Mi a különbség a manuális és az automata hűtő-fűtő rendszer között?
Az automatánál beállítasz egy hőmérsékletet és aztán ő úgy kapcsolgatja a klímát vagy a fűtést, hogy a beállított hőmérsékletet tartsa az utastérben.
A manuálisnál csak a szokásos piros-kék tekerő van, meg egy légkondi gomb. De neked kell játszani vele, hogy jól érezd magad.
Példa:
Felhős idő van, pont jó a hőmérséklet a kocsiban, de egyszer csak kisüt a Nap és erősen betűz az utastérbe. Ekkor az automata érzékeli, hogy emelkedik a hőmérséklet, ezért bekapcsolja a klímát, növeli a ventilátor fordulatát, stb. Neked semmit nem kell tenned.
A manuálisnál viszont neked kell a kis kezeddel a hőfokot lejjebb tekerni vagy a ventilátor fordulatát növelni, klímát kapcsolni, stb.
Röviden:
Manuális: egy tekerő van, amin beállítod, hogy hideget, vagy meleget fújjon. Ha fázol, kézzel (manuálisan) kell feljebb venned, ha meleged van lejjebb.
Automata: Egy konkrét hőfokot állítasz be az utastérben, pl 22°C-ot. Ezt a rendszer automatiksan tartja a körülményektől függően. Neked manuálisan nem kell többet a tekerőhöz nyúlni. Ha pl hidegebb van, akkor automatikusan fűt, ha melegebb, akkor hűt. Amikor beülsz a napon felforrósodott kocsiba, automatikusan maximális hűtésre kapcsol. De ahogy csökken az utastérben a hőmérséklet, magától visszavesz a hűtésből, hogy a beállított 22 fok alá ne hűljön a hőmérséklet. Valamint a ventiláció erősségét is ennek megfelelően szabályozza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!