Mi az oka, hogy a főbb motorkerékpárgyártók nem hoznak ki elektromos nagymotorokat? Vagy csak én nem tudok róla?
Egyrészt amíg a motorsportban nem megoldott az elektromos motorok felkészítése használata, addig átlagembereknek sem lesz elérhető.
Egy Tesla-val sem indulnál neki az Adriának akku feltöltési lehetőség hiányában, tehát még gyerekcipőben járnak ezek a dolgok.
Ugyebár sokkal körülményesebb is lemerült egységgel a töltőállomásra begurulni és fene tudja mennyit várni hogy készre töltsön. Ellenben kimotorozol 7-8 litert, az utolsó liternél keresel egy kutat és pillanatok alatt mehetsz tovább.
Robogók vannak már elektromosak, de csak városban szaladgálósak leginkább.
Ahogy az autóknál, úgy a motoroknál sem a nagy gyártók az elektromos hajtás legfőbb szószólói. Nekik megvan a maguk sokféle belsőégésű hajtáslánca, nem rángatják az istrángot, hogy ezek idő (és a fejlesztési költségek megfelelő megtérülése) előtt idejétmúlttá váljanak. Egyébként is: aki már gyárt valamit, annak nehezebb átállni egy új termékre, mint a gyártási múlt nélküli vállalatnak a 0-ról összerakni az új termék gyártását. Nem véletlen, hogy a villanyautók között is a Tesla a szupersztár, amit jól használható alternatívaként emlegetnek: nekik nincs hagyományos gyártói múltjuk, nyugodtan fejleszthettek akármit.
Ugyanez van a motoroknál is: a nagy gyárak még nem erőltetik az elektromos hajtást, mert egyrészt több baj van vele, mint az autóknál, másrészt nekik van más alternatíva, amibe már sok pénzt beleöltek. Vannak viszont kis, független gyártók, mint például a Zero vagy a Lightning, amik egész pofás kis villanymotorokat gyártanak - a Lightning LS-218-nak példának okáért 350 km/h-s végsebességet ígérnek elektromos hajtással, ami nem is annyira rossz. Csak mindehhez majd' 230 kg-os saját tömeg jár, ami 30-40 kg-mal több, mint egy ugyanilyen méretű és képességű 1000-es superbike-é. Itt látszik leginkább az elektromos hajtás problémája: autóknál egy ilyen arányú többlettömeg könnyen kijátszható (feszesebb rugózás és csillapítás, kőkemény keresztstabilizátorok, elektronikus vezérlésű futómű, hogy ne hulljon ki a tömés az utasok fogából), motornál viszont sokkal több vele a baj. De nem kell félni, fejlődik az akkutechnika, majd meglesz motorokhoz is a (közel) kompromisszummentes alternatíva.
Köszönöm #2-es válaszát, le voltam maradva.
Az alábbi cikkben felvonultatnak néhányat, a Zero SR ígéretesnek tűnik.
Sose vennék se elektromos kocsit se elektromos motort ....
Elhiszem hogy bírnak menni de semmi hangjuk sincs. Nekem meg még a sport dob nèlküli motor is fura . Nem hogy a hang nélkül elektromosak . És szerintem ezzel sok más motoros társam is így van :) ;) .
Nem rögtön az ezer köbcentis kategóriában kell gondolkodni.Elvétve szoktam látni robogóméretű kis elektromos motorkerékpárokat míg várok a buszra és irigykedve gondolok arra hogy addigra ott lesz és én majd akkor ha méltóztatik jönni járat.
Az hogy 40-50 nel megy,hát aki siet megelőzne és annyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!