Ez évben változik a géojárműadó befizetése, nav,, úgy hallottam valahol. Ez évben mikor és hol, hogyan kell fizetni?
Mindenki kap értesítőt?
Vagy úgy lesz mint tavaly, hogy akinek van online ügyfélkapuja az találja ki mikor és mennyit kell fizetni?
2024-ben a NAV a gépjárműadóról határozatot küld az adózóknak, a gépjárműadó befizetési határidejének változása miatt. Ameddig az ebben meghatározott gépjárműadó nem változik, a NAV az éves gépjárműadóról a további években csak értesítést küld majd, új határozatot nem.
Ha nem kapott vagy esetleg elveszíti a csekket, akkor újat a NAV Infóvonalán, a 3-as menüpontban igényelhet ->
belföldről a 1819-es,
külföldről a +36 (1) 461-1819-es telefonszámról hívható,
hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig.
"Akinek van ügyfélkapuja, az oda kapja az értesítőt, elvégre ezért van a rendszer. "
Viszont ha az adózó elektronikus kapcsolattartásra nem kötelezett, vagy nem nyilatkozott a NAV felé, hogy kizárólag elektronikusan tartja vele a kapcsolatot, akkor abban az esetben, ha nem veszi át a határozatot az ügyfélkapun keresztül, a NAV postai úton is továbbítja azt, hiszen jogkövetkezményes iratot kézbesítene részére.
Egy tájékoztatóval nem fogja ugyanezt megtenni, de kivető határozattal, vagy egy végzéssel kapcsolatban igen. Ugyanis nem áll be automatikusan a kézbesítési vélelem ilyen esetben.
Ma jutott eszembe nekem is, hogy eddig semmi nem jött erről. Igen, tisztában vagyok vele, hogy idén április 15 a határidő! Korábban a NAV mobilalkalmazásban is ott volt, hogy mennyit kell fizetni és ha jól emlékszem on-line bankkártyával be is lehetett fizetni. Most viszont még a gépjárműadó menüpont is eltűnt.
Remélem azért időben értesítenek valahogy és nem április 12-én küldik az értesítőt. Közüzemi szolgáltatótól már kaptam büntetőkamatot azért mert két nappal a határidő ELŐTT(!) fizettem be a számlámat elektronikusan. Az ügyfélszolgálatra hiába vittem személyesen a befizetés visszaigazolását meg a bankszámlakivonatomat, hogy tőlem a határidő előtt levonták az összeget. Állítólag nem a befizetés időpontja számít, hanem hogy ők mikor könyvelték el. Ha napokig ülnek rajta, az "természetesen" az ügyfél hibája és megy kapásból a bünti. :(
Nem tudom, miért kell ebből ekkora ügyet csinálni.
Könnyen kiszámolható: [link]
Nyilvános az adóbevételi számla: [link]
A közleménybe az adóazonosító jelet kell írni (10 jegyű szám az adóigazolványon ~’adókártyán’.)
Már egy hónapja elutaltam, túlfizetésként szerepel, majd április 15. után rendezett lesz.
(A netbankban ott van a két éve lementett sablonom, még a fizetendő összeg sem változott – de ha változott volna, módosítottam volna – és mehetett.)
// 6-os válasz írója (8:43)!
Nagyon nincs rendjén, ha a könyvelés napjával könyvelik el a bevételt. Én panaszt adtam volna be, hogy az elutasítás után legyen módom a fogyasztóvédelemhez fordulni.
Könyvelhetik bármilyen késéssel, de a jóváírás napjával kell könyvelniük.
Például, csoportos beszedéssel fizetem a Telekom számlát, és a beszedés után van, hogy 8-10 nap múlva is azt látom a Telekom fiókomban pirossal megjelölve, hogy lejárt tartozás. Aztán mikor végre lekönyvelik, akkor eltűnik a jelölés. De a következő számlán a számlaegyenlegnél a csoportos beszedés napja szerepel befizetésként, mellette a köszönet a befizetésért; nem a lekönyvelés napja.
Lehet, hogy még az azonnali utalás előtt volt az eseted, vagy nem jelölted be az azonnali utalást, és ha volt közben nem banki nap (nem munkanap), akkor lehet, hogy napok múlva került a számlájukra a pénz, hiába vonta le tőled a bank az utaláskor. De ha nem erről van szó, hanem valóban a könyvelés napjával írják jóvá az összeget, az öreg hiba.
