Autósok, érzitek-e azt, hogy 100%-osan uraljátok a járműveteket?
Honnan lehet ezt tudni?
Sokszor azt érzem, hogy nincs olyan szitu, amit ne tudnék megoldani, máskor meg totál elbizonytalanodom, hogy mégse vagyok olyan ügyes, mint gondolom. Az autómban csak ABS van, semmi egyéb segítségem nincs, amitől elbízhatnám magam. Egyszer voltam vezetéstechnikai tréningen is, akkor még csak egy éve vezettem, ott még sokkal bizonytalanabb voltam, mint azóta több 10e km-rel később.
Ti hogy vagytok ezzel? Fejlesztitek magatokat? Jártok vezetéstechnikai tréningekre? Vagy nem foglalkoztok a témával?
Soha ne bízd el magad, mert mindig van olyan helyzet, ami új. Inkább törekedj arra, hogy mindig úgy vezess, ahogy az az adott útszakaszon kell. Tarts megfelelő követési távot, ne száguldozz, ne kényszeríts másokat veszélyhelyzetbe stb, de mindig lesz új helyzet, amire nem tudsz felkészülni. Én 33 éve vezetek hivatás szerűen, személyautót, kistehert, teherautót, buszt, kamiont, külföldön illetve belföldön, éves szinten megyek 300-350 000 km körül, több mint 10 000 000 km vezettem már le, és ma sem mondom azt, hogy mindent tudnék.
Egy példát említek, amivel életet mentettem, kamionnal tartottam Olaszországba autópályán, egy furgon a kamion baloldalára csapódott, a tükörből csak a sofőr oldalát láttam, az utas oldalt nem, nem álltam meg, hanem finoman elvettem a gázt, és hagytam a kamiont üresben lassulni. A rendőrség arra lett figyelmes, hogy vonszolom magam után a furgont és nem állok megfelé, elém jöttek és villogtattak, hogy álljak meg, de nem álltam, hagytam a kamiont kigurulni, hogy magától lassuljon le. Km-ek teltek el, mire megállt a kamion. A rendőrök oda jöttek, és ordítoztak velem, miért nem álltam meg, közben a furgont nézték és hívták a mentőket, műszaki mentést. Aztán elmagyaráztam, hogy a tükörből nem láttam, hogy ül e valaki a sofőr mellett, ha ráfékezek, a furgon belesimul a kamion hátuljába, és az utas oldalon ha van valaki, az rögtön szörnyet hal, de így, hogy nem fékeztem, csak a kamiont engedtem kigurulni, életet mentettem vele, mert ültek a másik oldalon, a két jármű együttesen lassult le. Sajnos történt ilyen helyzet egyik kollégával is, ő ráfékezett, a furgon bele kenődött, befordult a pótra, és 3-an haltak meg benne.
1. Ezt úgy hivják , deffenziv vezetés.
2. Abból azért vegyél vissza mert éves szinten jó a 150-180 ezer km.
Ne haragudj de 10 millió km-t se vezethettél le, ezt fizikai képtelenség.
Gyerekek, nem tűnik fel, hogy 33 év alatt vezetett tízmilliót.
Éves szinte 300-350 000 km-t ír.
De, feltűnik. Éves szinten szinte lehetetlen a 350 ezer.
Egy kamion max 90-nel megy, napi 900 km nehezen jönne össze, nem hogy 1000+. Arról nem is beszélve hogy nem dolgozik az év minden napján...
Helyzetfüggő.
Magabiztosnak kell lenni, félelemmel nem fogsz tudni a pályán 130al süvíteni, de nem szabad elhinni hogy te vagy ász és neked mindent szabad mert könnyen karambol lehet belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!