Szerintetek az Elektromos autózás a jövő?
Vicc amit Horváth András csinál. Tolja ezerrel az elektromos autózást de ki fog pukkadni az egész mint egy lufi.
Nem fogják veszni hagyni a gyártók a gázolajat meg a benzint. Fognak fejleszteni ne aggódj. Úgyhogy szerintem 15-20 évig biztos nem fog elterjedni az elektromos autózás. Vagy a hidrogénes.
#1
Miért ne hagynák veszni a gyártók a benzint és gázolajat? Van 3 féle terméked: belsőégésű, hidrogénes és elektromos. Neked mint gyártónak nem teljesen mindegy hogy melyik csapon folyik be a pénz amíg folyik? A Coca Cola-t sem érdekli hogy az eredetit, a Zero-t vagy a Diet-et veszed míg az ő zsebükbe megy a pénz.
Az egy más kérdés hogy bizonyos országoknak nagy pénze van a fosszilis energiahordozókból és természetesen kampányolnak minden ellen ami a pénzcsapot elzárná, de hosszútávon mit tehet ellene? Semmit, hiszen a nép a kereslet, a népet pedig láthatóan befolyásolják az eléjük tolt információkkal (klímaváltozás, fogyó erdők, kihaló jegesmedvék, műanyag szemét) és a nép igénye megnőtt a tisztább jövőre. Körbenézel és mindenhol az a téma hogy megöljük magunkat, ha a nép preferálja a tisztább megoldásokat, hiába az erőlködés, kereslet arra lesz. Fel lehet hozni példaként az Ecosia böngészőt. Azt ígérik hogy kb 45 keresésenként elültetnek egy fát, nézd meg nyugodtan hogy mennyire terjed a felhasználói köre. A google hiába jobb, mégis sokan lecserélik. Ugyanígy az olajsejk kampányolhat az olaja mellett, de amint egy új technológia teljes mértékben ki tudja váltani az olajat, a nép beint neki és feldughatja magának az összes hordóját.
Úgy gondolom hogy az elektromos az eddigi legjobb megoldás, viszont fejlesztésekre van szüksége hogy szélesebb körben kielégítse az igényeket (hatótáv/töltési sebesség).
A hidrogénes is jól hangzik, nekem mindössze annyi a problémám vele hogy vízből elektromos áram segítségével hidrogént állítunk elő, melyhez oxigént adva elektromos áram és víz keletkezik. Tehát oda-vissza bohóckodunk ami alatt romlik a hatásfok. Ne felejtsük el hogy még elég kezdetleges, hosszú fejlesztések során azért ez még javulni fog.
A másik zavaró, hogy a víz H2O és egyéb szennyeződések, ásványi anyagok. Tehát ha hidrogén-meghajtásúra cserélnénk a jelenlegi belsőégésű járműveket, akkor egyik oldalt rengeteg H2O, másik oldalt rengeteg "szemét" keletkezne, amivel valamit kezdeni kellene. Ha ez a "szemét" minden következmény nélkül visszakeverhető a tengerekbe akkor nem bánom, de ezt azért megvizsgáltatnám. Gondolok itt arra, hogy az életnek nem desztillált vízre van szüksége és nem tudom milyen hatása lenne ha ezzel pöfögnénk tele mindent. Nem vagyok mikrobiológus, ehhez sötét vagyok.
Szerintem ami működhetne (de sok pénz és idő) hogy megújuló energiaforrással előteremtjük az energiát, rövid távú tárolásra akkumulátor, helyi közlekedésre elektromos kocsi, hosszútávú tárolásra hidrogén, nagyobb távokra hidrogénes kocsi.
most éppen utáljuk a dieseleket éveket írunk, aztán majd következik az utáljuk a benzin turbósokat mert éppen úgy kormólnak mint a dieselek. Viszont utóbbinak ezt a fajta emissziós értékét nem mérik, majd fogják előbb utóbb.
H András új videója szerint a környezet szennyezés 13% a járművek 20% haszon állatok.
Lehet hamarabb bekövetkezik a tehenek kiírtási terve mint a benzines autóké
Egyértelműen az elektromos, egyszerű, bevált technológia, nem kell csilliardokat ölni a fejlesztésbe, mint az alacsony emissziós robbanó motoros járművek esetében vagy a hidrogencellaknal. Ráadásként a hidrogén nagyon veszélyes is, szemben egy akupakkal.
