A biciklis kajafutároknak van jogosítványuk hogy állandóan az autók közt tekernek a járda helyett a városban is?
100/99 embernek van, szóval sanszos, hogy a kerékpárosnak is - igaz, irreleváns információ, lévén, biciklire nem szükségeltetik.
Engem a legkevésbé sem zavarnak, Pesten még emberes, Olasz-, Spanyol-, Görög-, vagy éppen Horvátországban robogóval száguldanak el melletted másodpercenként, centikre, de az is inkább hangulatos.
Legkevésbé sem foglalkozom a biciklisekkel, haladok normálisan, hidd el, figyelnek ők magukra!
Itt felmerül a kérdés, hogy neked van jogosítványod? Akkor gondolom nyilván tudod, hogy alapesetben kerékpárral tilos járdán tekerni, kivéve, ha az "úttest kerékpározásra nem alkalmas", ebben az esetben max 10 km/h a megengedett sebesség. Ha 10-zel tekerne egy futár a járdán, sose kapná meg a vevő a kajáját, a futár is kb 3000 forintot keresne egész nap :P
Ennek fényében nem teljesen értem a kérdésed.
A többi felvetésedre válaszolván:
Nincs szükség jogosítványra közúton való kerékpározáshoz a KRESZ jelenlegi állása szerint. Budapesten ez jogos felvetés is lehetne, de Budapesten kívül más települések is vannak, ahol bőven elég az óvatosság meg józan paraszti ész. Ez persze nem jelenti azt, hogy egyik kerékpárosnak sincs jogosítványa, sőt, a legtöbbjüknek van, és önszántukból választják a kerékpárt mint közlekedési eszközt. Durva, mi? :) Belvárosban sokkal gyorsabb, mint egy autó. Én motorral szoktam leggyakrabban menni a vársoban, és ahol nincs buszsáv, ott a bicaj gyakran még egy motornál is hatékonyabb, gyorsabb. A hideg önmagában nem gond, van olyan technikai ruházat, amivel egészen kényelmes lesz a hőfok. Az eső, meg hó, ami futárként zavaró tud lenni. Én anno bicajjal jártam télen-nyáron, ha nem esett a hó, vagy hidegben az eső. (Melegben nem zavart, kellemes tud lenni). Sokkal gyorsabb volt, mintha kocsival jártam volna, főleg a parkolóhely keresgélést utálom, meg hogy 600 ft óránként néhol. Bicajt meg csak odazártam valami arra alkalmas tereptárgyhoz és kész. Egyszerűbb, gyorsabb, olcsóbb, kevésbé idegörlő.
Amúgy miért logikus a futároknak biciklizni?
Robogóval sokkal gyorsabbak lennének, benzinköltsége alig van.
#7
Ez is egy jogos kérdés. Szerintem a legtöbb bicajos futár biciklizni szeret és eszébe sem jutna átülni egy másik járműre, ahol nem kell tekerni. Nekem régen legalábbis sose jutott eszembe, 2013-ban futárkodtam bicajjal pár hónapot. Szerintem néhányan úgy vannak vele, hogy nem sokkal gyorsabb, mint bicajjal, de macerásabb. olajcsere, kopó alkatrészek drágábbak, karburátorra figyelni kell, ha injektorosat veszel, azok drágábbak, és 50-es robogók között tudtommal nagyon ritka az injektoros megoldás. Ha 125-ösre gondolunk, akkor meg kéne hozzá A1, ami szintén extra pénz. Szerintem sokak számára vonzó a kerékpár egyszerűsége, letisztultsága, a szabadság, amit tudni ad, illetve amikor munkát keresnek, a kerékpár adott, bicajozni tudnak, viszont motorozni nem, az nem annyira adott, meg drágább. Talán ezek a fő okok, amiért nem váltanak robogóra, vagy nem azzal kezdenek futárkodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!