Az igaz, hogy az S50-es Simsonoknak tipikus betegsége a túlmelegedés, majd leállás, illetve, hogy melegen nem indul?
Hülyeség, semelyik léghűtéses motor nem szereti ha nem kap hűtést, álló, lassú tempóban megy vele az ember, főleg nyáron. Túlhevül,és sokadik túlhevülés okozhat alkatrészekben kárt.Nekem is volt már kívül kondis s50-es is, melegbe ugyan úgy megérezte, nem volt olyan eleven, főleg meleg indítás bajos ezeknél. Rossz gyújtás is okozhat indokolatlan plusz hőképződést, ugyan úgy 51-esnél is. Én a 51-es simsonnal sem tudtam igazán motorozni, akár milyen top formába volt, párszor meghajtottam, és utána elgyengült, nehezebben indult melegen, ezek már rég nem gyári alkatrészekkel szerelt motorok. Párszor melegbe meghajtja az ember, aztán elvérzik benne vmi, főtengely csapágy, görgő megsül, kimozdul a szimering, aztán lehet rugdosni.
Ilyen a robogómmal nincs, azért is váltottam 2 ütemű minarelli blokkos motorra, igaz vízhűtéses(van lég is), rengetegszer meghajtottam, nyáron is, sportosan izzasztottam sok éven át, de 11 év után még nem volt motorikus problémája, nem gyengül nagyon, igaz ezek más felépítésűek, gyújtás, karbi stb.
A túlmelegedés nemigaz. Az egyik legjobb hűtésű gép volt (van) a Simson
A melegen nehezebben indul viszont igaz.
Az S50 és az összes többi kétütemű Simsonnak egyetlen problémája az hogy még nem vitték roncstelepre az összeset.
Az rendben van hogy megpróbálod fenntartani egyre hitványabb minőségű alkatrészekből a segédmotorodat, de hogy ezt és a motorod korát pozitívumnak beállítva olyanokat állíts róla ami nem volt igaz már új korában sem, na ezt nem kéne.
Hagyjuk meg ezt az új korában is teljesen elavult technikát a hobbistáknak, akinek motor kell azok meg vegyenek motort.
Az S50 és az összes többi kétütemű Simsonnak egyetlen problémája az hogy még nem vitték roncstelepre az összeset. "
:-)) Mondja ezt egy olyan fanatikus gyűlölő aki ilyen motort még 10m-nél közelebbről nem látott...
" Ilyeneken tanultam, meg ETZ fostalicskán"
Amint tanultál akkor valószínű az is egy fostalicska volt.
Talán ha egyszer lehetőséged lesz rá,próbálj ki egy gyári(vagy gyári állapotúra rendberakott motort)ne egy tyúkólból kibányászott halálra gányolt ócskavasat...
Kösz. Amint lehet, kipróbálok újra egy ilyet.
De a környéken senkinek nincs. Elvétve akad pár romos Simson. ETZ-t, őszintén, évek óta nem láttam működőképes állapotban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!