Megéri megvenni egy húsz éves autót?
Egy 1999-es 1.6-os suzuki swiftről lenne szó. Van benne ABS, légzsák, szervókormány és klíma, viszont 213000 kilóméter van benne. Ma voltunk a kereskedésben, kipróbáltam. Eddig nem mutatott semmilyen problémát. Elsősorban azért venném ezt, hogy legyen egy kis vezetési rutinom, mielőtt drágább autót vennék.Megvétel előtt mindenképpen átnézetnénk. Tudom, hogy ez viszonylag megbízható típus. Az lenne a kérdésem, hogy ennyi kilóméterrel még lehet olyan állapotban, hogy nyugodtan elközlekedjek vele a városban és egy kétszer levezessek vele balatonra, anélkül, hogy probléma legyen vele.
Előre is köszönöm a válaszokat! 😄😄
"Megéri-e?" Ez ártól függ.
Egyébként ha az árán kívül belefér a vezérműszíj-csere és az olajcsere, (használt autónál ez fontos) akkor igen.
Ha nem zavar, hogy hiába a légzsák, egy nagyobb ütközésnél az egész rádhajlik, akkor persze.
A futásteljesítmény több, mint vicces. Mondjuk fura, hogy nem a szokásos 180.000-re tekerték vissza. Ha csak 2-300.000-ed van autóra akkor jó választás. De azt szokták mondani ennyiért jobb biciklit se kapni
1. Nem km-ert veszünk hanem állapotot, ez a legfontosabb.
2. Mivel rutin szerzés az elsődleges cél arra ez bőven tökéletes ha nem több évre tervezel vele hanem mondjuk 3-4 évre vagy esetleg addig ameddig érdemes javítani ha adódik valami hibája akkor bele lehet vágni.
3. Amit a kereskedőnél látsz, meg érzel próba alatt ő azért vállal felelősséget. Ha egy hozzáértő is megnézte az autót hogy műszakilag rendben van akkor érdemes megvásárolni ha a hozzáértő ismerősöd azt mondja hogy rendbe van. persze ettől független lehetnek rejtett hibái amik csak hónapok múlva jönnek elő akár típushibák, azért nem vállal a kereskedő felelősséget. Ha nincs úgy megbuherálva hogy eladásnál még jó, aztán nem, akkor meglehet vásárolni. Az alvázat érdemes lecsekkolni milyen állapotban van ez nagyon fontos, a másik az hogy a rejtett helyeket, tároló rekeszek mögött, ülések alatt nem-e vizes, nincs kirohadva vagy valami, ezeket érdemes meglesni, belenyúlkálni stb...
Egyébként a Suzuki motorilag jó autó, karosszéria szempontjából egy kalap fos tehát törni nem kéne, persze hibádon kívül is simán lehet baj sajnos ez ilyen, de városi használatra, környéken gyakorolni arra tökéletes a Suzuki ha egy kis karc, meghúzás kisebb koccanás történik akkor ne fájjon a fejed érte mert ez megeshet bármikor, még akkor is ha te leparkoltad az autódat valahol és valaki neki tolat például ilyen sajnos van. Alapvetően nem rossz a Suzuki ennyi km-rel még bőven jó mert nem km-rt vásárolsz hanem állapotot, és simán van az hogy vissza lett tekerve, a szervizkönyvbe meg kitudja miket írtak át ha nincsenek számlák csatolva. A lényeg hogy a főbb szervizek, vezérlés arra mindenképp kérdezz még rá hogy mikor volt az cserélve mert ha 5 éve vagy 4 éve, esetleg már elment azóta 80-90 ezer km-ert az autó akkor érdemes abba belefektetni. A fékek állapotát feltétlen nézesd meg ha megvásároltad, és a kormányművet is. Aztán egy olajcsere, szűrők cseréje is javasolt mindenképpen és akkor az egy ideig autó marad. Meg az akkumulátor ha már 2-3 éves akkor ősszel abba is beruházhatsz egész nyugodtan, nehogy egy hideg reggelen meglepetés érjen.
