Miért nem csinálnak "normális" elektromos autókat?
Szinte az összes elektromos autó borzasztó gagyin néz ki, ez az erőltetett, álfuturisztikus dizájn és a praktikum hiánya nevetséges.
Az Audi e-tron rohadt fancy a kis légellenálású tükrével, de mire jó, ha egy hűtőszekrényre tesszük fel? Ami feleslegesen ilyen magas. Ugyanakkora hasznos tér van benne mint egy kombiban, sőt még kisebb. Ami nem elbszott konstrukciós zsákutca (SUV) az meg rapid gates (Leaf) vagy ronda, vagy kicsi a hatótáv (e golf) A Tesla majdnem jó, csak a Model 3 belseje az okádék, azzal a tablettel a szélvédő előtt, a hagyományos műszeregység-elrendezést szerintem többen preferálnák.
Normális alatt azt értem :
- élhető méretű karosszéria, sedan, vagy kombi, e-tron féle tükrökkel, baromi jó légellenállással, felnikkel amik csökkentett áramlási veszteséggel bírnak. És nézzen úgy ki, mint egy normális autó. 6-os mazda vagy superb vagy bármi.
- nem kell Tesla-féle 600 lóerő, elég csak 150-200 és első kerék. Igény szerint összkerék.
-nagy akkukapacitás, mehet a kardánbox helyére is.
100% hogy bele tudnának pakolni 120 kWh-nyi akksit egy ekkora alvázú autóba. És csak 150 lóerőt kell biztosítani, valamit az alacsonyabb kasztni miatt kisebb súlyt mozgatni. És magasabb sebesség mellett sem kéne parázni a fogyasztás miatt a kisebb légellenállásnak köszönhetően.
Miért nem csinálják?? Amúgy szorítja a töküket az emisszióval az EU. Ez a konstrukció tuti elmenne 6-700 km-t, ami kinek nem elég...
ahogy a legtöbb dologban, itt is jelen van az a fajta visszatartott fejlődés, mint a műszaki cikkeknél is például.
lehetne gyártani telefonokat is, amiben a lehető legtökéletesebb kamera van, hosszú üzemidővel, pont ideális méretekkel és utolérhetetlen hardverrel. de nem teszik, mert akkor mit mutatnak be jövőre vagy azután?
egyébként szerintem az autók tervezését is nagyjából az igényekre szabják. ezek az igények manapság nem a praktikum felé mozdulnak.
a piac meghatározóbb részén már elég ritkán vannak azok, akik kombikat, a jól pakolható autókat keresik.
nálunk például megvan ez a berögződés, a legtöbb magyar állandóan azt nézi, hogy hú de jó lesz akkor, amikor majd szállítani kell valamit.
más erre nem vesz egy napi használatos autót, hanem ha előfordul évi néhány alkalommal, akkor mondjuk kér házhozszállítást, a legtöbb áruházban ez megvan opcióként. vagy bérel egy furgont.
a többség kompakt, városban ideális autót keres, amivel könnyebb parkolni.
Mert ez.kell a nepnek
Suv elektromos vagy futurisztikusan ronda
Mert ma még az elektromos autózás inkább egy hobbi meg életfelfogás. Ha kiadsz ilyen sok pénzt egy autóért, akkor valószínűleg ki akarsz tűnni a tömegből. Hát ezt meg is kapod.
De azért nem kell ennyire borúsan látni a helyzetet, szerintem már egyre több "normális" formájú elektromos autó létezik. A Golf például egész normálisan néz ki.
Mert brutál nagy a tömegük.
Pl. egy kis nissan leaf majdnem 2 tonna.
Minden sarokban spórolnak az anyaggal, hogy kompenzálják az akksik tömegét.
Az Audi e-tron pont olyan, mint a sima Q5-ös, és Európában hagyományos tükörrel kapod meg. Alig drágább, mint a dízel Audik. Mi a probléma vele?