Akksi már most is van olyan ami reálisan 5-600 km hatótávolságú, ez a következő 10 évben minimum megduplázza majd a hatótávolságot és felezi a töltési időt. Akkor már használható is lesz a villanyautó.
Igen az elektromos autózásé a jövő. Mindenki akinek volt elektromos autója soha többet nem akar benzin vagy dízel kocsival menni.
Nem. Nem a környezet miatt. Nem azért vettem elektromos autót.
Hanem mert pehelypuha a járása, nem remeg, köhög, hangos. De ha tövig nyomom a gázt akkor egyből jön az erő. Nem csak Teslában. Sose kell váltani, sose élettelen a motor mert rossz váltón vagyok. Kész öröm vezetni!
És a legjobb: sose kell tankolni! Minden reggel tele "tankkal" vár a kocsi, csak beleülsz és mész. Este meg csak bedugod a konnektorba mint a mobilodat és másnap reggelre újra tele a tank. Ja és az áram bitang olcsó.
Drága az elektromos autó? Venni igen, de aztán se benzin se szerviz. Nem kell soha kipufogót, váltót, kuplungot cserélni. És az első lapos-TV is annó méregdrága volt. Fog az elektromos autó ára is lemenni.
Amit a köznyelv hidrogénautóként ismer, az nem hidrogénhajtású. Az üzemanyagcellás autó is elektromos hajtáslánccal rendelkezik, csak van előtte egy beépített "aggregátor" ami benzin helyett hidrogén tüzelőanyagból termel áramot (a hidrogént meg egyébként földgázból bontják).
Rövid távokra (400 km-ig bezárólag) egyébként mindenképp az elektromos nyert. Márpedig a kormányoknak világszerte az a célja, hogy ne akarj hosszú nyaralásokra, üzleti utakra és kirándulásokra autóval menni. Ha ez a kívánságod, akkor üljél fel szépen a repülőre, vonatra vagy távolsági buszra és utazz hatékonyan a többi emberrel együtt. Nem hiszem, hogy meg kéne oldani az elektromos autó hatótáv problémáját. 2007-ben egy átlagos mobiltelefon 1 hétig bírta töltés nélkül, 5 évvel később már csak 1 napig, az emberek mégis örömmel és önként cserélték le régi Nokiáikat Apple meg Google telefonokra, mert úgy érezték, minőségi ugrást tapasztalnak.
Az, hogy nem kell a sok prolira várnod a benzinkúton, nem kell a koszos töltőpisztolyt fogdosnod és nem zaklatnak pontgyűjtő kártyákkal épp egy ilyen minőségi ugrás. Konnektor mindenkinek a lakásában van - éjszakára bedugod az autót és reggel ugyanúgy fel van töltve, mint az okostelefonod. Biztos megmarad még sokáig a belsőégésű motor - a benzin személy, a diesel pedig teherszállító felhasználásokra -, de egyre marginálisabb szerepe lesz és végül 50-100 év múlva csak nagyon specializált területeken fogják majd használni.
Az "olyan aksik amik mondjuk annyit bírnak mint egy dízel" egy félreértésen alapszik. Nem kell nagyobb aksi hiszen naponta töltöd. Milyen gyakran szoktál egy nap többet menni mint 500 km? Mert este újratöltöd.
Az hogy ha tényleg nagynéha messzebb utazol és akkor két-három óránként egy félórára meg kell állni nem egy nagy probléma. Egy WC vagy meki vagy kávé úgyis kell néha. Mentem én már egyhuzamban 1600 km-t elektromos autóval probléma nélkül (20 óra). Sőt jobb is volt, kipihenten értem célba pont mert két-háromóránként megálltam és nyújtózkodtam egyet.
Szóval nem a hatótáv a probléma hanem az ár. Évi legalább 20,000 km kell hogy nyereséges legyen a villanyautó. De zuhannak az árak, néhány éven belül olcsóbb lesz a dízelautónál is.
Mindenki tudja hogy az elektromos autó is szennyezi a környezetet, hiszen nem fán terem. De nem annyira mint a többi, ez a külömbség.
Budapest-Balaton oda-vissza semmi probléma egy Teslával, Hyundai Kona vagy Ioniq-al, Kia Niro-val vagy más modern elektromos autóval.
Ezeket a sorokat most épp Hollandiából írom, ide autóztam tegnap Svédországból a Tesla hármasommal. 1600 km az út egy irányban. És bizony pont két-három óránként kellett megállnom tölteni 20-40 percre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!