Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A start-stop rendszer előnyös...

A start-stop rendszer előnyös vagy káros az autóra nézve?

Figyelt kérdés
Jó, hogy elvileg csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást, de az alkatrészekre mennyire hat károsan ennek működése? Gondolok itt a gyakori leállításokra és önindítózásra, illetve magára a motorra, nem hat ez kedvezőtlenül?

2019. júl. 20. 13:00
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
0%
Retarder? Te retardált!
2019. júl. 21. 07:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
Valóban van ilyen autó, de annak semmi köze a start-stophoz :)
2019. júl. 21. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
A start-stopos autók sosem töltik az akkut 100%-ra hogy "maradjon hely" benne. Fékezésnél növelik a töltést, gyorsításnál csökkentik. Ezért van szükség ezeknél az autóknál AGM vagy EFB akkukra. A módszer gyakorlati haszna persze kétséges, de 1-2% fogyasztáscsökkenést talán el lehet érni vele.
2019. júl. 21. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

A környezetnek minimálisan előnyös. Az autónak (motorkopás) önindítónak, akkunak hátrányos a start/stop. Oké, hogy erősebb az önindító és combosabb az akku (az enyémben pl a gyári 80Ah-s), de minden indításkor így is kopik, fárad.


Én főleg autópályán járok. 2 órát megyek simán tempomattal. Tehát nem áll le percenként a start-stop miatt. Az hogy a városból ki és beérve párszor leállítja, engem nem zavar különösebben. Nem szoktam kikapcsolni. Ha csak városban járnék rendszeresen, akkor lehet jobban zavarna a dolog.

Nálam kicsit másképp működik a strt-stop, mint ahogy itt írták. Amíg a kuplungon állok, addig nem áll le, függetlenül attól hogy a váltó üresben vagy sebességben van-e. Nyilván egy piros lámpát nem állok végig kinyomott kuplunggal, de ha látom, hogy másodperceken belül váltani fog, akkor nem szállok le róla.

Indulásnál pedig ha a féken is állok, tök mindegy hogy mit csinálok a kuplunggal és a váltóval, csak akkor indítja a motort, ha felengedem a féket. Ha nem fékezek, akkor valóban kuplungnyomásra indul.

2019. júl. 24. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
0%
Na autópályán szoktam főleg kikapcsolni. Okosabb autók (pl Audi A6, Golf 6) nem állítják le egyből, ha egy kemény autópályás menet után meg kell állni dugóban, vagy a parkolóban, de volt olyan autó, amivel mentem 180-al Németben, hirtelen nagy dugó, aztán egyből puff, le is állította a motort.
2019. júl. 24. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
20%
persze h káros, start stop kinyírja az önindítót, legnagyobb baromságok egyike
2021. febr. 14. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!