Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?
Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.
Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:
1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.
2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.
3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.
A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.
A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?
"Ezzel szemben a metrokban alkalmazott áramszedési mód sokkal értelmesebb lenne első blikkre több szempontból is"
Ezzel csak te vagy így. Aki ért az elektromosságtanhoz és a munkavédelemhez, az tudja, mi a különbség a metró és a nagyvasút üzemelési feltételei és elektromos hálózata között. Ez ugyanis a kulcs ahhoz, hogy miért használható a metrókon a harmadik sínes tápellátás, a nagyvasúton pedig miért nem.
"áramszedők működéséről és döbbenetes, hogy mennyire problémás konstrukciók"
ugye?
oszt mégis az összes nagysebességű vasúton alkalmazzák....
amúgy nem, nem azok, műhelygyakorlaton a kedvencem volt tetősnek lenni, pár mozdulattal meg lehet vizsgálni egy áramszerőt, aztán lehet menni a dolgodra.
a metrós harmadik sín nem jó megoldás nagyvasúton
de ezt fejtsük ki egy másik kérdésben jó? :D
#74 Köszönöm szépen a biztatást, úgy gondolom megérdemelsz egy zöld pipát. ;)
Többieknek mondom, hogy hagyjuk ezt a témát, mondom, még csak egy kósza gondolat volt. Ameddig nem olvasok utána rendesen, felesleges róla beszélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!