El szeretnék kezdeni motorozni. Elbírnék egy Harley-val első motorként?
Sziasztok!
19 éves vagyok és el szeretnék kezdeni motorozni. Már gyerekkorom óta vonz a motorozás. Sokat jártam át olyan emberekhez, akik motoroznak. Ebből lassan-lassan kinőttem, de a vonzalom ugyan úgy megmaradt. Sajnos a családban senki sem motorozik, és nem is motorozott sohasem. Így szinte semmi kapcsolatom nincs a motorokkal. Eldöntöttem, hogy lerakom a jogsit motorra is. A sportmotorok nem vonzanak annyira. Amit igazán szeretnék az egy Harley-Davidson Softail Breakout. Őszintén szólva félek belevágni ebbe. Tudom, hogy ez teljesen más mint az autózás. Tudom, hogy ez egy életstílus. Szinte semmit nem tudok a motorokról és a motorozásról. Félek attól, hogy nem tudom majd rendesen gondját viselni egy ilyen motornak. Azt sem tudom, hogy jó választás lenne-e első motornak, de ez a nagy álmom. Lennének tapasztalatok, amiket megosztanátok, amit jó lett volna akkor tudni amikor elkezdtetek motorozni?
305 kg, 150 Nm. Nem, nem bírnál el vele, illetve 19 évesen A2-es jogsid lehet csak, ami max 35 kW-ig jó.
Alapszabály, hogy első motor nem az álommotor.
Nagyjából hetente dobnád el és össze-vissza lenne karistolva, amíg megszokod a súlyát. A 150 Nm nyomatékról most nem is beszélve, csak a súlyról.
Ha már most félsz belefogni ebbe, akkor szerintem kezdd egy 125-össel, miután megvan az A2. Használd 1 teljes szezont és utána el tudod dönteni, hogy merre tovább. 2. motornak valami 30-35 kW közötti (pl Virago 535), amit használsz addig, amíg nem teszed le az A-s jogsit. Utána mehet még nagyobb, ha a 35 kW-ot is kevésnek érzed, mondjuk 700-1000 köbcenti között. Ez is lehet egy jó kis chopper. És ha ezek után még mindig kevésnek érzed, illetve még mindig kell az a Harley, nyugodt szívvel veheted meg.
Esetleg a 35 kW után is, ha nagyon-nagyon akarod, és voltál előtte sok (mondjuk 6-7) vezetéstechnikai tréningen 2-3 év alatt.
Én így csináltam, 125 köbcenti, majd 35 kW, most 900 köbcenti (86 LE) viszont ezt bőven elégnek érzem egyedül is, utassal is. Nagyobb motornak megvan az a hátránya, hogy annyit fogyaszt, mint egy kocsi, illetve városban kevésbé fürge, mint egy kisebb motor. Főleg egy chopper. Illetve huszonpár évesen 100 LE fölötti motorra nagyon drága lesz a biztosítás.
Nemrég teszteltem az új BMW R1250GS-T illetve a KTM 1290 Super Adventure S-t, mindkettő hasonlóan erős, mint az a Harley. Eszméletlen jó érzés, de tapasztalat nélkül nagyon veszélyes. Ezt 4 év és 40 ezer km-rel magam mögött mondom. Főleg, ha nincs segédelektronika. Ha meg van, akkor pont az a baj, mert téves biztonságérzetet ad.
13-as válaszoló vagyok ismét.
Ha budapesti vagy, szívesen elviszlek egy körre, csak hogy megtapasztald az érzést, a 88 Nm-t és 230 kg-ot. Szerintem egyből rá fogsz jönni, hogy miért nem jó ötlet a 150 Nm és 305 kg :)
Mojdenkepp vedd meg, engem is itt lehurrogtak amikor első autonak bugatti veyront akartam, megvettem azota is boldogan hasznalom
17/f vállalkozó programozo mérnök orvos
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!