Opel Meriva 1.6 túlmelegedés?
Sziasztok. Az a problémám a kocsival, hogy a műszerfali mutató szerinti 92C foknál a hűtőfolyadék tartály sapkánál elkezdi ki spriccelni gőzölőgve a hűtőfolyadékot. Ha áthaladok egy városon és fölmelegszik 92fok fölé akkor mire hazaérek kb fél liternyi lötty hiányzik a rendszerből. Utántöltöttem jelig és ennyi ment bele.
Onnan tudom hogy 92foknál kezdi el ezt művelni, hogy otthon fölnyitott motortetővel és járó motorral figyeltem a sapkát és mikor fölért a mutató 92fokra elkezdett buborékolni a tartály és spriccelt kifele a sapka alatt.
2003as évjárat ze16xe motor.
Hűtőventillátor nem indult be. Viszont az ellenőrizve volt vezérlés cserekor kb fél éve. Szivattyú kicserélve volt.










Ma rendeltem egy vadi új sapkát. Meglátjuk azzal hogyan viselkedik.
Venti ellenőriztetve volt mind 2 fokozat megy. Első fokozat 100nál kapcsolt második 105 nél.
Termosztát szerintem rendben van mert megfogtam a csöveket és tűzforró volt a kimenet is meg a bemenet is. Illetve látszik a tartályon át hogy a hűtőből érkező mellékvezetéken is csordogál folyadék 90fok fölött.
Országúti hasznákatkor 85fokon van stabilan, 50es tempót tartva most melegben fölmegy 87ig max. Csak araszolásnál éri el a 90et és tartósan dugóban 92-95 de ekkor már gőzölög és ereszt.





Levegősödik a rendszer valamiért. :(
Sajnos hengerfej-tömítés hibára gyanakszom, vedd le a kiegyenlítő kupakját, és nézd meg a tartályban, mennyire bugyborékol gázadásokra.
Semennyire sem kéne.
Ne a hőfokot nézd, valószínű a gombája már hülyeséget ad le.
Van az már jóval több, mint 100 fok forrásnál.
Nekem egy dízel opelom csinálta ugyanezt, még télen 0 fokban is bekapcsolt a ventilátora a Mátrába felfele menet.
Most van egy pontosan ugyanolyan opel, 30 fokban is halál pontosan megáll a 90 foknál ugyanott felfele menetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!