Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A luxusautó tulajok miért...

A luxusautó tulajok miért érzik feljogosítva magukat, hogy ők elsőbbséget élveznek az utakon? Illetve mások miért "csicskulnak be", ha meglátnak egy drága autót?

Figyelt kérdés
Többször megtapasztaltam már, hogyha feltűnik egy AMG Merci/BMW/Q7-es Audi (főleg ha fekete), akkor a kisember a Suzukijával nem mer a kereszteződésbe behajtani, sávot váltani, autópálya belső sávjából (amikor előzi a kamionokat) úgy igyekszik visszatérni a külsőbe, mintha az élete múlna rajta és pirosnál/városban cirkálásnál pedig 10 méter távolságot hagy előtte. Értem én, hogy drága lenne a biztosítás, ha véletlenül meghúznának egy ilyen 30-50 milliós kocsit (és mégha nem ő lenne a hibás a jó magyaros korrupció miatt őt hoznák ki vétkes félnek), de az tényleg nem normális, hogy ennyire fo**anak ezektől az autóktól. Mert azért még nem Oroszországban élünk (elvileg), hogy a G Merci tulaja egy pisztollyal szálljon ki, ha a mögötte jövő autót egy picit dudál, amiért veszélyesen bevágott elé a maffiózó. Persze ha másik oldalról közelítem meg ennek a jelenségnek a megfelelőjét, akkor elmondható, hogy ezen luxusautótulaj meg úgy közlekednek, mintha rájuk nem vonatkoznának a szabályok és azt hiszik, hogy amiért drága autót birtokolnak már mindent megtehetnek az utakon. Ezen sorok végére érve egyre inkább költői kérdésnek tűnik ez az egész, de azért leírhatjátok, hogy ti mit gondoltok erről. Hogyan viszonyultok ezekhez a "kivételezettekhez" illetve ha ti is érintettek vagytok a kérdés alanyaként, akkor ti visszaéltek a korrupció és státuszszimbólum által nyújtott "védőburokkal" vagy a pénzetek ellenére ti is normálisak tudtok maradni (ha érintettek vagytok akkor az autó márkáját is írjátok le). Köszi.

2019. jún. 26. 08:35
1 2
 1/16 Halmai Annamária válasza:
64%
Hát nem tudom, nekem a forgalomban az autó az autó. Sose tapasztaltam hogy a gagyibb kocsimmal egy sokkal drágább autó ne lett volna előzékeny ugyanúgy mint bárki más, vagy máshogy vezetett volna. Hülyék meg kétszázzal száguldozók mindenhol vannak, de ez nem autómárka függő. Autópályán meg ha valaki haladni akar én meg nem megyek elég gyorsan, akkor alap hogy elengedem.
2019. jún. 26. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim válasza:
59%
Szerintem nem az autók márkáját nézik, egyszerűen csak a KRESZ szerint vezet a többség.
2019. jún. 26. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
44%
Ugyanolyan gyakran látok komplexusos “kisautóst” direkt szabálytalankodni -majd én megmutatom a henye gazdagnak- mint fordítva. Valószínűleg te is nagyon gyűlölöd, hogy nincs sok pénzed, azért vagy ennyire kihegyezve arra, hogy csak a gazdagok szemétkednek az utakon. Mint amikor egy gyerekre vágyó nő mindenhol várandós nőket lát, míg másoknak fel sem tűnik egy terhes asszony.
2019. jún. 26. 09:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
60%

Szerintem akinek valóban luxusautója van, az nem ilyen. Lehet egy felkapaszkodott szűk réteg, akik jó módban élnek, de viselkedni nem tudnak. Ám azok a gazdagok, akik nem a putriból váltak pénzessé, nem kérkednek a gazdagságukkal, mert nekik az természetes.

