Kamionosok nagyon segíítsééég!?
Most csinálom a C jogsit és megkaptam oktatáson az (új)2007 es Uniós vezetési- és pihenőidő kivonatot.
Fáradt vagyok bevallom. Elolvastam 2 x az egészet!!
Őszintén bevallom Azt se tudom miről van szó. Kb mintha kínaiul lenne. Azt értem hogy napi 9 órát lehet vezetni.
(Bár azt írják itt hogy 8 óra + 30 perc,, Anyámba nem jöttem rá hogy lesz kilenc óra??!
Meg a többit ,hogy mi alapján számolják az pasz...
Alapjába véve nem értem. Például mit csinál a sofőr a többi 15 órában ha 9 et lehet levezetni naponta??
Akkor egy hosszabb útnál mi van?? évekig tart??
Valamit szerintem nagyon félre értelmezek arra rájöttem. Mesélje ezt már nekem el valaki emberi nyelven aki érti miről van szó az iratban.
Relatíve Jah! akkor 2x 9óra.
6 órában nézik egymást meg a falat naponta??
Haladós lehet..
De ha nem érek vissza egy körről úgy hogy 9 esetleg 10 óránál többet megyek akkor másnap azaz 00:01 ig várnom kell?
Még az csak elmegy. de ha még így se érek vissza 10 órán belül a telephelyre azaz délelőtt óra10:01 re akkor éjfélig nem indulhatok megint útnak?
Hali
Papíron úgy működik ,mhogy betartod a 9 órát ,de valóságban van ,hogy folyamatosan mész mert úgy számolják a menetidőt ,hogy ha mindent betartassz mindenhol szabályosan mész akkor esélyed sincs időben odaérni ahova kell.Sajnos nem véletlen van annyi baleset ahol elalszanak a sofőrök.
Több kamionos is beszámolt olyanról ,hogy levezetett autópályán 40-50-80kilómétereket úgy ,hogy nem is emlékszik rá egyáltalán vagyis aludt...
sok sikert kívánok sok ezer balesetmentes km-t
Nem 10 óra 01-re, mivel a 10 óra vezetésnél kell 2x45 perc pihenőt beiktatni + ugye úgy indulsz, hogy 5-10 percig körbenézed elötte a kocsit, ami szintén munkaidő és akkor még nem rakodtál se le, se fel....És még sorolhatnám.
A lényeg: napi vezetési idő max 10 óra ( kétszer egy héten) az 561/xxx rendelet alapján, napi munkaidő maximum 12 óra, amit viszont a munka törvénykönyve szabályoz. És akkor jön a heti vezetési idő, kétheti v.i. és a pihenőidők (napi, heti, csökkentett stb)
Most már ugye egyáltalán nem érted?
Én is így kezdtem 13 éve.
Úgy képzeld el, hogy megérkezel a kocsihoz, ami megrakva, minden menetkész bla bla. Tegyük fel egyszerre kezded a vezetést és a munkát, hétfő reggel cél a világ vége.
Hétfő:
Elindulsz, vezetsz egyhuzamban 4.5 órát,12:30kor megállsz a 45 perces pihenőt kivenni, ami legyen inkább pár perccel több mint kevesebb.13:20 kor továbbindulsz, megint lenyomsz 4.5 órát,17:50kor megállsz. Az eddigi vezetésed 9 óra, az össz munkaidőd 9óra50perc erre a napra. Kiveszel 9 óra pihit, mert már sietned kéne.
Kedd
Legkorábbad 02:50kor tudsz továbbindulni,elindulsz 3:00kor. Megint 4.5 óra, 7:30kor megállsz ,megreggelizel,8:15kor továbbindulsz, 12:45kor megállsz.Kiveszel 45 perc pihit és még vezethetsz egy órát. 14:30kor megállsz, megint 9 óra pihi.( kedden már 11óra30perc a munkád és 10óra a vezetésed). 23:30kor indulhatsz ( állítólag van ahol sírnak, ha egy nap kétszer kezded meg a munkát ).
Szerda:
Mondjuk éjfélkor elindulsz, megérkezel a lerakóhoz hajnal 3:10re. Ott 8kor rámpára állítanak, 9re leszednek és kész a papírmunka, elindulsz letolsz 4.5 órát, megállsz 13:30kor kiveszel egy 45öst, 14:15kor tovább indulszatsz, de legkésőbb 15:00kor meg kell állnod, mert éjfélkor kezdted a munkát, ez pedig már 15 óra ( ez is csak úgy lehetséges, ha minimum 3 órát áll az autó, és a sofőr nem végez munkát ). Szerdai munkaidő 15 óra, ebből vezetés 8 óra 25 perc.
A sofőr mit csinál a 9 óra vezetés után ? Alszik, fárasztó ez hidd el. Belföldön "kicsit" máshogy működik minden. Remélem a példa elég jól szemlélteni paragrafusok nélkül, hogy hogy kéne ennek müködni. ( itt jegyzem meg azoknak, akik ebbe bele akarnak kötni, a példa fiktív, túlegyszerűsített, nem taglalja a részleteket. A cél , hogy nagyjából valami képet kapjon arról, hogy kéne működni a dolognak).
Valami ilyesmi,és van még a heti vezetési idö,meg a hétvégi összefüggö 24orás pihenő,és ha egyik héten meghosszabitod 2 szer egy orával a napi vezetési időt akkor azt a hét végén hozzá kell adni az összefüggő pihenőhöz. És a napi 9ora vezetés is 13órás munkaidőben kell történjen.
Szoval ez az egész tényleg nagyon cifra,a lényeg az az hogy akár hogy fogod majd csinálni,a kpm tuti,hogy talál majd kifogást a dolgaidban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!