Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?
Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.
Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:
1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.
2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.
3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.
A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.
A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?
59:
még mindig ott a szabványosítás problémája.
az országban nem éri meg megcsinálni azt amiről deliráltok.
Tehát egész Európát át kellene építeni.
A sok10 km hosszú alagutakat is. Ez esetben is rentábilisnek tartod az elméletedet?
Vagy hogyan gondolod a határon átküldeni az úrut? :D
Amikor látják, hogy Magyarországon már jól működik a rendszer, akkor már nem lesz akkora probléma ez máshol, szívesen fogják alkalmazni.
Azokat a hosszú alagutakat meg úgyis szilárd kőzetbe vájják, azt nem nagy cucc kiszélesíteni. Átépítésre nem lenne szükség.
Nem tudom mit csodálkozol ezen, a multkori gumikerekes vonatjaid után, ahol egyszerűen nem tudtad elviselni, hogy nincs igazad, itt ugyanazt csinálod, többen leírták az okokat de azért kötöd az ebet a karóhoz. És ahogy én olvasgattam senki sem személyeskedett vagy iylesmi, szóval nem nagyon van mit kifogásolni a válaszokban, ha csak nem azt, hogy nem neked tetsző válaszok.
De ha úgy gondolod neked van igazad akkor tessék előállni az ötletekkel valamelyik vasútfejlesztő vállalatnál, és ha ott elfogadnak, akkor nyugodtan mondhatod itt mindenkire, hogy hülyék.
Ahhoz is kell egy bizonyos tudásszint, hogy valaki tájékozatlan és buta legyen. Neked még nagyon sokat kell fejlődni, hogy alulról elérd ezt a szintet. Nem az értelmi képességekkel van a gond. Hanem jellembeli hiányosságok vannak. Túl nagy az ego-d, a büszkeséged és gőgöd miatt taníthatatlan vagy. Az az álláspontod, hogy amit te nem tudsz, az nincs. Nálad jobban senki nem tudhat semmit, vagy ha igen, akkor lásd első mondat - amit te nem tudsz, az nincs.
Vicces a metrós példád. 25 kilovoltot nem lehet vezetősínben vinni tíz centire a talajtól. Ezen kívül ellehetetlenítené a szintbeli kereszteződéseket, valamennyi vasúti pályát teljesen zárttá kéne tenni.
Életszerű az is, hogy hátonpörgős fröcsögő Vérpistike kedvéért át kéne építeni az összes európai alagutat, állomást, és felsővezetéket, csak hogy cukrostakonyka álma valósággá legyen. A konténer méretének átalakítása mégjobb. Ahhoz csak a világ összes konténerszállító járművét kéne átalakítani a vonatoktól a konténerszállító hajókig bezárólag.
Kár hogy nem leszek ott, amikor az élettől az első igazi nagy, kidumálhatatlan pofont megkapod. Majd kell ilyenből egy pár, hogy a világ- és énképed a helyére kerüljön. Addig kár beléd minden további szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!