Azt miért mondják, hogy azonos köbcenti mellett a 2 ütemű motor erősebb, mint a 4 ütemű? Szerintem ez nem igaz.
Lásd:
Wartburg 353 -> 2 ütem, 993 ccm, 3 henger, 50 LE
Suzuki Swift 1.0 -> 4 ütem, 993 ccm, 3 henger, 53 LE
Trabant 601 -> 2 ütem, 594 ccm, 2 henger, 26 LE
Polski Fiat 126 -> 4 ütem,652 ccm, 2 henger, 24 LE
Csak 2 példa. Oké, a Trabant KÉT lóerővel erősebb a Kispolszkinál, utóbbinak viszont minimálisan nagyobb a hengerűrtartalma, de egyébként egy kategóriában játszanak, hiába az egyik 2T, a másik 4T.
A Wartburg VS Suzuki példa viszont teljes megcáfolása annak, hogy a 2 ütemű erősebb, mint a 4 ütemű motor...
Azonos köbcentibe a 2T hülyére veri a 4T-t, de ne egy autót hasonlíts össze.
Pl ott van egy 80-as évekbeli KTM MX 500-as 2T cross motor, ami mai napig elveri a 4T Yamaha vagy Honda, Kawasaki cross gépeket.
De mondhatjuk azt is hogy a Moto GP-be miért mentek fele köbcentivel a kétütemű gépek a 4T-kel szembe.
De vehetjük példának a Bimota V-Due 500-ast, ami szintén reggelire befalja a 848-as Ducati-t, de az 1000-es masinák közül is megszívat jó párat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!