A kétütemű motor valóban annyival erősebb a négyüteműnél azonos köbcenti mellett? Elsősorban autók terén érdekel.
Egyszer már feltettem ezt a kérdést, akkor a Suzuki Swift 1.0 <-> Wartburg 353 1.0 párhuzamot vontam. Előbbi 53 lóerős négyüteműként, míg az ugyanannyi köbcentis warnyú kétütemű létére 45-50 körül van. Így nézve semmiképp nem erősebb a kétütemű.
Erre megkaptam, hogy nem egy korszakot képvisel a 2 autó, ami igaz is.
De mi a helyzet a 60-70-es évekbeli Opel Kadettal vagy a 100-as Skodákkal és a Skoda 1000MB-vel? Mindegyik 900-1000 köbcenti és 45-50 ló, talán a Wartburgnál kicsivel régebbi technikák és négyüteműek. Annyira nagy lóerőkülönbség nincs a kétütemű Wartburg javára a négyüteműekkel szemben...
Motoroknál nem tudom, hogy megy ez, bár a motoros világ annyira nem is érdekel, de úgy tudom, hogy ott a kétüteműek valóban jóval erősebbek a négyüteműeknél. Bár állítólag megbízhatatlanabbak is.
a kétütemű motor valóban nagyobb teljesítményű egy azonos méretú négyűtemünél.
Ennek egyszerű oka van:Minden főtengelyfordúlatra jut egy munkaütem hengerenként(ez a négyüteműnél ugy van hogy csak minden második le-fől mozgásnál végez hazsnos munkát az adott henger.
De emiatt a fogyazstása is sokkal nagyobb.
adott teljesítményre vetítve a kétütemű motor sokkal magasabb üzemanyag fogyasztást produkál mint egy ugyanakkora teljesítményű négyütemű motor
Szakadj már le erről a kérdésről :) Ott is megírtuk, most is megírjuk. Ha nem hiszed, nyugodtan menj a HaHu motoros részéhez és nézegess körbe. 125 köbcentis 4T motornál a max kb 15 LE, ugyanez 2T-vel akár 30 is lehet, de hallottam már 40 körülit is. 1996-ban Valentino Rossi 250 km/h-t ért el egy 125-ös kétütemű motorral. Mindig is több LE volt arányosítva egy 2T, mint egy 4T, és ez mindig is így lesz. Hiába pampogsz és nyitsz még 10 kérdést a témakörben.
Átlagokat kell nézni, te meg állandóan a szélsőségekkel jössz, vagy a 30 év eltérést figyelmen kívül hagyod igencsak ostoba módon.
"Motoroknál nem tudom, hogy megy ez, bár a motoros világ annyira nem is érdekel, de úgy tudom, hogy ott a kétüteműek valóban jóval erősebbek a négyüteműeknél. Bár állítólag megbízhatatlanabbak is."
Akkor mi a kérdésed tulajdonképpen? Kocsiba is ugyanazt teszik, a fizika ugyanúgy működik.
Másodjára teszed fel ugyanezt a kérdést, amikor meg kapsz választ, akkor lerázod, hogy ja téged a motorok nem érdekelnek.
"A kétütemű motor valóban annyival erősebb a négyüteműnél azonos köbcenti mellett"
Annyival? Mennyivel? Mondom, nézegess kb ugyanabból a korból származó autókat, 2t illetve 4T és akkor meg fogod találni a választ.
Achillesz: Ez mondjuk igaz lehet, amit írsz. A Te válaszod volt a leghasznosabb.