A semmi szabályt (nem csak közlekedésben) be nem tartók olyan autókat vesznek, amelyek felső-középkategóriás járműnek készültek, de hozzájuk már fillérekért került bontószökevények. Ezek annyira rosszak, hogy még az index sem működik. El nem tudom képzelni, mi más oka lehet…

Egyébként valódi luxusjárgány 1-2 tucat lehet csak az országban.

2019. jún. 26. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
71%

Láttam én már fiatal "hülyegyereket" az olcsó szakadt roncsával is fittyet hányni a Kreszre. Meg öreg papát is a Suzukiban, akit nem érdekel a Stop tábla, ha ő jön, akkor jön. Jól szituált idős nénit is láttam a totál piroson (nem akkor váltott a lámpa, már rég óta piros volt) áthajtani. Szóval szerintem néha csalókák ezek a sztereotípiák, hogy a szegény kisautósok mindig szabálykövetőek, a kigyúrt kopasz pasasok a luxusautókban meg mindenkit letolnak az útról. Legalább ugyan annyi ellenpéldát tudnék felhozni mint példát.

Ami engem illet, mikor autópályán 150-nel előzök és valami suttyó 200-zal közelít a visszapillantómban, nem szoktam a szívemhez kapva akár az előzést megszakítva lemenekülni előle. Szépen várja csak ki a sorát, hiszen elvileg ő sem mehetne 130-nál gyorsabban! Magamat a középkategóriába sorolnám. Nincs luxusautóm, de nem is egy öreg kisautóval járok. Jelenleg egy 1 éves autóm van, aminek az újkori ára extrákkal 9 millió körül volt. Általában próbálok szabályosan közlekedni és szinte napi szinten igyekszem kivédeni mások kamikaze akcióit. Eddig majd' 20 év alatt elég sikeresen.

2019. jún. 26. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 D. Brasco ***** válasza:
68%

"de azért leírhatjátok, hogy ti mit gondoltok erről."


Azt higy sikerült leírnod az összes klisét meg sztereotipiat a témával kapcsolatban!De gondolom te is valami komplekszusos suzukis lehetsz,hogy ennyire ki van hegyezve a kerdes a gazdagokra meg a 30-50millios kocsikra stb........egyebkent mas is irta,hogy olcso kisautoval is van egy csomó majdénmegmutatomjani az utakon,őket hogy nem veszed észre?!

2019. jún. 26. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
47%
Én ezt még nem tapasztaltam. Illetve ilyen típusú ember van mindenféle autóban. Sokszor a 30 éves kisautók szoktak száguldozni, szabálytalankodni, agresszívan fellépni. Nyilván nem mind. De van egy réteg, aki gondolom, így akar kompenzálni.
2019. jún. 26. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
47%

"A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."


Átlag autóm van egyébként, de amiről te írsz, hogy "menekülnek" a suzukisok, az általában azért van, mert sokszor 110-120-szal mennek, és kamiont előznek ki, ami meg megy 100-al. Rengetegen viszont óra szerint 140-145-tel simán mennek, ami valós 130-135 körüli sebesség. Gyakorlatilag csak betartják a KRESZ-t, ami ki is mondja, hogy tilos gyorsabban haladó járművet fenntartani.

2019. jún. 26. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
96%

„hogy tilos gyorsabban haladó járművet fenntartani.” fenntartani járművet=költeni rá.

Tel feltartásra gondolsz, de olyan nincs a kreszben.

Olyan van, hogy indokolatlanul nem szabad akadályozni.

Ha előzök, az indok. Ha az útra megengedett legnagyobb sebességgel teszem, az verhetetlen ok. Olyant nem ír elő a kresz, hogy a gyorshajtót nem szabad akadályozni.

2019. jún. 26. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 veterán vas ***** válasza:

Szerintem nem pénztárca függő, hogy ki mennyire paraszt a közlekedésben. Fölösleges a "luxusautók"-tól beájulni, ahogyan a 20 éves suzukit sem kell(ene) megvetően fikázni.

A kérdésedből érezhető egy adag kisebbségi komplexus, de ezt old meg magad. ;)

2019. jún. 26. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!