Miért kell kinyomni a kuplungot, ha az autó megcsúszik?
Esetleg hamarabb visszanyeri a tapadást?
Vagy a másik ötletem, hogy a motor lefulladását akadályozná meg, de miért?
Nem kell kinyomni, ilyen előírás nincs.
De ha valakinek ezt megkell kérdezni akkor annak mindegy mit csinál ha megcsúszik az autó.
Nem kell kinyomni.
Hol olvastad ezt?
Hó-hóó, csak hátsókerekesnél esetleg. Elsőkerekesnél kifejezetten tilos ilyet csinálni. Hátsókerekesnél is csak akkor, hogyha egy kanyarban kitör az autó hátulja, és a lovakat el akarod venni az aszfaltról, akkor benyomhatod a kuplungot. De ehhez komoly ellenkormányzás is kell. Elsőkerekesnél is nem mindegy, hogy csúszik meg:
-ha alulkormányzott lesz, akkor el kell venni a gázt, durva esetben akár a fékre is léphetsz. Ezzel eléred azt, hogy a súly az első tengelyre terheljen, ezáltal tapadást nyerhetsz, és be tudod venni a kanyart.
-ha túlkormányzott lesz az elsőkerekes autó, akkor akár a gázra is léphetsz, megfelelő ellenkormányzással, hogy az autó "kihúzza" magát a megcsúszásból.
Télen, havas-jeges nagy placcokon lehet az ilyeneket jól gyakorolni, érdemes.
Hátsókerekes autómnál totál bullshit megcsúszásnál kuplungot kinyomni!
(Legalábbis akkor ha pl. vizes úton kipörög a hátulja, mert ha elvesszük a hajtást akkor nagyon hirtelen betapadnak a hátsó kerekek és az autó megugrik az ellenkormányzás irányába...
Sokkal egyszerűbb elvenni a gázt és úgy visszatekerni az ellenkormányzott autót a helyes irányba.)
Itt olvastam: [link]
És azért tettem fel a kérdést, mert kíváncsi vagyok a fizikai hátterére is, hogy mi, miért történik.
"Hátsókerekes autómnál totál bullshit megcsúszásnál kuplungot kinyomni!"
Nem egészen, hátsókerekesnél jó kinyomni a kuplungot túlkormányzottságnál, mert ha csak simán elveszed a gázt, akkor közbeléphet a motorfék, ami nem biztos, hogy jótékony hatással lesz.
Én csak a régi elektrónika nélküli autómról tudok nyilatkozni...
Amikor kipörgött a hátulja és benyomtam a kuplungot akkor úgy betapadtak a hátsó kerekek, hogy azonnal elrántotta a kocsit és elkaptam egy fát.
Azonban amióta azt csinálom, hogy megcsúszásnál szép lassan engedem vissza a gázt akkor a kerékpörgés szabályozottan marad abba és az ellenkormányzást sem kell gyorsan csinálni hanem szép finoman visszaáll az autó egyenesbe...
Ezt próbálgattam tesco parkolóban is hóban és az esetek 99%-ban akkor maradt irányítható az autó ha lassan engedtem vissza a gázt.
Kérdező igazán mutathatnál egy ilyen sportautós videót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!