Mi éri meg jobban megvenni egy pár éves autót 5-6 millióért részletre vagy egy 15-20 éveset kpre amit folyton javítgatni kell?
Ez sokmindentől függ. Milyen autó és mire használod, illetve általában hány évente cserélsz autót stb
Egyébként egy pár éves, milliós autónak is lehet ezer baja amivel folyton szervizbe kell járni, míg egy több éves olcsó autónak is lehet olyan baja, hogy simán lehet akár tologatni is a szervizelését, szóval anyagilag jobban jössz ki belőle.
Így ennyi alapján erre a kérdésre nem igazán lehet válaszolni.
Szerencse kérdése is, mert új autóval is meg lehet szívni meg régivel is lehet szerencséd.
Nekem most új van. Csak tankolni kell, de így is valamivel többe kerül, mint amíg régi volt.
Viszont:
Gyakran utazok külföldre, ebben az autóban nyugodt vagyok, tudom, hogy nem hagy cserben.
Nem megy el két havonta az időm azzal, hogy szervízve hordom, nem maradok random időpontokban napokra autó nélkül.
Kênyelmesebb és kevesebbet fogyaszt.
15-20 éveset folyton kell javítgatni?
Ha egy jó állapotú darab az adott típusból olyan 900 ezer forint akkor nem kell megvenni a 300 ezerért, svájci nyugdíjas boltbajárós 27 ezer kilóméteres autóját.
Megnyugtatlan, megteszel egy 100-120 ezret az új autóval és azt is megállás nélkül hordhatod szervízbe, főleg, hogy a nagyobb fődarabok ellenőrzésre 70-130 ezer között van.
Nem beszélve, hogy a jelenlegi konstrukciók gyengék mint a bűn, pár éves autókhoz nézve.
Illetve én vennék egy 10 éves lexust 3 millióért, benzinest.
Mai beltereket is űbereli, az 5-6 milliós belépőszíntű autókat főleg.
Ma 5 millióig szalonból meg lehet kapni olyan autókat, ami az átlagfelhasználó minden igényét kielégíti. A drágább modellek csak pluszt adnak ehhez.
Ha külföldre járnék rendszeresen dolgozni, én bizoyn megvenném az új autót, de nem a 7-8 milliótól induló zászlóshajókat, hanem a 4-5 M-s kategóriát.
Használtan ennyiért nem vennék autót.
Ha úgy vesszük, a 15-20éves autók állapottól függően átlag 500-900 ezer között mozognak. Évi 20ezres futás mellett simán megéri egy felújítással együtt 1M-s autót fenntartani, és 5-6 év múlva akár 3-400 ezerért eladni, mint egy 5 milliós használtat venni, amibe ugyanúgy belehajtod a 100ezert km.-t. És tévedés, hogy a 2-3 éves autót nem kell szervizelni.
A másik, hogy pont ez a 15-20 éves időablak, amiben a legnagyobb a szórás a kocsik állapotát, futását illetően.
Egy 20 éves autón természetesek olyan hibajelenségek, ami egy 15 évesen még ritkábban fordul elő azonos használat mellett.
Én kezdésnek nem vennék autót hitelre, tehát ha csak ez a 2 lehetőség van akkor egyszerű a döntés.
A másik oldal hogy a folyamatos javítgatást te csinálod vagy szerelőhöz kell hordani? Pl nem mindegy hogy egy pár féknyerget felújítasz magadnak 5ezerből vagy egy szerelő beszerzi 30ért+munkadíj.
A több milliós autónak nagyobb az értékvesztése is, de az is fontos hogy a szomszédnak mutogatni veszed vagy jól érzed magad egy öregben is.
Nekem mindegyik 15+ éves, átlag évi 200ból kényelmesen fenntarthatóak. Eddig bőven a 200as átlag alatt vagyok, azért mondtam ennyit hogy ha beesne egy nagyobb kasztnimunka/motorfelújítás, akkor is a 200as átlag környékén maradjak.
2-3 milláért már kapni 1 év garanciával használt kocsit, én ezt választottam, nekem ez érte meg kp-re.
Részletre nem veszek autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!