Mi ez a nagy lobbizás a biciklizésért Budapesten?
A kérdés elején leszögezném, hogy imádok biciklizni, naponta szoktam 30-60 percet sport céljából (városon kívül, jó levegőn).
Közlekedésre tömegközlekedést vagy kocsit használok, attól függ hova megyek.
Viszont ennek ellenére nem értem ezt a bicikli témát. Ez mégis hogy lenne opció pl. melegben (20+fok), illetve hidegben (5 foknál kevesebb)? És mi a helyzet a domborzattal? A bicikli nem éppen a legtisztább jármű (olajos, poros lánc stb), akik ezzel közlekednek, azok ezt hogy oldják meg? És mi a helyzet nyáron, amikor kb. egyik pillanatról a másikra lehet egy hatalmas vihar? Ha valaki akkor megy egy fontos helyre, akkor az "megszívta"?
A kérdésem NEM KÖTEKEDÉS, légyszi ne írjatok olyanokat, hogy zöld, gyors, olcsó (ezekkel mindenki tisztában van). A értetlenkedésem abból ered, hogy ha valaki olyan helyen dolgozik, ahol szabályzatba van foglalva, hogy "meg kell jelenni valahogy" (pl. öltöny), az mégis ezt hogy csinálja? :D Tudom, hogy ez extrém eset, de ha velem ez a helyzet, még a tömegközlekedést sem vállalom be, inkább megyek kocsival, nemhogy biciklivel.
Kíváncsi vagyok, nem kötekedni akarok. Köszi a válaszokat.
Egy saját példával szemléltetném...
Én pécsi vagyok és mindenhová autóval járok (annyi kitétellel, hogy itthonról dolgozom, szóval a csúcsforgalmakhoz nem járulok hozzá).
Viszont ha lenne jobb bicikliút-hálózat, sok helyre elmennék biciklizni.
Pl. minden hétköznap délelőtt eljárok úszni, autóval 5 perc, de biciklivel is simán meg lehetne tenni 10 perc alatt, ha nem járdán és kerékgyilkos kátyúkon keresztül kellene tekernem. Addig marad az autó, mert buszra nem vagyok hajlandó ülni. De mint mondtam, ha jobb bicikliutak lennének, vennék egy jó bicajt és sok helyre azzal mennék.
Eleve ha a munkába járásra nem az olajos-sáros mtb való.
A lánc az egyetlen olajos rész, hosszúgatyás időben van erre "csipesz", hogy a gatya ne lógjon a láncba véletlenül sem.
Az öltöny tömegközlekedésen sem opció...
Én már több mint 10 éve bicajozok Budapesten, a pesti belső rész teljesen vízszintes. Budáról járok, szóval tudom mi az emelkedő :) de erre van a váltó. A közlekedés célú bicajozás nem verseny, ha csak 10-15-el mész az emelkedőn akkor sem állít ki a bíró.
Eső nagyon keveset esik. Reggel megnézem az eőrejelzést, ha lehet eső, bedobom az esőkabátot a táskába. Nagyon ritkán van rá szükség.
Budapesten pláne a belvárosban télen sincs ám olyan hideg, ez nem a Mátra.
Nem kell mindenkinek biciklizni, csak aki feleslegesen jár autóval. Márpedig a forgalom nagyrészét ilyenek adják...
Ha ezek a "lusták" leteszik az autót, máris lesz kapacitás áruszállításra, és munkavégzés céljából autózásra.
Karigeri mániája, ja neki nincs jogsija és biciklizik, járjon más is azzal, csak épp az nem esik le nekik, hogy nem csak az autósok, de még a biciklisek is elégedetlenek ezzel amit csinált.
Meg elhet ezt normálisan oldani, csak nem így ahogy csinálta.
Felmerült itt az öltöny meg a koszos bringa problémája.
Azokon az irodaházakban ahol öltönyben KELL megjelenni ott van tusoló. Meg ezek az öltönyös emberek amúgy sem bringáznak hanem Vespa 300 GTSel járnak dolgozni vagy a céges autóval. Persze ez a probléma munkavállalók 1%át érinti. Business casualben meg nyugodtan lehet tekerni.
Magyarországon a városi bicikli jelenleg ismeretlen fogalom, a többség valami MTBt vagy outit képzel el. Pedig vannak normális city bringák (sár+láncvédő, agyváltó stb).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!