Azért vannak sokan az M0 déli szektorában, mert a balkániak nem hajlandók autópályát építeni?
Mehetne arra is, sőt megy is arra. Ljubljana-Zágráb-Belgrád-Nis irányában elérhető Dél-Románia és Bulgária. Ezzel tudod mi a gond? Az hogy Szerbia nem uniós ország, míg Románia és Bulgária az. Ha nem akarsz órákat a határon állni akkor nincs már irány, csak Magyarország.
Ez összességében nem olyan rossz, mert a használat arányos útdíj miatt a tranzit teherforgalom brutál pénzt fizet be az államkasszába és a személyautós "matricák" is jól jönnek.
Az M0 már 30 éve zsúfolt, ennek egyszeráen az az oka, hogy az autóút áteresztőképessége kisebb, mint a csúcsidei forgalom, plusz most még felújítás miatti forgalomkorlátozás is van.
Használhatnánk mi is dinamikus sebességkorlátozásokat és forgalomszabályzást, mint más országok és amikor az M0 megtellik akkor lehetne lassítani a forgalmat a bejövő pályákon és talán kezelhetőbb lenne a helyzet. Hát ide még nem jutottunk el. Meg oda sem, hogy a pálya fölötti információs táblák bekerüljenek a kreszbe és akkor egy egyszerű sebességkorlátozás kivetítésével... na mindegy, ez bonyolult ám... :D
A tranzitforgalom alapjában véve jó, a világon mindenhol megpróbálnak ebből hasznot húzni a pihenőhelyeken nyújtott szolgáltatásokkal. Nálunk ez sem nagyon sikerült még :D
Egy elkerülő tranzitautópályával normális szintre lehetne csökkenteni az M0 forgalmát, de ahhoz új pályát kellene húzni Győr-Fehérvár-Lacháza-Újhartyán között vagy a korábban tervezett M8-ast újra elővenni és a Győr-Fehérvár-Dundaújváros-Kecskemét szakaszt megépíteni ( ha már a híd ott áll vagy 10 éve ).
Az ENC-nek nem az a lényege, hogy nem kell megállni, hanem az hogy más díjszabás van, ha ENC-t használsz. Ugyanúgy van sorompó, csak gyorsan át lehet jutni, mert kevesen használják.
De egyébként az ENC mutatja a horvát autópálya-használat túlbonyolítását. Normális országokban felszerelnének egy kamerát, majd egy weboldalon rendszám alapján lehetne fizetni. Ez mindenféle kütyü megvásárlása nélkül biztosítaná mindazt, amit az ENC tud, és még a személyes fizetést is helyettesítené (amennyiben az autós nem akar várni).
Mert összesen 7 gyorsforgalmi út (M1, M2, M3, M4, M5, M6, M7) tranzitforgalma özönlik rá. Erre csak az M8 fog megoldást jelenteni (vagy bármi, ami Budapesttől 50-60 kilométerre képez körgyűrűt az autópályák között).
A Balkánnak visszataszító lehet a magas horvát útdíj (főleg az autósoknak), de ezzel (önmagában) nem magyarázható az M0 túlterheltsége.
Pont ugyanazzal magyarázható, mint a 4-6-os villamos magas forgalma: a sok-sok irányból bejövő emberek jelentős része egy bizonyos járatra (vagy útszakaszra) korlátozódik, így hiába van országos szinten kimagasló járatsűrűség és kapacitás (M0 esetében csak kapacitás), mégis zsúfolt lesz.
Ha megépítenék az M0-t végre, akkor az M1-M3 tranzit mehetne északon, kb felére csökkenne a déli gyűrű terhelése.
De a földmutyi még nincs kész az északi szektorhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!