
Tudom, csak vicces akartál lenni a modellvasúttal, de valóban létezik ragasztott ágyazat, ráadásul magyar találmány! A MÁV-Thermit Kft találmánya és ők alkalmazzák.
Előnya, hogy a ragasztott ágyazat sokkal stabilabb, mégis megmarad a szükséges rughalmassága, ami a betonról nem mondható el. Utólag is felvihető a problémás részekre, ahol esetleg torzulást észleltek, nem kell új pályát építeni mnt a betonnál.
Rengeteg eszközt kivált, például eddig a vasútnál sínvándorlásgátló eszközöket használtak, ragasztott ágyazatban ez szükségtelen. Sokkal stabilabban tartja a sínillesztéseket, ezért tartósabbak maradnak.
És egy "mellékes" hogy könnyebben tisztántartható a vágányköz, akár gépi tisztítóberendezéssel is.
Itt lehet olvasni róla:
Köszönöm szépen.
Új technológiára mutattál rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!