Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson S50 4. sebesség?

Krómgyűrű kérdése:

Simson S50 4. sebesség?

Figyelt kérdés
Valahol olvastam, hogy S50-es Simsonba bele lehet építeni a 4. sebességet. Ez hogy lehetséges? Mennyire bonyolult, mert gondolom nem úgy van, mint S51-nél, hogy belerakok még egy fogaskerékpárt és kész? Kell valamit átépíteni a blokkon? Olyanok válaszát várom, akik hallottak már ilyenről.

2019. júl. 11. 18:59
 1/8 anonim ***** válasza:
Rosszul olvastad valahol, az lehet hogy kocsma volt.
2019. júl. 11. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Nem. Valami német oldalon olvastam, hogy megvalósítható. Sőt, volt/van olyan Simson, aminek a típusa a Sperber, tulajdonképpen Star blokk, csak elhagyták róla a turbóhűtést és abban 4 sebességes váltó van.
2019. júl. 11. 20:20
 3/8 anonim ***** válasza:

Egy újabb baromság.

Ha elhagyják a turbó hűtést akkor mi hűti?

2019. júl. 22. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Nem baromság. Néztem youtube-on is, hogy S50-es blokk 4 sebességes volt.
2019. júl. 29. 19:07
 5/8 anonim ***** válasza:

Sajnos nem igazán kivitelezhető házilag. Két módról olvastam:

1.) Sperber váltóját beleépíteni. simson.hu-n volt róla szó, azt írták, hogy marógépen kell dolgozni előtte a blokkon. A másik baj, hogy a sperber ritka mint a fehér holló, ha veszel egy jó Sperber motort, inkább használd azt.

2.) A hetvenes években a Simson gyári csapata épített S50-re alapozva 4 és 5 sebességes verseny motort. Viszont nekik ott volt az egész gyár... és nem jelentett gondot, pl. onteni néhány gyáritól eltérő blokkfelet. És a történet vége az, hogy az általuk kitalált váltóval gyártották az S51-et. Szóval, ha az ő megoldásukat akarod használni, vegyél egy S51-et.


Száz szónak is egy a vége: Meg lehet csinálni, de nagyon bonyolult és nagyon drága. Van a műegyetemen egy fickó, a mániája a Pannónia motor. Tervezett hozzá 5 fokozatú váltót. (A váltója lényegében nem bonyolultabb annak se, hiába nagyobb motor.)

Legyártatta a váltót.

Saját bevallása szerint fél millió forintba volt mire kész lett. Ezelőtt tíz évvel. (link: [link] ) És a tervezésért ő még nem is kellett fizessen, neked meg kéne, feltéve, hogy nem vagy gépészmérnök.


Utószó: Nekem is S50B-m van. 95 kg vagyok második fokozatban felvisz szinte bárhova. Az S50 egy jó motor, így ahogy van, csak menni kell vele.

2019. júl. 31. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítő válaszod! Igazán hasznos volt, ezeket az információkat nem is tudtam a Sperber kivételével. Tényleg nagyon ritka egy motor. Teljesen tuningmentes a motorod? Illetve hanyas lánckereket használsz?
2019. júl. 31. 18:14
 7/8 anonim ***** válasza:
Gyári, és a lánckerék is gyári méret. Azt hiszem, 14-es, de lehet, hogy rosszul emlékszem. Annyi hogy a kereket keményebbre fújom, ha dombos helyre megyek. Úgy érzem, hogy ez sokat segít. Pl. Dobogókőre simán felmegy 2-esben.
2019. júl. 31. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Az nem semmi! Az enyémen is 14-es van, de én úgy tudtam, hogy 15-ös lánckerék a gyári. 14-es lánckerékkel egész jól gyorsul, viszont az 1. és 2. sebességet kicsit rövidnek találom így, vagyis hamar kipörgi. Végsebességre 58-60 körül van.
2019. júl. 31. 18:44

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!