Az igaz, hogy az elektromos autókban egyàltalán nincs kuplung és sebváltó?
Persze, CVT... aha. Ha csak kicsit utánaolvasott volna, aki ezt a baromságot írta, nem égette volna be magát.
Csak az e-upra kerestem rá, de két helyen is fix áttételt írnak:
Leafben már ültem, hát abban sem volt CVT, csak egy irányváltó, ami persze nem a hagyományos érteéemben vett mechanikus irányváltó, hanem csak a vezérlőelektronikának jelezte, hogy mit szeretne a vezető.
BMW i3-ban sincs CVT, az extenderes változat belső égésű motorja csak az akkut tölti, közvetlenül nincs bekötve a hajtásláncba.
Ezek után valósíznűsíthető, hogy a többi típussal kapcsolatban is hasonlóan "jól tájékozott" volt az illető.
A "váltóbot" az elektromos autókban tulajdonképpen csak egy előre-hátra kapcsoló. Nem mechanikus váltó csak egy elektromos kapcsoló. A legtöbb autóban úgy van kialakítva hogy ránézésre egy automata váltóra hasonlítson, D-N-R-P de tulajdonképpen a D csak annyit jelent hogy előre az R hátra forgatja a motort.
Bár a #4 által felsorolt elektromos autókban mind csak egy elektromos motor van de sok Teslában kettő. Tengelyenként egy.
Az elektromos motor és a tengely között van egy fogaskerék áttétel de az fix, nem váltó csak fordulatszám redukció.
Semelyik elektromos autóban nincs CVT váltó.
Mivel nincs váltó nincs kuplung sem.
Mosolyogva olvasom ezt a "ki mire tud rákeresni"című műsort.😊
5 perc alatt gépészmérnök lesz mindenkiből,csak 5-en 6 félét gugliztak ki...😂
#19 még "végáttétel módosító" sincs.
Nem tudom mire gondolsz, talán arra hogy a Tesla különböző áttételt használ az elülső és hátsó motornál? Mind a kettő fix, nem módosítható, de az első motor így kevesebbet fogyaszt országúton.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!