Mostanában is az átlagosnál gyengébb minőségben szerelik össze az autókat Romániában rossz anyagminőséggel? Vagy ez már a múlt?
Mondok egy példát, a Dacia 1300 egy Romániában, a Renault 12 licence alapján gyártott autó volt. Hiába volt alapvetően egyszerű és megbízható konstrukció a francia eredeti, olyan hanyagul és rosszul szerelték össze a román gyárban a licenc alapján gyártott modelleket, hogy hírhedt lett a Dacia 1300 arról, hogy vásárlás után rögtön szét kell szedni teljesen az utolsó csavarig és újra össze kell rakni. De az anyagminőséget is érte sok kritika.
A Dacia 1310 gyártása 2004-ben ért véget, a Dacia gyár még ma is létezik, a kérdésem az, hogy most is olyan pocsékul dobják össze a románok az autókat, mint régen?
Lehet bármi, a Daciaról nem tudok nyilatkozni közvetlenül, pár éve még azt hallottam a beszerelendő alkatrészek kint rohadnak a szabadban, ez lehet változott azóta. Másik gyárakban (is) elég nagy a szórás amiről hallottam:
1. Skoda Csehországban minden tip-top, legfejlettebb robotok, nagyon jól néz ki minden. Erről videót láttam, ill. egy ismerősöm volt ott.
2. Egy kollégám mesélte (mindketten autóiparban dolgozunk), mekkora a redva a VW egy keletnémet gyárában. Pl. a gyárból kijövő autókat egy kupleráj közepén tesztelik.
3. Ugyan ez a kollégám mesélte, hogy a leírt VW gyárhoz képest a kecskeméti Mercedes gyár patika szint, a legutolsó villáskulcsnak is megvan a helye.
Amint látod még a VW konszernen belül is ég és föld a különbség, és nem a német javára, valamint csóró hazánkban is lehet patyolat gyárat építeni, ezért nem lehet tudni most milyen Dacia román gyára.
Tier 1, ahol szó szerint a selejtből szedik ki és csomagolják az anyagot, hagy ne mindjam heti 20+ reklamáció van, fieldesek is, de legalább nem biztonsági elemeket gyártanak.
OEM, megbukik a termék a teszten, kicsit megmozgatják a tűrésen kívüli alkatrészeket, újratesztelik,átmegy és megy autóba
Tier1-2, biztonsági alkatrészek, 4 új gyártósor, mindegyiken olyan folyamattervezési hiba, ami miatt CC karakterisztikára (tényleges biztonsági probléma) szar termékek legyártása lehetséges, 6 hónap után derült ki, kb 8000 autót kellett átnézni, még szerencse, hogy nagy részük az OEM udvarán állt, többi csendes visszahívás.
Tier1-2, biztonsági alkatrészek, több hegesztés szétesik crash teszten....
Tier 1, kikapcsolt szenzorok/teszterek, mert backlog van, fieldes reklamációban jönnek vissza
Tier 2, luxusautó alkatrész, biztonsági probléma, nem jóváhagyott és kontrolálatlan javítás miatt, Tier 1 örjöng, mivel fieldes az ügy, Tier 2nek halvány gőze nincs, mely termékek érintettek, annak ellenére, hogy egyedi azonosításúak
Tier 2 a Tier 1 és OEM tudta nélkül kiszervezett egy folyamatot, amire akkor jönnek rá, amikor a darab szétesik egy ponton és nem funkcionál
Távol keleti autó, kanyarban szétesik az ülés (tervezési hiba), szervíz cserél szó nélkül, mivel a hiba ismert (csendes visszahívás, a kocsi tulaja nem tudott róla)
Csak dolog az elmúlt egy évből, amit láttam...., egyik se Dacia, mind prémium autó
Francia szabvány szerinti Renault minőség ellenőrzés mellet dolgoznak. Ezek már régen nem azok a csapnivalóan összerakott, slendrián minőségű autók mint amik a román szocialista - Ceausescu diktatúra idején voltak.
Valóban nem prémium anyagokból készül a beltér és kevésbé modern műszaki tartalmú autók, de itt az olcsóság nem azt jelenti, hogy kevésbé lennének megbízhatóak és tartósak.
Ugyan olyan megbízható és tartós mint bármelyik Renault, megbízhatóan elvisz A-ból B-be, csupán kényelmi szempontból nyújt kevesebbet, mert egyszerűbb a beltartalma és a műszaki megoldásai, nincsenek benne egyes legújabb high-tech exrák mit a Prémium márkáknál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!