Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Befizettem a KGFB-t, de...

Befizettem a KGFB-t, de megszűntették a biztosításom?!

Figyelt kérdés
Június közepén vásárolt gépjárműre fizettem be most augusztus 17.-én az összeget, amire amúgy szeptember 16 volt a határidő. Ma kaptam egy e-mailt, hogy az ehhez a gépjárműhöz tartozó biztosításom megszűnt díjnemfizetés miatt, az ügyfélkapun is azt jelzi, hogy nem tartozik az autóhoz biztosítás. Mi lehet itt a probléma? Telefonon az "iCsekk" alkalmazáson fizettem be, nem pedig személyesen a postán. Azt hiszem még kaptam is róla értesítőt, hogy ki lett fizetve, de közben meg meg is szűntették, miközben amúgy szeptember közepéig volt rá a határidőm.

2020. aug. 24. 15:55
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

Telefonon érdeklődtem náluk. Viszont akadt egy kis gond, amit vagy én nem értek és én jelöltem vagy írtam be rosszul, vagy ezt tényleg jól látom:

Kijelöltem, hogy díjnemfizetés miatti újrakötés legyen, beírtam minden adatot, csak az éves fizetési módot engedi, viszont a végén meg kiadja, hogy a most kötelezően befizetendő összeg 136xxxFt. Ilyenkor nem úgy kéne történnie, hogy van újra 60 napom a befizetésre? Nem engedi a csekkes megoldást sem, magának kijelöli az egyetlen lehetőséget, hogy az "Első díj"-at most fizessem be kártyával, és átirányít a bank oldalára. Mert ha ez így működik, akkor viszont nagy sz.rban vagyok ezzel. Gondolom akkor nem jól tudom, hogy ilyenkor a fedezetlenségi díjat, a türelmi díjat kell fizetni, illetve a "jelenlegi" negyedéves fennmaradó részét, hanem most azonnal rögtön egyben előre az 1 éveset?

2020. aug. 25. 14:21
 12/21 anonim ***** válasza:
Allianznál pl feljön egy ablak, ami ismerteti a törvényt. 8 napon belül be kell az egészet fizetni, addig életbe sem lép. Ez a "büntetés". Az összeg az egész éves díjat jelenti, plusz a nem fedezett napokat a törlés óta.
2020. aug. 25. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 A kérdező kommentje:
Akivel beszéltem telefonon, ő azt mondta, hogy ha ma újrakötöm, akkor küldik majd a csekket és 60 napon belül be kell fizetni. Viszont a PostaAutóŐr-nél volt az előző, ott akartam újrakötni, de ott kizárólag a most azonnali kártyás fizetést engedi. Az Insura-n kiadja ugyan úgy, díjnemfizetés miatti újrakötést jelölöm be, ott engedi hogy milyen időközönként fizetnék, kiadja csak a postát, és eltudok menni a végéig, hogy "Megkötöm", csak nemtudom hogy akkor megköti-e, és majd kapom a teljes díjas csekket, vagy átirányít-e megint a postára hogy fizessek egyből, ezt nemtudom. Ha megköti és lesz megint 60 napom rá, illetve Insura-n keresztül így megtudom kötni, akkor nincs vele gond, csak így nemtudom, hogy ez hogy működik..
2020. aug. 25. 14:50
 14/21 anonim ***** válasza:

Néhány részlet a törvényből:

"(...)az üzemben tartó annál a biztosítónál köteles a szerződést - az újrakötött szerződés kockázatviselési kezdetének időpontjában alkalmazandó díjtarifa alapján - megkötni, ahol a szerződése díjnemfizetés miatt szűnt meg."


"(...)a szerződő fél a szerződés megkötésekor köteles megfizetni az újrakötött szerződés vonatkozásában az adott biztosítási időszak hátralévő részére járó díjat, és - amennyiben még nem fizette meg - a díjnemfizetéssel megszűnt szerződés vonatkozásában a türelmi időre járó díjat."


tehát nincs részlet, csak ott lehet ahol megszűnt, a határidőről nem találtam leírást, talán biztosítónként változik. Itt az egész: [link]


Azt tudom, hogy Allianznál 8 nap, és csak akkor lép ismét életbe, ha az egész összeg beérkezik. De 60 nap soknak tűnik DNF esetén, és szerintem máshol se él addig amig be nem ér a pénz.

