Attól, hogy valakinek van jogosítványa, nem biztos, hogy tud vezetni?
Sok autós látok, aki befékezget nagy gázt ad, mellé rakja a váltót...
Jó, lehet hogy ezek mindegyik kezdő autós, meg nem a megszokott autóval megy, de ismerősömnek már 1 éve van jogosítványa, és elég furcsán vezet. Nem mondom, hogy veszélyesen, de nem valami rugalmasan. Pedig minden nap vezet.
Attól, hogy valakinek van jogosítványa, nem jelenti azt, hogy jól is tud autót vezetni?
Ahogy írtad, igen, nem biztos. Az okok szerintem összetettek. Vannak ismerőseim, akik "megvették" a jogsit, és az egyik azóta nem is mer vezetni. Másik azóta megtanult (nemzetközi szinten vezet), viszont önbizalom szempontjából nem mindegy: elsőre átment a vizsgán. Másoknak nagyon elvette az önbizalmát az sajnálatos szokás, hogy aki nem fizet, azt 2-3-szor megrántják, aztán emiatt ügyetlenkednek utána... Tehát már a jogsinál kezdődnek az okok. Jogsi után sokan "legénykednek" az utakon, mert azt hiszik, attól jó vezetők. Pl. lakott területen belül-kívül is 70-nel hajt. (Mire végre le tudnád előzni, jön egy falu, ahol ha betartod az 50-et, nem előzöl, utána meg a szembeforgalom miatt nem, így hátráltatja normálisan vezető társait a közlekedésben.) Pl. egyenes úton 90-100-zal halad (azt hiszed, nem kell előznöd), az enyhe kanyarokban, amiben tovább lehetne vinni ezt a tempót, de semmi képp se 80 alá: lelassít 60-ra. És ezt csinálja 30-40 km-en át, vagy a szembeforgalom miatt nem tudsz előzni, vagy azért, mert sokan pont közülük ilyenkor begyorsítanak 130-140-re. Azt hiszik, ez a normális. :) (Tehát vagy megszeged a közlekedési szabályokat és leelőzöd, amikor végre lehet, vagy "szenvedsz".) És még sok variáció van, és biztos sok más oka is a feltett kérdésednek.
Maga a vezetési stílus is más pl. a déli országokban és a nyugati országokban. (Görögről olvatam, hogy a buszt is úgy kell lestoppolni, vagy indiában megáll a forgalom egy tehén miatt.) A nyugatit (de nem vadnyugatit!) tartom követendőnek, ott akik kocsival járnak, naponta használják és gyakran hosszabb távra az autót, így van gyakorlatuk, másrészt a magas büntetések miatt nem fordulnak elő szabályszegők. (A körforgalomból pl. mindenki blinkel kifelé, segítve társait.) Mivel a 40-nel araszolás is fenntartja a forgalmat, azt is büntetik, a túl gyorsan hatót is, egyszerűen mindenki úgy vezet, ahogy kell. Csak nagyon ritkán fordul elő egy-egy Magyaro-on megszokott vezetési stílusú.
Sokan vannak Magyaro-on, akiknek még a rendszerváltás előtt is volt kocsija, ami elöregedett, így azzal nem lehetett úgy vezetni, mint a most elvárt, csak sokkal lassabban volt képes. Végre megvették az új autót, ami képes lenne, de azt meg havi 1-2-szer használják csak, így nem merészkednek a megengedett sebesség közelébe, nem szokták meg. Ők azok, akik tartják a 40-et lakott területen kívül is.
A sietés, stressz miatt naponta vezetők
12.16.
FOLYT:
...akik naponta vezetnek, nem 8 órát dolgoznak, a sietés stressz miatt úgy akarják ellensúlyozni az előbbieket, hogy aztán vakmerőbbek. Szóval a 2 véglet vezet egymás mellett az utakon Magyaro-on.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!