A start-stop rendszer előnyös vagy káros az autóra nézve?
A környezetnek minimálisan előnyös. Az autónak (motorkopás) önindítónak, akkunak hátrányos a start/stop. Oké, hogy erősebb az önindító és combosabb az akku (az enyémben pl a gyári 80Ah-s), de minden indításkor így is kopik, fárad.
Én főleg autópályán járok. 2 órát megyek simán tempomattal. Tehát nem áll le percenként a start-stop miatt. Az hogy a városból ki és beérve párszor leállítja, engem nem zavar különösebben. Nem szoktam kikapcsolni. Ha csak városban járnék rendszeresen, akkor lehet jobban zavarna a dolog.
Nálam kicsit másképp működik a strt-stop, mint ahogy itt írták. Amíg a kuplungon állok, addig nem áll le, függetlenül attól hogy a váltó üresben vagy sebességben van-e. Nyilván egy piros lámpát nem állok végig kinyomott kuplunggal, de ha látom, hogy másodperceken belül váltani fog, akkor nem szállok le róla.
Indulásnál pedig ha a féken is állok, tök mindegy hogy mit csinálok a kuplunggal és a váltóval, csak akkor indítja a motort, ha felengedem a féket. Ha nem fékezek, akkor valóban kuplungnyomásra indul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!