Minden kétütemű motornál jelen van az hogy a motorfék karcolja belülről a motort?
Attól nem karcolódik mert motorfék van. Az olajnak nem az a szerepe, hogy a gyűrűk, hüvely, dugó karcolását megakadályozza, hanem a főtengely alkatrészeit kenje.
A karcosodás-kopás minden motorban jelen van, ahogy súrlódnak a gyűrűk a falhoz, ezért csökken a idővel kompresszió, ahogy kopik a gyűrűk vastagsága és a dugattyú oldalra mozdulva koptatja a hengert és a nyomás csökken az égéstérben.
Először is, a kétütemű motorfék nem kimondott hatékony. Nem fogja meg úgy a gépet úgy, mint a négyütemű. (bár ez inkább a kisebbik probléma)
A fontosabb az, hogy gázelvételkor a kétüteműekben sokkal kevesebb kenőanyag jut a súrlódó helyekre. A négyüteműnél állandóan szállít az olajszivattyú, míg a kétüteműnél csak az üzemanyagbevitelre számíthatsz. A motorfék úgy képződik, hogy elveszed a gázt. A kevés üzemanyag, értelemszerűen kevés kenőanyagot szállít, így ilyenkor jóval nagyobb a kopás. Talán ez a legkézenfekvőbb magyarázat a kétütemű motorok korai halálának.
Arra ténymegállapításodra, hogy a "motorfék karcolja belülről a motort" nem szeretnék kitérni. :D :D :D
A kérdést lehetetlen értelmezni, csak tippelni tudok, hogy mire gondolsz.
Minden mechanikus gépezet kopik, ahol mozgó, súrlódó alkatrészek vannak. Legyen szó 2 üteműről, 4 üteműről, gőzmeghajtásosról, vagy egy mechanikus karóráról.
Ha jól tudom, az újabb KTM EXC-eknél motorfék során is van kenés, mivel egy új technológiát, TPI-t használnak. Tulajdonképpen külön van olaj meg benzin befecskendezés és elvileg ha elzárod a benzin folyását, a számítógép tudni fogja, hogy olaj azért még kell.
Amúgy azért necces a legtöbb 2T motornál, mivel a benzinben van az olaj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!