Ha az autó megcsúszik az úton, hogy kell korrigálni/kivédeni?
Olyan megoldás érdekelne, ami egységesen vonatkozik az első- és hátsókerekes autókra, illetve kevésbé csúszós /pl. esős vagy enyhén havas/ és nagyon csúszós /nagyon havas, esetleg jégpáncél/ útviszonyokra egyaránt.
Ellenkormányzás nyilván alap minden esetben. Persze azt is csak óvatos mozdulatokkal, gondolom /főleg jégen/. A pedálokkal kell kezdeni valamit vagy mindent felengedek, simán ellenkormányzok, aztán kész? Fékezni ilyenkor tilos, azt mondják. Kuplungot benyomni szintén nem tanácsos, mert megszűnik a hajtás a motor és a kerekek között. Gázt szintén nem jó nyomni. Legalábbis hátsókerekesnél, mert még jobban kitör a hátulja. Első kerekesnél nem tudom, hogy jó-e, ha gázt nyomok, vagy az is felesleges.
Van erre valami egységes megoldás vagy minden egyes szituáció más és más? /Maximum annyi lehet egységes talán, hogy ellenkormányozni minden esetben kell, illetve fékezni mindig tilos./
Ezt amúgy csak elméleti szinten kérdezem, mert eddig nagyon csúszós úton nem vezettem és még valószínűleg nem is nagyon lesz rá szükség november-decemberig.
Az ellenkormányzást én inkább határozottan tenném. Nagyon nincs idő óvatoskodni. A pedálokat meg nem piszkálnám, legjobb a motorfék ilyen helyzetben, ahogy írták előttem.
Egyébként meg ha az elektronikák ellenére ilyen mértékben megcsúszol, hogy jelentősen kell ellenkormányozni, ott már jelentősen túllépted az útviszonyoknak megfelelő sebességet. Ezzel csak azt akarom írni, hogy jobb ésszel vezetni csúszós úton és megelőzni az ilyen manővereket.
en vittem haza telen, 2.5 es hatsos autot, nyari gumival, riszalta a valogat szinte minden kisebb gazra, jart a kezem rendesen ellen kormanyozasra. de sose 1 nagyot, ra kell erezni, en mikor vettem hatsos autot, parkoloba gyakoroltam, 1x csak hatarokat neztem, aztan elkezdtem 1 kirajzolt korbe keresztbe tenni az autot. az enyemnek hamar kitorik a segge, de igen jol kontrolalhato.
sztem itt nincs elmelet, gyakorolni kell.
#2-es. Szerinted minden autó tele van elektronikával? Vagy amelyikbe nincsenek benne ezek a 3 betűs vackok az már nem is autó?
Ebbe az Audiba biztos, hogy volt elektronika, nem is ment gyorsan mégis majdnem keresztbe állt!
# 4-es, semmi ilyesmit nem állítottam. Hol írtam szerinted ilyet? Idézd már be légy szíves!
Egy MAI(!!!!!!!!!!!!!!) autóban ÁLTALÁBAN(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) van elektronika.
A vonatról se egyből a gőzmozdonyra asszociálok. Lehet hogy te igen. Ez mért baj?
"Egyébként meg ha az elektronikák ellenére ilyen mértékben megcsúszol"
Egy szó nem esett róla, hogy milyen típusú, felszereltségű kocsiról van szó, te meg jössz az elektronikával, mint ha pontosan tudnád a kérdezőnek milyen autója van.
És ez szerinted, mert azt mertem írni, hogy a kisebb megcsúszásokat megfogja az elektronika, az egyenértékű ezzel amit te írtál?
"Vagy amelyikbe nincsenek benne ezek a 3 betűs vackok az már nem is autó?"
Nagyon unatkozhatsz, ha mindenáron veszekedni akarsz valakivel és pechemre pont engem találtál meg... A továbbiakban nem reagálok az egyértelmű értelmetlen provokációidra, bármit is írsz. Helyette inkább megteszem a megfelelő lépéseket a moderátorok felé.
1.4-es Toyota Corolla Wagon, és igen, van benne elektronika. Legalábbis a "hárombetűs dolgok" közül ABS tuti, másban nem vagyok biztos, de szerintem egyéb is lehet benne. ESR az a kipörgésgátló, ugye? Talán az is.
Egyébként a kérdésem úgy általánosságban véve minden autóra /sok elektronika, kevés elektronika, első- és hátsókerekes/ vonatkozott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!