Miért kell kinyomni a kuplungot, ha az autó megcsúszik?
Esetleg hamarabb visszanyeri a tapadást?
Vagy a másik ötletem, hogy a motor lefulladását akadályozná meg, de miért?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell kinyomni, ilyen előírás nincs.
De ha valakinek ezt megkell kérdezni akkor annak mindegy mit csinál ha megcsúszik az autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem kell kinyomni.
Hol olvastad ezt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hó-hóó, csak hátsókerekesnél esetleg. Elsőkerekesnél kifejezetten tilos ilyet csinálni. Hátsókerekesnél is csak akkor, hogyha egy kanyarban kitör az autó hátulja, és a lovakat el akarod venni az aszfaltról, akkor benyomhatod a kuplungot. De ehhez komoly ellenkormányzás is kell. Elsőkerekesnél is nem mindegy, hogy csúszik meg:
-ha alulkormányzott lesz, akkor el kell venni a gázt, durva esetben akár a fékre is léphetsz. Ezzel eléred azt, hogy a súly az első tengelyre terheljen, ezáltal tapadást nyerhetsz, és be tudod venni a kanyart.
-ha túlkormányzott lesz az elsőkerekes autó, akkor akár a gázra is léphetsz, megfelelő ellenkormányzással, hogy az autó "kihúzza" magát a megcsúszásból.
Télen, havas-jeges nagy placcokon lehet az ilyeneket jól gyakorolni, érdemes.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hátsókerekes autómnál totál bullshit megcsúszásnál kuplungot kinyomni!
(Legalábbis akkor ha pl. vizes úton kipörög a hátulja, mert ha elvesszük a hajtást akkor nagyon hirtelen betapadnak a hátsó kerekek és az autó megugrik az ellenkormányzás irányába...
Sokkal egyszerűbb elvenni a gázt és úgy visszatekerni az ellenkormányzott autót a helyes irányba.)
Itt olvastam: [link]
És azért tettem fel a kérdést, mert kíváncsi vagyok a fizikai hátterére is, hogy mi, miért történik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Hátsókerekes autómnál totál bullshit megcsúszásnál kuplungot kinyomni!"
Nem egészen, hátsókerekesnél jó kinyomni a kuplungot túlkormányzottságnál, mert ha csak simán elveszed a gázt, akkor közbeléphet a motorfék, ami nem biztos, hogy jótékony hatással lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én csak a régi elektrónika nélküli autómról tudok nyilatkozni...
Amikor kipörgött a hátulja és benyomtam a kuplungot akkor úgy betapadtak a hátsó kerekek, hogy azonnal elrántotta a kocsit és elkaptam egy fát.
Azonban amióta azt csinálom, hogy megcsúszásnál szép lassan engedem vissza a gázt akkor a kerékpörgés szabályozottan marad abba és az ellenkormányzást sem kell gyorsan csinálni hanem szép finoman visszaáll az autó egyenesbe...
Ezt próbálgattam tesco parkolóban is hóban és az esetek 99%-ban akkor maradt irányítható az autó ha lassan engedtem vissza a gázt.
Kérdező igazán mutathatnál egy ilyen sportautós videót :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!