Az is nagyon furcsa, ha néhány nap miatt késedelmi kamattal foglalkoznak; gondolom ezt jelenti a „bünti”. 2002. óta az előforduló legmagasabb jegybanki alapkamat 13,00% volt. Azt jelenti, hogy akkor 1 napra 1000 forintonként 0,356164384 Ft volt a késedelmi kamat. De ez erősen kiugró alapkamat volt, egy hónapig sem állt fenn, előtte évekig a negyede sem volt. Még ha épp ekkori volt is az eseted, jó nagy számlaösszeg lehetett, ha érdemes volt foglalkozniuk késedelmi kamattal.
" jó nagy számlaösszeg lehetett, ha érdemes volt foglalkozniuk késedelmi kamattal."
Nem írtam olyat egy szóval sem, hogy olyan hatalmas kamatot kellett volna fizetnem, hogy a hónap végén szárazkenyéren kellett volna élnem. Ezt te költötted hozzá.
Pár forintról volt szó. Azért mentem be reklamálni, mert az eljárás háborított fel és jogtalannak éreztem. Határidő előtt fizetek és még én fizessem a késedelmi kamatot?! Tök mindegy mekkora az összeg. Ez pár éve volt 2022 környékén.
A nem túl kedves ügyintéző hölgy először nézi a gépben és nem túl meggyőzően a hangjában erőteljes bizonytalansággal azt mondja, hogy azért kell kamatot fizetnem, mert szerinte az átutalás több munkanapot vett igénybe. Mondom neki ne vicceljen, 2022-ben az azonnali utalás rögtön ott van. De legrosszabb, legextrémebb esetbe is maximum egy munkanap. Erre nagy csend, hatásszünet, akkor jött elő a könyveléses storyval. Közben úgy beszélt velem, mintha a hátsójából rángatta volna ki.
Valami 9 Ft kamatot kellett fizetnem. Oké, akkor itt vagyok, szívesen odaadom azt a kerekítve 10Ft-ot. Hol a pénztár, hol tudom befizetni? Hát azt nem lehet! Kizárólag a két hónap múlva esedékes számlával együtt fizethetem be. Ha pár nap könyvelési késedelemből ilyen patáliát csapnak, akkor elég érdekes, hogy most meg ráér a kamatot két hónap múlva befizetnem... A hab a tortán hogy a két hónap múlva esedékes számla az éves elszámoló volt, mely szerint jelentős (több tízezer forint) túlfizetésben voltam. Megkérdeztem, a túlfizetésre kapok kamatot? Azt nem! A túlfizetést visszakapom? Ők pénzt vissza soha nem adnak (más szolgáltatókkal ellentétben), majd a következő résszámlákat csökkentik vele. Tehát úgy kellett nekem kamatot fizetnem, hogy ők tartoztak nekem. Ők használhatják a pénzemet hónapokig alapkamat megfizetése nélkül. Ha én fizetek határidő előtt, akkor meg azonnal megy a késedelmi kamat. Megkérdeztem a hölgytől a legtiszteletteljesebb megfogalmazásomban, hogy szerinte ez így arányban van? Erre csak a vállát vonogatta, majd cinikusan mosolygott. Megkértem, hogy legyen szíves megmutatni az üzletszabályukban, hol van az leírva, hogy nem a befizetés időpontja számít, hanem az hogy ők mikor könyvelték el. Erre: hát ő azt nem tudja, nézzek utána a magyar jogszabályokban... Majd gyerekes stílusban hangosan elkiabálta magát hogy a teljes ügyféltér hallja, hogy "de nehéz az ügyintézők munkája a sok hülye értetlen ügyfél miatt". Na nekem ekkor telt be a pohár és rá kellett jönnöm, hogy itt célt nem fogok érni és nekem erre nincs időm.
Igen, mehettem volna fogyasztóvédelemhez, bíróságra, akárhova... csak nekem itt már elfogyott a türelmem. Ennél a szolgáltatónál nem csak nekem volt ilyen "szerencsém". A Google értékelésük tele van hasonló történetekkel. Úgyhogy nem csak engem tüntettek ki ilyen "megtisztelő" figyelemmel. És sajnos nincs alternatíva. Helyben ez az egyetlen szolgáltató, köteles vagy nekik fizetni. Ezt vaskosan ki is használják.
"Állítólag nem a befizetés időpontja számít, hanem hogy ők mikor könyvelték el. "
Itt adó- és köztartozásról beszélünk, nem rezsiről.
Adó- és köztartozás esetén az van, hogy azzal a nappal számít befizetettnek, amikor elutaltad a bankszámládról, feladtad postán, stb. Mindegy, hogy mikor könyvelődik fel, vagy mikor érkezik meg valójában az összeg a Magyar Államkincstárba.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!