Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Azért vannak sokan az M0 déli...

Azért vannak sokan az M0 déli szektorában, mert a balkániak nem hajlandók autópályát építeni?

Figyelt kérdés
Eddig mindig belső okokat jelöltek meg az M0 zsúfoltságának okaként. Pedig szerintem az is fontos szerepet játszhat, hogy még a Róma-Bukarest vagy Madrid-Bukarest útvonal is Budapesten keresztül megy (Google szerint). Ez pedig nem a mi hibánk; annak az útvonalnak Horvátországon és Szerbián keresztül kéne mennie.
2020. szept. 28. 00:43
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Mehetne arra is, sőt megy is arra. Ljubljana-Zágráb-Belgrád-Nis irányában elérhető Dél-Románia és Bulgária. Ezzel tudod mi a gond? Az hogy Szerbia nem uniós ország, míg Románia és Bulgária az. Ha nem akarsz órákat a határon állni akkor nincs már irány, csak Magyarország.


Ez összességében nem olyan rossz, mert a használat arányos útdíj miatt a tranzit teherforgalom brutál pénzt fizet be az államkasszába és a személyautós "matricák" is jól jönnek.


Az M0 már 30 éve zsúfolt, ennek egyszeráen az az oka, hogy az autóút áteresztőképessége kisebb, mint a csúcsidei forgalom, plusz most még felújítás miatti forgalomkorlátozás is van.


Használhatnánk mi is dinamikus sebességkorlátozásokat és forgalomszabályzást, mint más országok és amikor az M0 megtellik akkor lehetne lassítani a forgalmat a bejövő pályákon és talán kezelhetőbb lenne a helyzet. Hát ide még nem jutottunk el. Meg oda sem, hogy a pálya fölötti információs táblák bekerüljenek a kreszbe és akkor egy egyszerű sebességkorlátozás kivetítésével... na mindegy, ez bonyolult ám... :D


A tranzitforgalom alapjában véve jó, a világon mindenhol megpróbálnak ebből hasznot húzni a pihenőhelyeken nyújtott szolgáltatásokkal. Nálunk ez sem nagyon sikerült még :D


Egy elkerülő tranzitautópályával normális szintre lehetne csökkenteni az M0 forgalmát, de ahhoz új pályát kellene húzni Győr-Fehérvár-Lacháza-Újhartyán között vagy a korábban tervezett M8-ast újra elővenni és a Győr-Fehérvár-Dundaújváros-Kecskemét szakaszt megépíteni ( ha már a híd ott áll vagy 10 éve ).

2020. szept. 28. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Igen, nálunk a fejlődés akkor se megy, ha egyszerű lenne megoldani. Már azt a táblát is megszüntették, ami várható menetidőt jelzett ki. De délen se csinálják jobban, ott rendíthetetlenül hisznek a fizetőkapukban akkor is, ha negyed órát kell várni a fizetésre. Értem, hogy használat alapú díjazást akarnak, de akkor is megoldható lenne az online fizetés várakozás nélkül. (Arról már nem is beszélve, hogy a horvát autópályadíjat kifizethesd a szerbiai lehajtáskor - na de ehhez már szóba kéne állni a szomszéddal.)
2020. szept. 28. 01:47
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
A horvátoknál most is van megállás nélküli fizetésre lehetőség ( ENC ).
2020. szept. 28. 01:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Az ENC-nek nem az a lényege, hogy nem kell megállni, hanem az hogy más díjszabás van, ha ENC-t használsz. Ugyanúgy van sorompó, csak gyorsan át lehet jutni, mert kevesen használják.


De egyébként az ENC mutatja a horvát autópálya-használat túlbonyolítását. Normális országokban felszerelnének egy kamerát, majd egy weboldalon rendszám alapján lehetne fizetni. Ez mindenféle kütyü megvásárlása nélkül biztosítaná mindazt, amit az ENC tud, és még a személyes fizetést is helyettesítené (amennyiben az autós nem akar várni).

2020. szept. 28. 02:02
 5/11 A kérdező kommentje:
Hozzátenném a magyar díjfizetés is hagy maga után kívánnivalót. Magyarországon sokáig kifejezetten az volt a célja a fenntartónak, hogy ha rámentél az autópályára, akkor már esélyed se legyen szabályosan fizetni a használatáért. Ez jól mutatja, hogy valójában nem azt akarják, hogy a használat legyen kifizetve, hanem hogy minél több büntetést lehessen besöpörni.
2020. szept. 28. 02:22
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Mert összesen 7 gyorsforgalmi út (M1, M2, M3, M4, M5, M6, M7) tranzitforgalma özönlik rá. Erre csak az M8 fog megoldást jelenteni (vagy bármi, ami Budapesttől 50-60 kilométerre képez körgyűrűt az autópályák között).


A Balkánnak visszataszító lehet a magas horvát útdíj (főleg az autósoknak), de ezzel (önmagában) nem magyarázható az M0 túlterheltsége.


Pont ugyanazzal magyarázható, mint a 4-6-os villamos magas forgalma: a sok-sok irányból bejövő emberek jelentős része egy bizonyos járatra (vagy útszakaszra) korlátozódik, így hiába van országos szinten kimagasló járatsűrűség és kapacitás (M0 esetében csak kapacitás), mégis zsúfolt lesz.

2020. szept. 28. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha megépítenék az M0-t végre, akkor az M1-M3 tranzit mehetne északon, kb felére csökkenne a déli gyűrű terhelése.

De a földmutyi még nincs kész az északi szektorhoz.

2020. szept. 28. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Mert alagutakban megy az út, amihez nem lehet a földet elmutyizni.
2020. szept. 28. 16:01
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Hidd el, Bularestből akkor is Budapestnek mennék Spanyolországba. Elmagyarázták már miért.
2020. szept. 28. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
HA megépitenék nálunk a déli autópályát, Szeged-Szekszárd-Nagykanizsa akkor ez is nagyon sokat jelentene.
2020. szept. 29. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!