Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Negyedévente fizetett KGFB...

Negyedévente fizetett KGFB esetében küldenek értesítést minden negyedévben?

Figyelt kérdés

Eddig mindig egész évre kötöttem, most a második autónál a negyedéves fizetést választottam, szóval nem vagyok képben. Átutalással fizetek, szeptember 8-tól érvényes, tehát elvileg e hónap 8-án, múlt vasárnap, lejárt. Gondoltam küldenek majd valami értesítést, akármit, de nem jött semmi és a Netrisk is azt írja, hogy nincs aktív díjfizetési tételem.


Kell várni bármilyen értesítésre, vagy csak simán ismételjem meg a szeptemberi befizetést?


dec. 12. 05:53
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
Mit mond a biztosító ügyfélszolgálata vagy ügyfélportálja bejelentkezés után?
dec. 12. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
#1 Fogalmam sincs, annak idején kiküldték, hogy jelentkezzen be az ügyfélportálba, de semmilyen bejelentkezési adatot nem küldtek. Meg amúgy sem feltétlen megbízható, mert az első részletről is nagyon későn jött az értesítés, ezért nem vagyok benne biztos, hogy most is csak késik, vagy nem is lesz. Allianztól többet vártam volna... másik Unionnál van évek óta, ott soha nem volt ilyen gondom, mindig minden jött pontosan és időben.
dec. 12. 07:52
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Az Allianz ügyfélportálra regisztrálni kell, nagyon egyszerű.


Az esedékes díj megfizetésére törvény biztosít az esedékesség napjától számított 60 nap türelmi időt. A türelmi idő alatt fennáll a biztosító helytállási kötelezettsége, azaz, él a biztosítás. Az esedékes díj türelmi idő alatti megfizetése úgy számít, mintha az esedékesség napján megtörtént volna a díjfizetés.

Ha megnézed a díjigazolásod, akkor kétféle dátumot látsz:

– díjfizetéssel rendezve 2024. december 7-ig.

– a biztosítás fennáll 2025. február 6-ig (türelmi idő).

Ha a türelmi időn belül nem kapják meg az esedékes díjat, akkor díjnemfizetés miatt felmondják a biztosítást és mivel a türelmi idő alatt fenntartották a biztosítást, utólag követelik az arra esedékes díjat.


Éves díjfizetési gyakoriságnál azért kaptál díjértesítőt, mert változott a díj. Havi, negyedéves, féléves gyakoriságnál miért kéne ilyet kapnod, hiszen biztosítási év közben nem változik a díj? Adott gyakorisággal történő utalást választottál, vállaltál.

Egyébként, ha addig késel a fizetéssel, akkor legkésőbb 30 nappal az esedékesség után küldenek egy figyelmeztetést, amiben felhívják a figyelmed a türelmi idő lejártáig meg nem történő fizetés következményeire. Úgyhogy, ha megfeledkeznél a vállalásod teljesítéséről, bőven időben kapsz figyelmeztetést.

dec. 12. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

#3 Azért gondoltam, hogy kapni fogok, mert voltam már más témában hasonló cipőben, ott is úgy voltam vele, hogy elküldtem értesítő nélkül, aztán később meg kaptam a felszólítást, hogy fizessek. Felhívtam őket, mondtam hogy én már befizettem. Hát ők azzal nem tudnak mit kezdeni, mert a köcsögök minden fizetéshez külön azonosítót rendeltek, ami az értesítőben volt. Ami azért vicces, mert pont ahogyan itt is, az első részletnél a szerződésszámot kellett beírni, nem pedig akármilyen azonosítót, de a másodiknál már azonosító kellett nekik. Szerencséjük, hogy a szerződésszám alapján beazonosították és végül elfogadták, de nem szeretném még egyszer eljátszani ugyanazt a sztorit, bőven elég volt egyszer.


Amúgy meg fix havidíjas számláknál is van minden hónapban díjértesítő (pl. mobilelőfizetés, otthoni internet, stb), szóval itt miért ne lehetne?


Köszönöm a választ amúgy, bár tudom hogy várhatok még nyugodtan a türelmi idő miatt, de én alapvetően szeretek pontos lenni ilyenekkel, nem szeretem halogatni. Még a jövő hetet megadom nekik, aztán elküldöm úgy, mint az elsőt.

dec. 12. 17:36

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!