Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Normál parasztbiciklim van és...

Tompa Sándor kérdése:

Normál parasztbiciklim van és állandóan ledobja a láncot. Miért és mit csináljak?

Figyelt kérdés
2017. jún. 7. 08:02
 1/9 anonim ***** válasza:
86%
Olyan kategória, hogy parasztbicikli nem létezik. Talán vegyél ki vagy két szemet a láncból, bonyolult, mi?
2017. jún. 7. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
95%

Mivel te nem értesz hozzá, keress egy szerelőt.

Megteszi egy hobbi szintű szerelő is, nem bonyolult a probléma, laza a lánc.

Jobb esetben csak annyit kell tenni, hogy a hátsó keréknél két csavart kilazítani, hátrább tolni a kereket, meghúzni a csavarokat.

Rutin feladat, de bízd szerelöre, aki egyúttal át is nézi a bringádat (gondolom nem árt némi olajozás, küllők ellenőrzése, stb)

2017. jún. 7. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Mi az a parasztbicikli?
2017. jún. 7. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
89%

Váltó van a normál parasztbiciklin?


Ezt okozhatja egy rosszul beállított váltó vagy rossz láncfeszítő.

De lehet megnyúlt lánc is az ok.

2017. jún. 7. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Az is okozhatja ha nem egy vonalban vannak a lánckerekek, amit szemmel könnyen ellenőrizhetsz, csak előbb állítsd fejre azt a bringát.

No meg ha a lánc túlzottan megnyúlt, vagy a lánckerekek nagyon kopottak, az miatt is ledobálhatja a láncot.

2017. jún. 7. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Mi az a parasztbicikli?"


Tanyabike.

:)

[link]

2017. jún. 7. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
40%

a parasztbicikli az létező legegyszerűbb csepel bringa, de legalább harminc évesnek kell lennie. akkor van bejáratva igazán.

nincsenek futásban a kerekek, mert kilazult a hátsó kerék valamelyik csavarja..mindkettőt lazít, kereket hátrább húz, ha a lánc megfeszül csavarokat meghúz, örül

2017. jún. 7. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim válasza:
Laza a lánc, húzd hátra a hátsó kereket. Csavarokat ne felejtsd el meghúzni :-D
2017. jún. 8. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Három eshetőség a ledobós láncra:


1., Ha engedi, akkor a hátsó villában a csavarok meglazítása után koppanásig hátratol a kerék, majd az egyik csavar meghúz közepes erővel (egy bő fél fordulat marad a totálhoz - épphogy megálljon, ha elereszted). Ezután finoman elereszt a kerék és belenéz, mennyire fut együtt a kis és nagy lánckerék. A keréken még tudsz jobbra-balra mocorogtatni. Ezután ha rendben, akkor meghúz koppra a második csavar és az első is megszorít teljesen. Ha a kerék túlsó irányban nem futna nyomon, akkor mindkét csavar kilazít és megismétel ugyan ez, de a túloldali csavarral kezdesz. Leírni több, mint megcsinálni. Örülsz neki, hogy pl. gumicsere után csak rosszul raktad össze, vagy valaki egy villás kulccsal megtréfált.


2., Ha a fenti művelet után a lánc nem feszül eléggé, (ha belógás van, akkor nem elég feszes!) akkor egy vagy két szemet ki kell venned belőle. Ehhez a boltban vegyél 2..3db tartalék szemet és ugyan ennyi patentszemet előre. Vinni kell a bringát az a tuti, de ha típust tudsz, az eladó elvileg akkor is tudja. Patent szem törhet, elpattanhat, veszhet, ezért kell mindig többet venni. Miután van minta előtted, a bicaj láncát nem át pertóleumban kiáztatni és drótkefével lepucolni. Utána már jól látható a patent. Én pl. egy szikével, vékony-lapos csavarhúzó pengéjével szoktam alányúlni és lepattintani. A láncból sose vegyél ki egynél-kettőnél egyszerre több szemet, mert csalóka tud lenni! Inkább többször próbáld rá. Ideális a lánc hossza akkor, ha a hátsó villa közepére esik a hátsó kerék tengelye teljesen feszes lánc és együtt futó kerekek mellett.

Kivenni többféleképpen szoktak, én 20 másodperc alatt egy flextárcsás kis miniplex géppel a szegecs fejét levágom, s egy, a szegecsnél vékonyabb, 1..2 centis vasszeggel kiütöm a csapot. Ha nincs kéznél szeg, egy acéldrót is megteszi. Fontos, hogy mindig a régi patent szem melletti szemet/szemeket kell kivenni. Összerakáskor ne feledd átbújtatni a vázon, elkerülendő a járulékos szentségelést... Összerakáskor lánc feltesz és utána goto 1.pont.


3., Megeshet, hogy nem összeillő a lánckerék és a hajtókerék osztása a láncéval, mert nem összeillő elemekből rakták össze, vagy megnyúlt a lánc, sok szemet kiszedtek, ismét nyúlt és a méretváltozások miatt nem jön ki az osztás, esetleg egyik kerék újra lett cserélve és nincs összekopva a mechanika. Az is előfordult már nálam, hogy a lánckerekek kopása miatt a korábban jó osztás elromlott. Azaz a mindig jelenlévő kis osztási hiba előjött, ahogy koptak a fogak és elkezdett eleinte racsnizni a lánc, később egyre gyakrabban ledobta.

Első körben lánccsere egy újra. Ez általában bejön. Ha nem, akkor a két lánckereket is cserélni kell sajnos... A művelet végén a persze lánc hosszat be kell állítani, azaz gyakran goto 2.pont, mielőtt örülhetsz a sikernek...


Nem nagy durranás, de azért annyira azért nem is egyszerű dolog ez, mint az ember elsőre gondolná.

2017. jún. 8. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!