A start-stop rendszer előnyös vagy káros az autóra nézve?
a sok felesleges leálás, indítás nagyon nem tesz jót sokmindennek
pl.... Az aksi meg az öníndító előbb döglik meg, a motor akkor kopik a legjobban mikor elindítják, mert kell idő míg felépül az olajnyomás és addig kopik a motor(a motor kopásának kb 95% abban az 1-2 másodpercben történik mikor beindítják, igaz főleg hideg indításnál)
Ugyhogy parasztvakítás a strt stop rendszer.
Mert ha előre látod hogy percekig nem tudsz menni(pl vasúti sormpó) akkor a normális ember ugy is leállítja a motort de ez a srat stop szar minden piros lámpánál leállítja újra indítja
Mi a fa sznak?:)
Tervezéskor már figyelembe veszik, hogy több leállásra/indításra lesz szükség és a megfelelő alkatrészeket értelemszerűen erre az üzemre méretezik. Még tartósabb is, mint a sima önindító. Pár korai Mitsubishi vagy Volkswagen modellnél okozhat problémát, de inkább azért szokták kikapcsolni az emberek, mert idegesítő hogy az autó magának dönt és ki kell várni az indítást - de normál esetben nem növeli az alkatrészek elhasználódását.
Persze attól is függ, milyen üzemben használod - aki hosszú autópályás szakaszokkal közlekedik és az útja elején és végén van csak egy kevés városi szakasz annak nem lesz zavaró. Aki viszont döntően városban ingázik az hamar kinyírja vele az akkumulátort - amiből persze az átlagnál drágább típus kell bele.
Mire ettől tönkremegy az autó már rég kidobjátok. Nekem működik, sose kapcsolom ki. Nem kell gyakrabban akkut cserélnem, mint előtte, bár az akkuból valóban nagyobb és drágább kell bele és ha lemerülne sima töltővel sem tölthető.
Azt az apróságot kifelejtik sokan, hogy a start-stopos kocsi generátora motorfék közben retarderként működik, mint a villanyautók is. Bár közel sem olyan erősen és nagy hatékonysággal, de fékezési veszteséget is visszatáplál.
7 es en röhögök:D
visszatáplála generátor? azta mindenit:D
A generátor termeli az áramot.
Amiről te írtál a "visszatáplál motorfék üzem alatt" dolog az elektromos autoknál van ahol van üzemi villanymotor(is) és az ott tölti motorféküzem alatt a villanymotort hajtó akumlátort.
sima autóban csak 1 akumlátor van, az indító akumlátor(tudod ami megforgatja az öníndítót)és azt az aksit a generátor tölti, nem féküzemben, állandóan mikor jár a motor, mert hogy a generátort a motor hajtja!
ne keverd a szezont a fazonnal:)
Ennyi erővel az 1200-es zsiguliban is "retarder-ként működött a generátor" és "visszatáplálta a fékezési veszteséget"
Ekkora baromságot...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!