Tomi: A működésbeli különbségéggel én is tisztában vagyok/voltam a 2 motortípusnál. A normális választ azért köszi. :)
3:
Szakadjak le? Ezt úgy mondtad, mintha sokadjára tenném fel. :) Mindössze másodjára kérdeztem meg, de ha egyeseknek ennyire fárasztóak bizonyos kérdések ezen az oldalon, akkor többször nem fogom. Mondjuk amúgy sem kérdeztem volna meg harmadjára. Mellesleg az oldal ezért van, nincs semmi szabály arról tudtommal, hogy valamit hányszor lehet megkérdezni. Ha pedig valakit fáraszt egy kérdés, akkor nem kötelező válaszolni. Valahogy nem szeretem, ha másmilyen stílusban reagálnak nekem, mint ahogy én egyébként írtam... Pampogok? Én ezt nem magamon vettem észre ezután a válaszod után, bocsi. :) Megnyitok 10 kérdést? Hát ha neked a 10 kérdés egyenlő azzal, hogy MÁSODJÁRA tettem fel ezt a kérdést, akkor egye-fene, valóban sorozatban nyitom a "2T kontra 4T" témában az idiótább kérdéseket... Igazad van. Szélsőségekről én meg nem beszélnék azok után, hogy neked egy kérdés 2. feltevése egyenlő azzal, hogy 10-szer kérdezek meg valamit. :D
30 év eltérés? Oké, az előző kérdésemben /az elsőben... izé... talán a 6.-ban, de nem tudom már én se, hisz' annyiszor kérdezem meg ezt az oldalon, nem is 10-szer, hanem 100-szor/ elismertem, hogy a Wartburg és a Suzuki között elég nagy a korbeli eltérés.
A mostani kérdésemet meg szerintem elég érthetően tettem fel. Hogy mi a kérdésem? Ennél "ungarisébb" nyelven nem tudom leírni. Nem rázom le azzal, hogy a motorok nem érdekelnek, ezt a 2. kérdésemet már eleve így tettem fel, de oké, az elsőnél meg hülye voltam, hogy elsőre nem írtam oda, hogy autók terén magyarázza el valaki a 2 motortípus közti nagy erőkülönbséget.
Egyébként nézegettem korabeli autókat, de a kérdésemben azt hiszem említem is. De oké, akkor konkrétan beszéljünk:
Wartburg 353, 993 ccm, 50 ló, kétütem, 1973-ból <-> Skoda 100SL, 998 ccm, 49 ló, négyütem, 1974-ből.
vagy
ugyanez a Wartburg <-> 1965-ös Opel Kadett A, 998ccm, 48 ló, négyütem
5 köbcentin ne akadjunk fent, viszont azon az 1-2 darab lóerőn se, mert a számok alapján ugyanott vannak, ráadásul korszakban sincsen szinte semmi eltérés, nemhogy több évtized. Illetve annyi, hogy a Kadett régebbi.
Elhiszem én, hogy a motorcangáknál erősebb a kétütem, meg tudom, hogy a kétütemű feleannyi mozdulatsorból teszi meg azt, amit a négyütemű motor, szóval a fizikájával, felépítésével, működésével tisztában vagyok, és azzal is, hogy autóba is ugyanazt rakják, mint motorbringába, de érted, a fent leírt számok gyakorlatilag nem ezt mutatják...
Talán a nyomaték lehet az a nagy erőbeli különbség, amit Achillesz említett, azt én is elismerem. De akkor ne mondja senki, hogy a kétütemű MINDIG erősebb azonos köbcentinél kizárólag LÓERŐKET tekintve. Akkor vegyük ide a nyomatékot is. Úgy már valszeg igaz a dolog.
A regényért meg elnézést, és nem akarok én se kötekedni vagy valami, de annyira egyszerű, hogy ha egy kérdés idegesít vagy fáraszt, akkor továbblépek és nem válaszolok rá. Simán megspórolható vele, hogy netezők egymásnak feszüljenek.
D. Brasco:
Neked mindössze a legutóbbi 2-3 soromat írnám meg újra, de nem aakrom már magam ismételni.
Teljesen igazad van, ne haragudj, picit erősen fogalmaztam.
Szerintem is ott van a kutya elásva, hogy hogyan hangolják a nyomaték- és LE-görbéket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!