A kétütemű motoroknak mitől / miért van a hamisíthatatlan römpörömpömpöm hangja?










Mivel a kipufogó is aktív szerepet játszik a gázcserékben. A hanghullámoknak is kell közeg a terjedéshez, viszont kétütemű esetében a gázok nem egyenletesen mennek kifelé, mikor a dugó zárja a nyílást, egy minimális visszafelé szívó hatás is keletkezik, ez is rásegít a a fémesen remegős, csattogós hangra.
Egyébként egy 4 ütemű motor is sokkal csattogósabban szól, ha nincs rajta a kipufogórendszer.










Alapjáraton, majdnem zárt fojtószelepnél egy munkaütem után nem tud annyit beszívni a forgattyúsházba, hogy a következő munkaütemre átöblítse az égésteret, tehát ki fog maradni pár munkaütem. Amikor már kellően lelassult a motor, újra lesz egy robbanás, kicsit megint felpörgeti, és így tovább.
Nem automata motoron próbáld meg, hogy alapjáraton szép lassan engeded rá a kuplungot, fél milliméterenként (a váltó természetesen sebességben van). Ahogy kezd fogni a kuplunk, a pörömörömpölés kezd egyenletesebbé válni, és ha egy kicsit engedsz rá, akkor már minden fordulatra fog esni egy robbanás, teljesen megszűnik a pörömpöröm. Ne sokáig játszd ezt, csak próbáld ki egyszer, mert a kuplung nem szereti tartósan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!