Én azt mondom ha tényleg rendben van állapot szempontjából a gép amit így látatlanba esélytele hogy bárki megmondjon akkor érdemes megenni pár évre. Szomszédom Swiftje 93-as ha jól tudom de elég régi autó, külsőre eléggé kopott de egyben van, motorilag megy mint a veszedelem, cserben soha sem hagyta, szalonból vette, ő az első tulaj és mondta hogy addig az is marad ameddig az autó működő képes lesz. Ha jól tudom már 350 ezer km van benne, persze rendszeresen karbantartotta, szervizekbe hordta, kopó alkatrészeket cseréltette, motorhoz nem nyúlt, csak egyszer pár éve kért egy motor tisztítást, és egy hűtő cseréje volt mert a gyárinak már lejárt az ideje. De azonkívül még mindig patika az autója.
Oké hogy a Suzukit sokan fikázzák mert egy fos, igen a kasznija tényleg az ez tény, olcsó anyaghasználat stb... a belsőtér a műanyag elemek azok sem a legjobbak, de motorilag, műszakilag stabil gép, közlekedésre tökéletes.
Először és ami a legfontosabb: nem kilométerre veszünk autót, hanem állapotra!
200.000 km autópálya szinte meg sem látszik egy autón, ellenben 100.000 csak városi kilométer elég lehet egy viseletes belső tér kialakításához, kopottabb kuplunghoz, cserére érett futóműhöz stb. Az állapot számít, nem a futott kilométer! Amíg ez nem tudatosul a vásárlókban, addig virágzik az óratekerés, mondjuk nem egy Swift-nél. Öt számjegyű az óra, tekerni sem kell, annyit mondanak, amennyit akarnak.
Ha egyben van az autó, működik minden főbb dolog és az extrák is (működik a klíma csak fel kell tölteni mesében nem hiszünk, vagy akkor töltse fel saját költségen), akkor jó áron jó vásár lehet az autó, persze tisztában kell lenni a hátrányaival. Kicsi, zajos, klíma eléggé megfogja, papírból van stb. Viszont ha rohad, kerüldd el, ha csak nincs jó lakatos ismerősöd. Nagyon sok pénzt lehet ölni a rozsdára és sok "szakember" csak a markát szereti tartani, dolgozni már nem. Az alvázvédő ápol és eltakar, olcsóbb mint rendesen megcsinálni.
Összefoglalva: ha jó állapotban van, nem rohad, működik a legtöbb dolog ahogy kell, akkor vedd meg nyugodtan. Vezérlés, folyadékok cseréje és egy alapvető szervizre maradjon pénz, ha ezt megkapja, kimegy a világból, bárhová elindulhatsz vele, max. a hátad fog fájni hosszabb úton.
Szerintem első autónak tökéletes.....
persze vétel előtt tényleg vidd el átnézetni, az a 15-20e ft nem oszt nem szoroz.
Öreg Suzukinál sem motorikus gondok vannak általában, ha az előző gazdái oda figyeltek rá (olaj csere, stb), a korrózió az, amire külömösen oda kell figyelni a vásárlás előtt, és nem.az a lényeg, ami.messziről látszik, hanem, amit csak alulról lehet megnézni... vagyis alá kell nézni az autónak.
Sajnos olyan szinten szét tud.rohadni, hogy a lengéscsillapító bekötések is kiszakadhatnak, és bem javítható, nincs hová, mihez hegeszteni...
Lehet jó vétel, ár, és állapot függvénye, de át kell nézni... ugyanakkor egy 20 éves autótól azt se várd el, hogy tökéletes állapotban lesz, simán rá lehet költeni komolyabb összeget is, hogy rendben legyen (kopó alkatrészek).
A vezérlés csere alap, csakúgy, mint az olaj csere, szűrők cseréje.
Az igényeidtől függ. Ha előkerülne valami raktárból egy 20 éves 0 km-es autó, én azt se szívesen venném meg. Az az akkori kornak felelt meg, akkori technikai színvonalnak, a motorja is legfeljebb Euro3-as. De ha nincsenek nagy igényeid és megfelel, akkor miért ne?!
"...legyen egy kis vezetési rutinom, mielőtt drágább autót vennék..." Ezt a legnagyobb butaságnak tartok: kétszer fizetni az átírásért, kétszer bukni az autó amortizációján, stb. Gondolom vezetési rutin nélkül ezzel sem fogsz rögtön száguldozni meg játszani a Janit... Tök mindegy milyen autóban ülök, a sajátomban, vagy pl a lestrapált céges furgonban, mind a kettőt ugyan olyan körültekintően vezetem. Azaz attól nem változik a vezetési stílusom, hogy milyen értéket képvisel az autó amiben ülök. De ez csak az én meglátásom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!