Hogy kellene elindítani az autókat?
Esetleg harminc-negyven éve, nagy hidegben egy karburátoros, mechanikus szivatós autónál volt értelme, ahol a gázpedál lenyomása egy nagy adag benzint nyomott még be a szívócsőbe (ezt az egyszerű dugattyús szerkezetet nevezték gyorsítószivattyúnak)
Egy mai autón, ahol a gázpedál többnyire már egy potméter, semmi értelme. Úgyis a motorvezérlő dönti el, hogy mennyire nyitja a fojtószelepet / mekkora töltést ad, a gázpedál csak egy bemenet, hogy mit is akar az, aki vezet - és indítás alatt még ne akarjon semmit.
#4 jé, lehet normálisan is válaszolni.
Köszönöm.
Kérdező!
Mínusz 10 fokos hidegben, egy egész napos állás után, hányszor kell a gázpedált lenyomni izzítás közben, hogy biztosan beinduljon az a fránya diesel?
Gondolom így 10 év után, már biztos van annyi tapasztalatod, hogy meg tudod mondani. ;)
Nekem régóta csak dízel autóim vannak és soha nem nyomkodom a gázt.
Ha kulcsos, akkor kuplung be, gyújtás ráad, kicsit várok és indítózok.
Ha kulcs nélküli, akkor csak kuplung be, megnyomom a start gombot és csinál mindent automatikusan.
A jobb lábammal nem szoktam közben semmit csinálni. Így is két másodpercen belül beindulnak a legnagyobb hidegben is több hétnyi(!) állás után is.
Nem látom értelmét mért kéne nyomkodni a gázt. Szerintem totál felesleges.
Ezt régen kellett csinálni amikor ezzel dúsították, szívatták meg hogy jóval több benzint fröcsköljön be.
Trabant, Lada , ZIL és hasonlók.
DE a dizelnek akkor se kellett mert semmit nem csinált.
# 8 Nyilván, de ezek mechanikus karburátorral ellátott, kb 0 elektronikával rendelkező karburátoros benzines autók voltak. Ezeknél ha nyomkodtad a gázpedált, a gyorsítószivattyú a karburátoron spriccelte befelé a szívótorokba a benzint.
Egy 30 évnél fiatalabb ECU által vezérelt, pláne CR-dízelnél, hiába nyomkodod a gázpedált, semmi nem fog történni, ami előnyös az indítás szempontjából.
#8!
Meséld már le légyszíves, hogy indításkor a kétütemű trabant porlasztó melyik berendezésével lehetett befröcskölni? ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!