A legtöbb elektromos autónak közel teljesen zárt az eleje légbeömlők nélkül, ennyire minimálisan melegedne a villanymotor, az akkuk és minden egyéb?
Figyelt kérdés
2019. máj. 19. 11:54
1/3 anonim válasza:
Igen, elég összehasonlítani a villanymotor és a belsőégésű motor hatásfokát. A belsőégésű motor nagyon sok hőt termel a mechanikai munka helyett.
2/3 anonim válasza:
Egy benzinmotor hatásfoka 30...35%. Villanyautóé 90% körüli. Ha például folyamatos haladáshoz szükséges 20kW teljesítmény (kerekekre leadott teljesítmény), akkor egy benzinmotoros autó elmelegít 40kW-t, a villanyautó kb 2 kW-t, de ez is részben az akkukban, részben a vezérlő elektronikán, és legkisebb részben a mechanikus áttételeken keletkezik. Ez kezelhető némi akkupakk szellőztetéssel, elektronikán hűtőbordákkal.
Az értékek nem hasraütésszerűek, egy villanyautó 15-20 kWh körül fogyaszt 100 km-re.
3/3 anonim válasza:
3 dolgot kell hűteni: az akkut, az invertert és a motort. Az akku kisebb kapacitás esetén megoldható léghűtéssel (pl. i-Miev), a másik kettőnek kell vízkör, de nagy sebességnél kap elég légáramlatot az autó, hogy elég legyen lehűteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!