Azt miért mondják, hogy azonos köbcenti mellett a 2 ütemű motor erősebb, mint a 4 ütemű? Szerintem ez nem igaz.
Lásd:
Wartburg 353 -> 2 ütem, 993 ccm, 3 henger, 50 LE
Suzuki Swift 1.0 -> 4 ütem, 993 ccm, 3 henger, 53 LE
Trabant 601 -> 2 ütem, 594 ccm, 2 henger, 26 LE
Polski Fiat 126 -> 4 ütem,652 ccm, 2 henger, 24 LE
Csak 2 példa. Oké, a Trabant KÉT lóerővel erősebb a Kispolszkinál, utóbbinak viszont minimálisan nagyobb a hengerűrtartalma, de egyébként egy kategóriában játszanak, hiába az egyik 2T, a másik 4T.
A Wartburg VS Suzuki példa viszont teljes megcáfolása annak, hogy a 2 ütemű erősebb, mint a 4 ütemű motor...
Azért egy Wartburg és egy Swift között fejlesztésben van pár évtizednyi különbség! Így nem reprezentatív az összehasonlítás.
Nem olyan nagy ördöngösség ez, 2T motornál hengerenként minden fordulatra jut egy munkaütem, míg 4T-nél csak minden másodikra.
Igen, azt tudom, hogy a 2T feleannyi mozdulatsorból megcsinálja azt, amit a 4T, csak ez a 2 példa eléggé elgondolkodtató volt.
Bár... oké, a Wartburg és a Swift között van némi korbeli eltérés, de a Trabi és a Polski között már jóval kevesebb. Mégsem mondhatjuk, hogy a nagyjából durván 600 köbcentis kocsik között olyan nagy lóerőbeli különbség lenne.
Ha nem hiszed próbáld ki. menyél egy kört egy Honda CR 250 (2T)-el majd egyet egy Honda CRF 250 (4T)-el.
Elárulom neked tapasztalatból a CR 250 erejétől félni fogsz, ha nem tudsz nagyon jól motorozni. Míg a CRF egy "barátságos játékszer". Ettől függetlenül mindegyik meg tud ölni. Nem kell a Hondához ragaszkodni csak nekem ezek voltak.
ezen hónapokig lehetne vitatkozni, de nincs értelme. Ég és föld a különbség a két megoldás között.
Egy biztos ... azonos hengerűrtartalmú motorok esetében a két-üteműnek nagyobb a nyomatéka..és ez verseny közben óriási előny...mondhatni verhetetlen..
Azért, mert 2 ütemű motonál minden fordulatnál meghajtott lesz a dugattyú.
2 ütemű motornál sokkal magasabb fordulatszám elérése is lehetséges lesz, ami miatt a lóerő is növekedni fog.
Ne hasonlíts már össze egy wartburgot meg egy relatíve korszerű Suzukit, mert mindenki hülyének fog nézni... Mennyit keresgéltél, hogy erre a példára rábukkanj? Sokkal több az ellentétes példa.
Mondjuk én csak az autós világból hoztam példákat, a motorok annyira nem érdekelnek.
De oké, a tény az tény, nem vitatkozom vele: a Wartburg egy elavult konstrukció a 80-as évek végi japán 2. generációs Swifthez képest. Egyébként nem egy turbós 16V-t hasonlítottam a Warnyúhoz /bár az nem is 900akárhány ccm lenne, és ugye arról van szó, hogy AZONOS hengerűrtartalom mellett/, hanem a sokak által lesajnált ezres Swiftet. De egye-fene, azzal valóban nem vitatkozom, hogy több évtized technikai különbség van köztük.
Viszont még mindig ott van a Trabant kontra Kispolski. Ott már nem lehet hivatkozni a nagy időeltérésre, mégse veri nagyon a 600 köbcentis Trabi a 600 ccm-nél alig több Polákot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!