A Tesla Model S is kimondottan gyönyörű autó, sajnos a belseje gagyi. A Model 3-at és az Y-t kimondottan visszalépésnek tartom az S-hez képest.
A villanyautók akkumulátorai drágák. K***a drágák. Példaként ott van a Tesla Model S akkuja: a pontos árat lehetetlen kideríteni, de a hozzáértők szerint kicsivel több, mint az autó árának 1/5 része. Ez pedig a mostani árak szerint 16-18.000 dollárt tesz ki. Ráadásul ez még csak 100 kWh, az általad vágyott 120 kWh legyen az egyszerűség kedvéért 20%-kal drágább. A legoptimistább számítás szerint is 19.200 dollárnál járunk, ez csak az akku ára.
Ez a mai MNB árfolyammal számolva majdnem 5,5 millió forint. Ennyi pénzért a kedves vevő kap egy ménkű nagy akkucsomagot, ami önerőből nem megy sehová, de ha megfogja a kivezetéseit, úgy földhöz vágja, hogy bele is pusztul. Egyébként ezért az 5,5 millióért a vevő a Škodánál ezres TSI motorral szerelt Rapid Ambientébe ülhet, ha pedig hozzátesz még félmilliót, már fapados Opel Astrája is lehet. Mire az akkucsomag köré felépíted a magad élhető, nem SUV, nem futurisztikus, de mindenféle trükkel azért áramvonalassá tett villanyautóját, garantáltan közelebb leszel a 20 millióhoz, mint a 10-hez. Hiába mondod, hogy nem kell abba 600 lóerő: nem a villanymotor drága, nem is a vezérlő és áramátalakító. A 150-200 lóerős motor olcsóbb ugyan, de mint láthatod, nem attól lesz drága az autó. Az alacsonyabb karosszériával se spórolsz nagy tömeget: a 85 kWh-s Model S akku 500 kg körüli tömeget tud, ekkora különbség nincs az azonos platformra épülő SUV és négy- vagy ötajtós karosszériák között. Nehéz lesz a négyahtós is.
No, de vissza a kiindulási helyzethez: előállt az ideális családi elektromos autó, 120 kWh-s akkuval, konszolidált teljesítménnyel felesleges firlefrancok (belső sávot tisztító nagy bódé, beltéri óriástablet, űrhajókat idéző formaterv) nélkül. Ki fog ilyet venni?
Gyakorlatilag senki. Akinek praktikus családi autó kell, az nem ad ki ekkora összeget egy kocsira, megveszi negyedennyiért a Škodát, Opelt, Seatot vagy bármi mást. Az is megy önerőből, belefér a család, el lehet vele menni a Balatonra vagy "horvátba" és nem dől össze tőle a családi költségvetés. Aki meg húszmilliót akar kiadni egy autóért, az olyan autót vesz, amin látszik is, hogy ennyibe került. Nem holmi utcaképbe beleszürkülő tucatautóra vágyik, hanem olyanra, amivel ha megáll a kapu előtt, a szomszédok látják, hogy azér' van itt pénz lóvéra. Legyen jó nagy, tisztítsa meg maga előtt a belső sávot. Vagy ha nem nagy, gyorsuljon úgy, hogy felgyűri maga mögött az aszfaltot. Esetleg legyen futurisztikus a formaterve, minimalista a belseje vagy bármi más: a lényeg, hogy látsszon az autón, mennyibe került.
Ezért próbálkoznak a villanyautókkal a prémiumkategóriában. Egyelőre baromi drágák az akku ára miatt, ezért a gyártók inkább telepakolják őket az akkuhoz képest nem drága extrákkal és olyan karosszériát terveznek, ami után megfordulnak a járókelők, mert akkor van esélyük eladni a jó drága villanyautót. Ha egyszerű családi autót építenek belőle, az sem lesz számottevően olcsóbb, csak akkor nem tudják letolni a vevők torkán, miért kerül annyiba, amennyit kérnek érte.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!