Előzni trükkösen mennyire etikus?
Leszögezem, a kérdezett helyen a művelet első fele szabályos, a második nem, de mennyire illedelmes, az a kérdés.
Szóval itt csak a kereszteződés előtt nem sokkal nyílik egy sáv jobbra. Kanyarodni lehet, egyenesen tovább menni.
A kereszteződés után viszont szinte rögtön meg is szűnik.
Sokan eljátsszák azt, hogy tilosnál áll néhány autó. A következő(k) kimmennek jobbra. Amikor szabadra vált, nagy lendülettel mennek tovább, és erőszakosan váltanak vissza a „fő” sávba.
Ez biztos, hogy nem szabályos.
Nem gondoljátok, hogy ez a másiknak a lenézése? Hogy csak neki sürgős, más meg álljon a féken, mert ő menni akar?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs benne semmi etikátlan. Sok helyen látok ilyet. A sok helyismerettel rendelkező áll a belsőben 150-200 méter hosszan, a külső meg üres. Akkor szoktam használni, ha már régóta piros a lámpa, és várható a zöld, így a belső sávban épp csak megindulók zavarása nélkül nyugodtan be lehet sorolni "rögtön" 150 méteren belül a sáv elfogyásáig. Lehetne ezt használni, ha a sok öntudatos belsősávos nem űzne sportot abból, hogy inkább összetöri magát, de a cipzár elvet akkor sem engedi érvényesülni.
Tipikusan ilyen hely volt régen a pesti alsó rakpart északi vége, ahol kb. 500 méter hosszan volt két sáv, végén a külső elfogyott. Inkább álltak a Szent István parkig csak a belsőben, a végén egymást centizve követve, nehogy valaki be merészeljen sorolni a külsőből. (ilyenkor jó egy öreg és presztizs nélküli autó, rá van írva hogy nem féltem egy két lökhárítón keletkező színes csíktól)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én is sokszor járok így.
A sok birka nem használja a megszűnő sávot, mert félnek a sávváltástól. Aztán ha én meg használom, akkor meg vannak sértődve és nem akarnak beengedni, ilyenkor nekem is muszáj kicsit erőszakosabban visszasorolnom.
Egyébként semmi lenézés nincs ebben, csak szeretném kihasználni azt a funkciót, amit a kereszteződés tervezője pont azért rakott bele, hogy nagyobb legyen az áteresztőképesség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Gyorsabban halad 1 kocsioszlop, mintha 2-t kell összefésűlni. Legalábbis amíg emberek vezetik az autókat.
Ezért ahol nincsenek kereszteződések (pl. autópályán), ott parasztság használni a megszűnő sávot, mert csak lassítod a forgalmat vele.
Városi környezetben, ahol 50 méterenként kereszteződés van, ott viszont nagyon sokat segíthet, ha kihasználják a megszűnő sávokat, így ott ez teljesen elfogadott (kéne legyen)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez nem "trükkösség".
Mindkét sávból lehet egyenesen haladni a tábla és a felfestés szerint.
Ez egy puffer sáv, sok helyen van ilyen. Ha használják a közlekedők, pontosan 2x annyi autó fér át a kereszteződésen, mintha mindenki bambán 1 sávban állna.
Utána illik zipzár elvvel tovább haladni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#10: "Azzal nem is lenne semmi bajom, ha a cipzár működne, de ha kierőszakolja a beengedést, már nem annyira csípem."
1 kocsit mindenki beenged. Ha beengeded, nem kell kierőszakolnia. Most azért harcolsz vele, hogy a következő pirosnál te állj ő előtte, és nem fordítva? Pont a "nemengedlekbeköcsög" mentalitás miatt torpan meg a forgalom...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
15: egyetértek, abszolút!
Szerintem sem kierőszakolás az, hogy cipzár elven mindenki egyet beenged. Az az erőszakos, aki csakazértse engedi besorolni a megszűnő sávból érkezőket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Még egy gondolat (előző vagyok)...
Sajnos a közlekedők többsége egyszerűen nem ismeri azt, hogyan kell megszűnő sávból besorolni.
Konkrét példa: Balatoni/7-es út becsatlakozása a Budaőrsi útba/ M1-M7- bevezető szakaszán(Sasadinál). Zöld lámpánál jövök a 7-esről, nagyon hosszú a besorolósáv, tán 200 méter is megvan.
Egységsugarú autós, ahogy átér a kereszteződésen, azonnal elkezdi az indexelést, hogy ő ott akar besorolni. Sok közülük meg is áll, és várja hogy beengedjék. A mögötte lévők meg szívnak, bentragadnak a kereszteződésben, mert a hülyéje nem megy végig a besorolósávon... holott tök üres előtte 200 méter....
GRRRR....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#17: tudom, itt lakok mellette, csúcsforgalomban ez van, amit mondtál.
Kis forgalomban (üres a belső 2 sáv) meg hiába indexelek, csak azért se húzódna beljebb, direkt jön mellettem, ha lassítok lassít, ha gyorsítok gyorsít....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!