Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz, hogy az S50-es...

Az igaz, hogy az S50-es Simsonoknak tipikus betegsége a túlmelegedés, majd leállás, illetve, hogy melegen nem indul?

Figyelt kérdés
Van egy S50-em, nincs rajta papír, nem használom, csak rövid távokra. Sokan mondták, hogy melegen nem jó, lecserélték S51-esre emiatt. Úgytudom, hogy a kondenzátor felmelegszik a belső trafós gyújtás miatt, ezért tervem felrakni a kondit az oldaldobozba? Igaz ez, hogy ilyesmi betegsége van?
2017. okt. 17. 19:54
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Hülyeség, semelyik léghűtéses motor nem szereti ha nem kap hűtést, álló, lassú tempóban megy vele az ember, főleg nyáron. Túlhevül,és sokadik túlhevülés okozhat alkatrészekben kárt.Nekem is volt már kívül kondis s50-es is, melegbe ugyan úgy megérezte, nem volt olyan eleven, főleg meleg indítás bajos ezeknél. Rossz gyújtás is okozhat indokolatlan plusz hőképződést, ugyan úgy 51-esnél is. Én a 51-es simsonnal sem tudtam igazán motorozni, akár milyen top formába volt, párszor meghajtottam, és utána elgyengült, nehezebben indult melegen, ezek már rég nem gyári alkatrészekkel szerelt motorok. Párszor melegbe meghajtja az ember, aztán elvérzik benne vmi, főtengely csapágy, görgő megsül, kimozdul a szimering, aztán lehet rugdosni.

Ilyen a robogómmal nincs, azért is váltottam 2 ütemű minarelli blokkos motorra, igaz vízhűtéses(van lég is), rengetegszer meghajtottam, nyáron is, sportosan izzasztottam sok éven át, de 11 év után még nem volt motorikus problémája, nem gyengül nagyon, igaz ezek más felépítésűek, gyújtás, karbi stb.

2017. okt. 17. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Értem. Sajnos nem tudok túladni rajta, marad a Simson, de jöhet nég válasz, írhatsz még, ha valami felmerül még benned.
2017. okt. 17. 20:20
 3/11 anonim ***** válasza:
Nem ,nem igaz.Túlmelegedés nagyon extrém körülmények között fordulhat elő pl ha nyári 40C hőségben 1-ben kínozod föl egy több km meredek emelkedőn.Egy normál használatban nem melegszik túl.(egyébként az össz. hűtőbordafelület cm2-ben az S51-nél sem több.)Kondenzátorból az utángyártott és kínai,taiwani szemeteket el kell felejteni(ugyanúgy a gyújtótrafóból is)a problémák legtöbbször ebből adódnak.
2017. okt. 18. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

A túlmelegedés nemigaz. Az egyik legjobb hűtésű gép volt (van) a Simson

A melegen nehezebben indul viszont igaz.

2017. okt. 18. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
90%

Az S50 és az összes többi kétütemű Simsonnak egyetlen problémája az hogy még nem vitték roncstelepre az összeset.

Az rendben van hogy megpróbálod fenntartani egyre hitványabb minőségű alkatrészekből a segédmotorodat, de hogy ezt és a motorod korát pozitívumnak beállítva olyanokat állíts róla ami nem volt igaz már új korában sem, na ezt nem kéne.

Hagyjuk meg ezt az új korában is teljesen elavult technikát a hobbistáknak, akinek motor kell azok meg vegyenek motort.

2017. okt. 18. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Az S50 és az összes többi kétütemű Simsonnak egyetlen problémája az hogy még nem vitték roncstelepre az összeset. "


:-)) Mondja ezt egy olyan fanatikus gyűlölő aki ilyen motort még 10m-nél közelebbről nem látott...

2017. okt. 18. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%
Ki nem látott ilyet? Ilyeneken tanultam, meg ETZ fostalicskán, kinn a veszprémi forgalomban, rajtam "T" betűs kukásmellény, mögöttem büdös kék füst meg egy paraszt oktató.
2017. okt. 18. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
Az igaz, hogy régi, nem olyan, mint újkorában, de attól még nem kéne melegen leállnia..
2017. okt. 18. 19:16
 9/11 anonim ***** válasza:

" Ilyeneken tanultam, meg ETZ fostalicskán"


Amint tanultál akkor valószínű az is egy fostalicska volt.

Talán ha egyszer lehetőséged lesz rá,próbálj ki egy gyári(vagy gyári állapotúra rendberakott motort)ne egy tyúkólból kibányászott halálra gányolt ócskavasat...

2017. okt. 19. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Kösz. Amint lehet, kipróbálok újra egy ilyet.

De a környéken senkinek nincs. Elvétve akad pár romos Simson. ETZ-t, őszintén, évek óta nem láttam működőképes állapotban.

2017. okt. 19. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!