Befizettem a KGFB-t, de megszűntették a biztosításom?!
Telefonon érdeklődtem náluk. Viszont akadt egy kis gond, amit vagy én nem értek és én jelöltem vagy írtam be rosszul, vagy ezt tényleg jól látom:
Kijelöltem, hogy díjnemfizetés miatti újrakötés legyen, beírtam minden adatot, csak az éves fizetési módot engedi, viszont a végén meg kiadja, hogy a most kötelezően befizetendő összeg 136xxxFt. Ilyenkor nem úgy kéne történnie, hogy van újra 60 napom a befizetésre? Nem engedi a csekkes megoldást sem, magának kijelöli az egyetlen lehetőséget, hogy az "Első díj"-at most fizessem be kártyával, és átirányít a bank oldalára. Mert ha ez így működik, akkor viszont nagy sz.rban vagyok ezzel. Gondolom akkor nem jól tudom, hogy ilyenkor a fedezetlenségi díjat, a türelmi díjat kell fizetni, illetve a "jelenlegi" negyedéves fennmaradó részét, hanem most azonnal rögtön egyben előre az 1 éveset?
Néhány részlet a törvényből:
"(...)az üzemben tartó annál a biztosítónál köteles a szerződést - az újrakötött szerződés kockázatviselési kezdetének időpontjában alkalmazandó díjtarifa alapján - megkötni, ahol a szerződése díjnemfizetés miatt szűnt meg."
"(...)a szerződő fél a szerződés megkötésekor köteles megfizetni az újrakötött szerződés vonatkozásában az adott biztosítási időszak hátralévő részére járó díjat, és - amennyiben még nem fizette meg - a díjnemfizetéssel megszűnt szerződés vonatkozásában a türelmi időre járó díjat."
tehát nincs részlet, csak ott lehet ahol megszűnt, a határidőről nem találtam leírást, talán biztosítónként változik. Itt az egész: [link]
Azt tudom, hogy Allianznál 8 nap, és csak akkor lép ismét életbe, ha az egész összeg beérkezik. De 60 nap soknak tűnik DNF esetén, és szerintem máshol se él addig amig be nem ér a pénz.
„összeg a 60 napon belül természetesen, de kifizetésre kerülne, ami a teljes összeg + a további költségek” ← 15-ös kérdezői komment, 2020. aug. 25. 15:53
Érik a következő gondod.
Meglepett volna, ha egy biztosító megkétszerezi a törvény által megszabott (végső) határidőt.
Annál a biztosítónál, amelyik bizalmatlanságból szigorúbb, és a törvényi 30 napnál rövidebb időt ad, az, eleget tesz a törvényi előírásnak: a díj esedékességétől számított 30 napon belül követelik a megfizetést.
Amelyik biztosító 60 napot adna, az már törvényszegő lenne, mert nem biztosított a 30 napon belüli megfizetés.
De, a Posta Biztosító nem törvényszegő. Legfeljebb, akivel telefonon beszéltél, nem figyelt arra, hogy nem egyszerű új szerződésről van szó, hanem díjnemfizetés miatt megszűnt szerződés miatti szerződésről, vagy te nem közölted vele. Vagy, közölted vele és figyelt is rá, csak nem ismeri eléggé a saját, PostaAutóŐr kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat.
Ugyanis, az, a törvénnyel összhangban, 30 napot ír elő.
Képen: [link] ← Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételek, PostaAutóŐr kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (termékkód: 13021), Nyomtatványszám: F 130211 37 1906; 17. lap.
Elérhetősége: [link] ← A feljövő oldalon a „PostaAutóŐr termékünkről szóló teljes Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételek című nyomtatványunk ITT található” szövegben az ITT-re kell kattintani, PDF formátumban letöltődik.
Afelől biztos lehetsz, hogy a rendszerük eszerint működik, és ha 30 napon belül nem érkezik meg a várt befizetésed, akkor automatikusan kapod az értesítést a megszűnésről, és továbbítják is a kötvénynyilvántartó szerv, valamint a kártalanítási számla kezelője felé. Akár ajánlati állapotban lesz, akár elfogadott szerződés formában.
Tudod, hogy van a telefonálásoddal: a szó elszáll, az írás megmarad. Márpedig a közzétett „Szerződéses feltételek” igencsak figyelembe veendő írás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!