Negyedévente fizetett KGFB esetében küldenek értesítést minden negyedévben?
Eddig mindig egész évre kötöttem, most a második autónál a negyedéves fizetést választottam, szóval nem vagyok képben. Átutalással fizetek, szeptember 8-tól érvényes, tehát elvileg e hónap 8-án, múlt vasárnap, lejárt. Gondoltam küldenek majd valami értesítést, akármit, de nem jött semmi és a Netrisk is azt írja, hogy nincs aktív díjfizetési tételem.
Kell várni bármilyen értesítésre, vagy csak simán ismételjem meg a szeptemberi befizetést?
Az Allianz ügyfélportálra regisztrálni kell, nagyon egyszerű.
Az esedékes díj megfizetésére törvény biztosít az esedékesség napjától számított 60 nap türelmi időt. A türelmi idő alatt fennáll a biztosító helytállási kötelezettsége, azaz, él a biztosítás. Az esedékes díj türelmi idő alatti megfizetése úgy számít, mintha az esedékesség napján megtörtént volna a díjfizetés.
Ha megnézed a díjigazolásod, akkor kétféle dátumot látsz:
– díjfizetéssel rendezve 2024. december 7-ig.
– a biztosítás fennáll 2025. február 6-ig (türelmi idő).
Ha a türelmi időn belül nem kapják meg az esedékes díjat, akkor díjnemfizetés miatt felmondják a biztosítást és mivel a türelmi idő alatt fenntartották a biztosítást, utólag követelik az arra esedékes díjat.
Éves díjfizetési gyakoriságnál azért kaptál díjértesítőt, mert változott a díj. Havi, negyedéves, féléves gyakoriságnál miért kéne ilyet kapnod, hiszen biztosítási év közben nem változik a díj? Adott gyakorisággal történő utalást választottál, vállaltál.
Egyébként, ha addig késel a fizetéssel, akkor legkésőbb 30 nappal az esedékesség után küldenek egy figyelmeztetést, amiben felhívják a figyelmed a türelmi idő lejártáig meg nem történő fizetés következményeire. Úgyhogy, ha megfeledkeznél a vállalásod teljesítéséről, bőven időben kapsz figyelmeztetést.
#3 Azért gondoltam, hogy kapni fogok, mert voltam már más témában hasonló cipőben, ott is úgy voltam vele, hogy elküldtem értesítő nélkül, aztán később meg kaptam a felszólítást, hogy fizessek. Felhívtam őket, mondtam hogy én már befizettem. Hát ők azzal nem tudnak mit kezdeni, mert a köcsögök minden fizetéshez külön azonosítót rendeltek, ami az értesítőben volt. Ami azért vicces, mert pont ahogyan itt is, az első részletnél a szerződésszámot kellett beírni, nem pedig akármilyen azonosítót, de a másodiknál már azonosító kellett nekik. Szerencséjük, hogy a szerződésszám alapján beazonosították és végül elfogadták, de nem szeretném még egyszer eljátszani ugyanazt a sztorit, bőven elég volt egyszer.
Amúgy meg fix havidíjas számláknál is van minden hónapban díjértesítő (pl. mobilelőfizetés, otthoni internet, stb), szóval itt miért ne lehetne?
Köszönöm a választ amúgy, bár tudom hogy várhatok még nyugodtan a türelmi idő miatt, de én alapvetően szeretek pontos lenni ilyenekkel, nem szeretem halogatni. Még a jövő hetet megadom nekik, aztán elküldöm úgy, mint az elsőt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!