Előzni trükkösen mennyire etikus?
Leszögezem, a kérdezett helyen a művelet első fele szabályos, a második nem, de mennyire illedelmes, az a kérdés.
Szóval itt csak a kereszteződés előtt nem sokkal nyílik egy sáv jobbra. Kanyarodni lehet, egyenesen tovább menni.
A kereszteződés után viszont szinte rögtön meg is szűnik.
Sokan eljátsszák azt, hogy tilosnál áll néhány autó. A következő(k) kimmennek jobbra. Amikor szabadra vált, nagy lendülettel mennek tovább, és erőszakosan váltanak vissza a „fő” sávba.
Ez biztos, hogy nem szabályos.
Nem gondoljátok, hogy ez a másiknak a lenézése? Hogy csak neki sürgős, más meg álljon a féken, mert ő menni akar?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az túlzás, hogy rögtön megszűnik.
Akinek erős autója van nyugodtan mehet a külsőbe. Ha legyorsul valakit az nem szabálytalan.
Amiről te beszélsz, az a szabálytalan sávváltás.
Amíg lehetett megrendelésre kocsit törni, a suhancok ilyen helyen szokták fogni a madarakat.
3-as! De jó hogy írtam, hogy
- az első fele szabályos
- a második fele nem (sávváltás)
és azt is, hogy nem a szabályossága a kérdés lényege, hanem az a szemlélet, amivel magát a többiek fölé helyezi
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez is egy hasonló kereszteződés.
Nem sokkal korábban nyílik meg a jobboldali (egyenesen IS menő sáv), és a kereszteződés után a kanyarnál megszűnik. De végig szaggatott vonal van.
Miért kéne beállnom a belső sáv végére, hisz jobbratartás van, nem..? Plusz, ha legelől (a belsőben) egy szöttyögős teherautó, vagy suzuki nagyikával van, akkor simán (szorongatás nélkül) lehúzza őket akár 5-6 autó is, ahogy elfogy a sáv...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Zugló tele van ilyen kereszteződésekkel: széles utak, nagy forgalmú utak keresztezik egymást, de parkolásra is van igény. Így a kereszteződéseknél sok helyen 2x2 sáv van, a folyópályán meg 2x1, plusz 1-1 parkolósáv. Ezeken a helyeken pontosan azért engedélyezett mindkét sávból az egyenesen haladás, hogy a szűk keresztmetszetet jelentő jelzőlámpás csomópont áteresztőképessége nagyobb legyen - utána meg a folyópályán a sáv megszűnésekor ráérnek egy sávba sorolni a járművek , miközben a keresztirány zöldfázisa már javában tarthat. Ez szerintem egy okos és előrelátó forgalomszervezési megoldás ott, ahol tömeges átmenő forgalom jelentkezik csúcsidőben , míg azon kívül a parkolási igények is masszívak.
Ennek megfelelően azt tartom helyesnek, ha a kapacitást teljesen ki is használják a járművezetők. Én mindig a rövidebb sorba állok be, aztán pedig cipzárazunk, mert errefelé ez már egész sokszor működik. (És igen, gyakran akad, aki nem érti vagy nem érdekli.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!