2020. aug. 25. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Tehát ha újrakötöm a biztosítást, akkor a befizetésig nem fog életbe lépni? Mert az Insura-n újra kötöttem a szerződést díjnemfizetés miatt, a visszaigazolás megérkezett emailen, a 4 oldalas papírt is kinyomtam róla amit az "Ajánlat" alatt küldenek. Tehát meg van kötve, csak az összeg a 60 napon belül természetesen, de kifizetésre kerülne, ami a teljes összeg + a további költségek. Ilyenkor van ennek egy átfutási ideje amíg érvénybe lép, vagy a díjbefizetés utáni lesz érvényes?
2020. aug. 25. 15:53
 16/21 anonim ***** válasza:
Ajanlat az meg nem kotveny. Mondom hataridot nem talaltam a torvenyben de van ahol 8 nap es addig nincs elő szerződés csak ajánlati státusz.
2020. aug. 25. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:
A posta biztosítóval telefonáltam ma, annyit mondott, hogy újra kell kötni, és 60 nap alatt kell befizetni. Maga az ajánlat megjött, azzal kell igazolni az igazoltatásnál, hogy egyébként van biztosításom. Insuran keresztül meg is lett kötve, mert ott engedte normálisan megcsinálni, de a biztosítóm ugyan úgy a posta, tehát ha minden igaz, akkor 60 napom van rá, hogy a teljes összeget befizetve a 60 nap után is éljen a biztosításom, külön kiemelték emailen, hogy ezzel a papírral kell igazolni a KGFB-t, amíg még nincs befizetve, és ügyfélkapun is azt írja majd ki, hogy van a járműre kötelező, tehát így meg lettem mentve úgymond.
2020. aug. 25. 17:53
 18/21 anonim ***** válasza:

„összeg a 60 napon belül természetesen, de kifizetésre kerülne, ami a teljes összeg + a további költségek” ← 15-ös kérdezői komment, 2020. aug. 25. 15:53


Érik a következő gondod.

Meglepett volna, ha egy biztosító megkétszerezi a törvény által megszabott (végső) határidőt.

Annál a biztosítónál, amelyik bizalmatlanságból szigorúbb, és a törvényi 30 napnál rövidebb időt ad, az, eleget tesz a törvényi előírásnak: a díj esedékességétől számított 30 napon belül követelik a megfizetést.

Amelyik biztosító 60 napot adna, az már törvényszegő lenne, mert nem biztosított a 30 napon belüli megfizetés.

De, a Posta Biztosító nem törvényszegő. Legfeljebb, akivel telefonon beszéltél, nem figyelt arra, hogy nem egyszerű új szerződésről van szó, hanem díjnemfizetés miatt megszűnt szerződés miatti szerződésről, vagy te nem közölted vele. Vagy, közölted vele és figyelt is rá, csak nem ismeri eléggé a saját, PostaAutóŐr kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat.

Ugyanis, az, a törvénnyel összhangban, 30 napot ír elő.

Képen: [link] ← Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételek, PostaAutóŐr kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (termékkód: 13021), Nyomtatványszám: F 130211 37 1906; 17. lap.

Elérhetősége: [link] ← A feljövő oldalon a „PostaAutóŐr termékünkről szóló teljes Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételek című nyomtatványunk ITT található” szövegben az ITT-re kell kattintani, PDF formátumban letöltődik.

Afelől biztos lehetsz, hogy a rendszerük eszerint működik, és ha 30 napon belül nem érkezik meg a várt befizetésed, akkor automatikusan kapod az értesítést a megszűnésről, és továbbítják is a kötvénynyilvántartó szerv, valamint a kártalanítási számla kezelője felé. Akár ajánlati állapotban lesz, akár elfogadott szerződés formában.

Tudod, hogy van a telefonálásoddal: a szó elszáll, az írás megmarad. Márpedig a közzétett „Szerződéses feltételek” igencsak figyelembe veendő írás.

2020. aug. 26. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 A kérdező kommentje:
Aha, így már értem. Én tájékoztattam a hölgyet, hogy díjnemfizetés miatt megszűnt, de a határidő lejárta után befizettem az összeget. A csekkre azt mondta, hogy 3 héten belül küldik ki, de így is megtudom oldani 30 napon belül, csak ilyenkor van a gond, amikor nem pontos a tájékoztatás, tudom hogy hibáztam előtte, és ezért alakult ki ez a probléma. Köszönöm az információt, befizetem minél előbb, ahogy majd a csekk megjön, nem húzom majd el.
2020. aug. 27. 12:11
 20/21 anonim ***** válasza:
DNF esetén nem bölcs dolog csekkre várni, mert addig nem él a szerződés sem. Sőt, eleve nem kellene mert drágább és körülményesebb. 2020-ban utalás, bankkártyás gyorsabb, olcsóbb, kényelmesebb.
2020. aug. 27. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!